Gå til innhold

Besteforeldre som ikke sikrer i bil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine foreldre får besøk av barnebarn på 6 og 10 år i vinterferien. Har prøvd å forklare at de må sikre de ordentlig i bil, men det er de ikke interessert i. De har en pute yngste kan låne og sier det ikke er deres problem å få tak i noe annet. Ungene kommer med fly fra en annen by.

Det er ikke mine barn. Hva gjør jeg? Er vitne til at de gir blanke faen eller kjøper inn en beltestol til dem?

Anonymkode: 0abed...9e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier i fra til foreldrene og lar dem ta den kampen. 

Anonymkode: b0958...a44

• Liker 11
Skrevet

Jeg tenker at det er foreldrenes ansvar å påse at barna sitter trygt i bilen hos besteforeldrene og bør tilby seg å betale dette, men også sløvt av besteforeldrene å tilsynelatende ikke bry seg...

• Liker 2
Skrevet

Er det noe sted i nærheten av besteforeldre som leier ut bilstoler?

Utrolig sløvt av besteforeldrene.... Men foreldrene burde jo vite, eller ihvertfall få beskjed?

Anonymkode: 2a950...579

• Liker 2
Skrevet

Foreldrene bryr seg ikke selv. De har tidligere sendt ungene på besøk, da var de kun 3 og 7 år og ble plassert på pute.

Skrevet

Hvis eldste er over 135 cm, så er det vel akkurat innafor lovverket, men fortsatt sløvt av besteforeldrene.. 

En beltestol koster jo ikke allverden og er lett å "montere".

Anonymkode: dda2c...a26

• Liker 1
Skrevet

De kan sitte på pute når de er hos besteforeldrene. Største er jo 10 og trenger ingenting.  Himmel så rigid og så mye problemer en skal lage seg 🙄

Anonymkode: a866c...3f2

• Liker 10
Skrevet

Jeg er over gjennomsnittet interessert i korrekt sikring, og hadde det vært mine barn hadde de ikke fått ha barna uten skikkelig sikring. Men det hadde jeg som foreldet ordnet også med de, og ikke forventet at de skal sette seg inn i temaet selv. Hvis ikke foreldrene til disse barna bryr seg, så får det bare stå til.

Anonymkode: fc02a...599

• Liker 2
Skrevet

Hadde bare lånt fra venninner, og satt utstyret på plass for besteforeldrene. 

Har ikke barn selv, men får hyppig besøk. Og det er alltids noen som har ledig utstyr i riktig størrelse da det er "mellom" søsken, eller de har vært sløve med å selge. 

Anonymkode: 48e3d...e94

• Liker 1
Skrevet

Høre om politiet har tid til å stoppe dem med barna i bilen. Blir en bra bot.

Anonymkode: 95278...3b4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det gjør dessverre ikke det.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor skulle det bli det? Det er helt lovlig sikring i bil, nei den kampen hadde jeg ikke giddet å ta. Rause besteforeldre som skal ha begge barna i vinterferien, hadde ikke giddet å lage en sak ut av det. 

Anonymkode: e2c61...9a2

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke dine foreldre og du har strengt tatt ingenting med det.

Anonymkode: aa19a...80d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Foreldrene bryr seg ikke selv. De har tidligere sendt ungene på besøk, da var de kun 3 og 7 år og ble plassert på pute.

Da lar du det ligge. Hvorfor i alle dager skal du blande deg når det ikke er dine barn? 

Anonymkode: d9b92...02d

• Liker 2
Skrevet

Bilstol til så store barn? Den minste kan da fint sitte på pute. 

Anonymkode: bbc25...e42

• Liker 1
Skrevet

Hadde tenkt det var innenfor jeg, min 10-åring er 146 cm høy og har ikke brukt pute/ sete på ca 1 år. 8 åringen sitter på pute. 

Anonymkode: 06865...285

• Liker 1
Skrevet

Folk er kjipe altså.. "ikke mine barn who cares", for en holdning..

Det er jo snakk om TS sine nieser/nevøer siden det er hennes foreldres barnebarn. Er det rart at hun bryr seg?? TS jeg ville sendt dem info fra Trygg Trafikk og hørt litt i omgangskrets om det var mulig å låne beltestol til 6åringen så kan 10åringen bruke puten. Prøv å sett dem litt til veggs om de ikke bryr seg om livene til sine egne barnebarn, det ville iallfall jeg gjort med mine foreldre. 

Anonymkode: 3514a...6b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...