Gå til innhold

Boligselgerforsikring, får jeg vite om kjøper klager på noe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

A-hunter skrev (20 minutter siden):

Selvsagt får du det. Det er tross alt deg reklamasjonen rettes til. Du er selger.

Skal saken opp i retten er du også blant de saksøkte.

Så hva er hensikten med forsikringen da? Å slippe å betale hvis kjøper vinner saken?

Anonymkode: 6a0b2...383

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så hva er hensikten med forsikringen da? Å slippe å betale hvis kjøper vinner saken?

Ja. Har du ikke lest forsikringsdokumentene?

Anonymkode: a3a71...6de

Hmm interessant. Jeg har nylig kjøpt bolig og siden jeg har kjøpt så har ikke varmen fungert på badet. Jeg har lurt på å ta det på reklamasjon. Men må selger betale da?

Anonymkode: fdbba...363

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hmm interessant. Jeg har nylig kjøpt bolig og siden jeg har kjøpt så har ikke varmen fungert på badet. Jeg har lurt på å ta det på reklamasjon. Men må selger betale da?

Hvis de selger ikke har boligselgerforsikring, og det kan bevises at varmen ikke slutta å fungere etter overtagelsen, eller det fremgår av prospektet at badet krever rehabilitering er gammelt e.l.

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I stor grad. Men selskapet kan også gå til regresskrav mot deg hvis de mener du burde visst bedre. De gjør sjelden det, vel og merke, for om de gjorde det ofte ville jo produktet blitt vanskelig å selge.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Et av momentene er at du reklamerer innen rimelig tid, dvs som snarest etter du oppdaget mangelen. Når er "siden da"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...