Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sluttet på p-piller i høst sånn at vi kunne prøve å få barn. Jeg tester ikke for eggløsning eller noe, men har lagt merke til at jeg annenhver måned får veldige eggløsningssmerter, som kraftige menssmerter bare uten blod.  Og mensen etter de månedene uten eggløsningssmerter er mye mer tyntflytende og nesten uten klumper (sorry tmi…). Litt ekstra utflod i beregnet eggløsningsperiode uavhengig av smerter, men ikke spesielt slimete som jeg leser om. 

Kan selvsagt ikke vite sikkert om jeg bare har eggløsning annen hver måned uten å teste, men kanskje noen her har hatt samme erfaring?

Forøvrig 4-5 dager med spotting før mensen, men selve blødningen kommer så stabilt hver 4. søndag at man nesten kan stille klokken etter den - hvis det er relevant. 

Noen som har noen innspill eller erfaringer? 😅

Anonymkode: 4a861...968

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel slik at en del har eggløsning annenhver måned fra hver eggstokk. Har selv opplevd at mensen kan være kraftigere f eks annenhver måned :) 

Anonymkode: 829c0...d7f

Skrevet

Det er ikke normalt å ha fast eggløsning bare annenhver syklus nei. Kan det hende du ikke kjenner hver eggløsning like godt?  Hvis du eltester får du bedre avklaring. Kan også være hormontull etter pilleslutt og at det endrer seg etter hvert.

Skrevet

Ser nå at du har regelmessig mens hver måned. Da er jeg rimelig sikker på du har el også. Mensen kommer jo utfra når el var. Hvis el uteblir blir det stort sett tull med mensen, at den også uteblir eller kommer på helt rare dager som feks kjempesent eller kjempe tidlig i syklusen. Den skjønner ikke «selv» når den skal komme så den blir stort sett uregelmessig dersom ikke den har en eggløsning å forholde seg til :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 10.54):

Er vel slik at en del har eggløsning annenhver måned fra hver eggstokk. Har selv opplevd at mensen kan være kraftigere f eks annenhver måned :) 

Anonymkode: 829c0...d7f

Aah, det høres logisk ut! Kanskje det er noe med den ene eggstokken bare 🤔 må vel vurdere en tur til gynekolog for p finne ut av det evt. 

Laura80 skrev (På 4.2.2022 den 11.00):

Det er ikke normalt å ha fast eggløsning bare annenhver syklus nei. Kan det hende du ikke kjenner hver eggløsning like godt?  Hvis du eltester får du bedre avklaring. Kan også være hormontull etter pilleslutt og at det endrer seg etter hvert.

Takk for svar 😊 skal vurdere å teste for EL en periode, men syns egentlig det virker ganske stress 😅

Anonymkode: 4a861...968

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...