Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun skrek til og snakket dritt om en annen kollega, selv om denne kollegaen ikke gjorde noe som helst galt, jeg sa til henne at dette ikke var greit og at hun såret vedkommende ved å si sånt, da ble hun sint på meg og sa at jeg er dum, at vi er en generasjon som ikke tåler kjefting/kritikk. Hun har nesten ekskludert meg fra gruppa fordi jeg sa at det ikke var greit. Nå er jeg litt lei meg. Leder er konfliktsky og mener at dette bør bli løst oss imellom og at det bare er en uskyldig misforståelse. 

Det er en voksen dame på 52, hun burde vite bedre. Jeg vet ikke hvor jeg vil hen med dette innlegget, har bare vært lei meg. 

Anonymkode: c014b...55a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun skrek til og snakket dritt om en annen kollega, selv om denne kollegaen ikke gjorde noe som helst galt, jeg sa til henne at dette ikke var greit og at hun såret vedkommende ved å si sånt, da ble hun sint på meg og sa at jeg er dum, at vi er en generasjon som ikke tåler kjefting/kritikk. Hun har nesten ekskludert meg fra gruppa fordi jeg sa at det ikke var greit. Nå er jeg litt lei meg. Leder er konfliktsky og mener at dette bør bli løst oss imellom og at det bare er en uskyldig misforståelse. 

Det er en voksen dame på 52, hun burde vite bedre. Jeg vet ikke hvor jeg vil hen med dette innlegget, har bare vært lei meg. 

Uakseptabel oppførsel både av 52-åringen og leder. Leder må ordne opp i dette ved å ta en alvorsprat med 52-åringen. Mange psyke kollegaer der ute, og mange dårlige ledere. Ville vurdert om dette var et sted jeg ville jobbe videre

Anonymkode: fdf64...4fb

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uakseptabel oppførsel både av 52-åringen og leder. Leder må ordne opp i dette ved å ta en alvorsprat med 52-åringen. Mange psyke kollegaer der ute, og mange dårlige ledere. Ville vurdert om dette var et sted jeg ville jobbe videre

Takk for svar. Det har vært sånn så lenge jeg kan huske. Vedkommende kaller folk mye stygt, blir flyforbanna på hver minste ting og kjefter/skriker. Ingen tør å si noe fordi hun brøler tilbake. Nå er jeg så sliten av å være på jobb. Jeg har vondt i hodet hver dag og vil ikke være vitne til sånt eller til daglig baksnakking og det å tro det verste om andre mennesker. 

Jeg har høyere utdanning innen et attraktivt fagfelt og vet jeg kan få jobb fort, men det er også synd å bytte jobb pga en person.

Skrevet

Fullstendig uakseptabelt av henne men også av din leder.en leder kan ikke tillate seg å være konfliktsky. Er du fagorganisert? 

• Liker 1
Skrevet
Carrot skrev (3 minutter siden):

Fullstendig uakseptabelt av henne men også av din leder.en leder kan ikke tillate seg å være konfliktsky. Er du fagorganisert? 

Hun sier jeg ikke burde blande meg, at hun likte meg før men nå som jeg forsvarer en som "fortjener det" så har vi ingenting til felles. Den andre kollegaen er ikke feilfri, men fortjente ikke å bli skjelt ut foran hele avdelingen. 

Jeg liker jobben min, men hvis jeg jobber aktivt for å få henne bort så vet jeg fader ikke hva som skal skje. Jeg tør ikke. 

Ja, er fagorganisert. 

Skrevet

Om denne kollegaen din lager så mye bråk som du beskriver, så bør dere andre gå sammen og snakke med sjefen - og om sjefen pingler ut bør dere ta det et skritt lenger opp. Ta med verneombud. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har høyere utdanning innen et attraktivt fagfelt og vet jeg kan få jobb fort, men det er også synd å bytte jobb pga en person.

Men tenk så digg å være på en arbeidsplass der hvor ingen av menneskene gir deg hodepine og baksnakker. Jeg hadde sett meg om etter ny jobb. Hvis lederen er så veik og ikke klarer ta tak i et problem, så kommer ikke situasjonen til å bli bedre. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Gå videre med det. Tør å lag bråk. Hadde en lik kollega som deg som bare durte ivei og fant sine ofre, kjeftet og trakasserte til de begynte å gråte. Heldigvis ble dette tatt opp videre forbi en tafatt leder og mobberen ble flyttet til en annen avdeling. 

Anonymkode: c100a...509

• Liker 2
Skrevet

Noen mennesker skaper trøbbel uansett hvor de er og hvem de er sammen med. Jeg mener de må bort, og det er leder sin jobb å ta tak i det. Vi har forøvrig en slik ansatt på vår arbeidsplass også. Jeg tror faktisk ikke det finnes folk som ikke har vært i konflikt med dette ene mennesket tross et godt miljø ellers. Konfliktsky leder gjør det dessverre umulig for alle andre.

Anonymkode: f8db0...66a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan du gå til lederen over lederen din?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en slik leder...vi ansatte sto sammen om å få henne til å forstå men hun manglet totalt selvinnsikt. Søk jobb et annet sted.

Anonymkode: d6d2d...727

• Liker 1
Skrevet

Da har du noen valg:

- Ikke gjøre noe. Men da fortsetter det som nå.

- Ta det opp med lederen over din egen leder. Dette vil føre til en del bråk, men om du kan ta kampen så kan det være verdt det hvis det ellers er drømmejobben. 

- Ta igjen direkte mot vedkommende, vis at du ikke lar deg pille på nesa. 

- Bytte jobb. 

Anonymkode: 7f4be...fb4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun sier jeg ikke burde blande meg, at hun likte meg før men nå som jeg forsvarer en som "fortjener det" så har vi ingenting til felles. Den andre kollegaen er ikke feilfri, men fortjente ikke å bli skjelt ut foran hele avdelingen. 

Jeg liker jobben min, men hvis jeg jobber aktivt for å få henne bort så vet jeg fader ikke hva som skal skje. Jeg tør ikke. 

Ja, er fagorganisert. 

Da får du fortelle henne at dere har det til felles at dere jobber for samme firma og at man må oppføre seg proft på jobb, det handler ikke om å like alle men om å oppføre seg slik at man bidrar til et positivt arbedismiljø. Spør henne hvordan hun ville reagert om noen skjelte ut henne på denne måten. 

Eller drit i henne og si til sjefen at om han ønsker en fryktkultur på sin avdeling er det å ikke ta tak i en slik sak riktig vei å gå. 

Jeg ville ikke likt å jobbe under slike forhold. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men du har jo ingen garanti for at du ikke møter en sånn person på neste arbeidsplass

Anonymkode: 30417...33d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gå videre med det. Tør å lag bråk. Hadde en lik kollega som deg som bare durte ivei og fant sine ofre, kjeftet og trakasserte til de begynte å gråte. Heldigvis ble dette tatt opp videre forbi en tafatt leder og mobberen ble flyttet til en annen avdeling. 

Anonymkode: c100a...509

De som "går videre med det" og "tør å lage bråk", mister som regel jobben 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De som "går videre med det" og "tør å lage bråk", mister som regel jobben 

Spørs hvor tøff du er villig til å være. Jeg kjenner godt robuste folk som tør å stå i en storm, og som jevner den andre med jorden dersom de forsøker å sparke h*n fordi h*n sier fra om mobbing. 

Anonymkode: 7f4be...fb4

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...