Gå til innhold

by bolig, kjøpt varmepumpe på megaflis - merkelig kundebehandling. Er dette normalt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er enslig kvinne som har kjøpt varmepumpe til min bolig. Jeg kjøpte på megaflis. 

Når jeg skulle hente bestillingen i butikken, fikk jeg hjelp av en ansatt som var særdeles sur. Jeg handlet da for nesten ti tusen, og han greide ikke få frem et smil en gang. Virket som jeg var grusomt til bry med mine spørsmål. 

Når man kjøper varmepumpe på megaflis, bør man bruke inselo, som er installatør. Og jeg ventet i ett par uker før de endelig ringte. Når de ringte, ble jeg møtt av enda en sur person, som var sur fordi jeg hadde kjøpt det som han andre sure fyren fra megaflis anbefalte, selv om de selvvalgt samarbeider med megaflis. Altså et stativ. Koster 500 på megaflis, og 1600 hos installatøren. Han sa at HAN ville jo selge meg dette, det var en del av avtalen. Jeg ble litt i tvil om at jeg burde kanskje si ja til det, men sa jo at jeg hadde et fra før som de anbefalte på megaflis. Da sa han at ja da måtte jeg bygge det selv og ha det klart til han kommer og det er mye arbeid det. Det er nå greit. Men det går vel an å være litt hyggelig når man bruker opp til 20 000 kr på en handel..Altså??

Anonymkode: 054b6...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei dette er ikke vanlig kundebehandler. Vi kjøpte nylig ny varmepumpe hos et annet firma. Ble bare møtt med blide og høflige mennesker. De kom og gjorde alt ferdig både ute og inne på en dag. Var bare å slå på og bruke.

Anonymkode: ba9d0...799

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt varmepumpe hos Megaflis for 3-4 år siden, og en varmepumpe hos Coop Obs for to år siden (til to forskjellige hus). Begge handlene gikk veldig bra, ingen var spesielt sure mot oss, installasjoner gikk også bra. Kan allikevel trekke frem at varmepumpe hos Coop obs ble billigere og installasjonen penere (på utsiden). Men det kan jo også ha med utforming av hus å gjøre. 

Anonymkode: 78e43...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da  vi skulle ha varmepumpe,  ringte vi rundt til flere firmaer som kom på befaring hos oss. Fikk da pristilbud fra flere, og valgte den som ha det beste tilbudet.  Vi hadde sa bestemt oss for hvilken pumpe vi ville ha, og det var faktisk ganske store prisforskjeller mellom de billigste og dyreste, for samme pumpa. Er svært fornøyd med det firmaet vi valgte. Han hadde da med seg pumpen og alt det han trengte til montering.  Greit å bare forholde seg til en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...