Gå til innhold

Etter klesbransjen kastet standard mål.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som i overskriften antyder, så har jeg som forbruker en god del trøbbel iht kjøp av klær. Samt føler klærne passer mindre og mindre på min kropp. 

Men jeg lurer på hvor mange er det som sliter med for korte ermer på jakker. Jeg får ikke tak i jakke til dame, uten at den er 7-10cm for korte. Spesielt på pargas. Det må da være laget for armlengder tilhørende Kinesiske innbyggere.... 

Anonymkode: 4c32e...43b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg plages med at alt er så kort i beina! Jeg er 170cm så ingen kjempe, ikke spesielt lang i beina heller. Ermer kan også være kort iblant men ikke fult så ofte. Og det rabler for meg om jeg ser flere gensere hvor ermene ikke starter før man er over halvveis til albuen. 

Anonymkode: 731ab...d2a

Skrevet

Jeg sliter også med alltid for korte ermer. Er de for lange kan man jo i verste fall legge opp, men det er lite å gjøre med for korte ermer.

Anonymkode: c6bb3...7ad

Skrevet

Jeg sliter med at alt blir litt for stort for meg. Har en størrelse mellom 32 og 34. 34 er nesten alltid for stort og 32 er litt for stramt. Håpløst. 

Anonymkode: 099ba...097

Skrevet

Jeg irriterer meg stort over parkasen min til 6000 kr. armene er noe korte! visste ikke at dette var nærmest  et gjennomgangstema nå. Har vel noe gensere som kunne vært noen ca lengre på armene. Veldig irriterende! Jeg bruker størrelse xs, er 167 høy, Det er ikke så at om en trekker mindre i str, at armene er kortere!! :angry:

Anonymkode: 347d3...462

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg irriterer meg stort over parkasen min til 6000 kr. armene er noe korte! visste ikke at dette var nærmest  et gjennomgangstema nå. Har vel noe gensere som kunne vært noen ca lengre på armene. Veldig irriterende! Jeg bruker størrelse xs, er 167 høy, Det er ikke så at om en trekker mindre i str, at armene er kortere!! :angry:

Anonymkode: 347d3...462

Jeg tror du er inne på noe her. For jeg opplevde alltid at ermene var for korte før, da var jeg str s/m, mens nå når jeg bruker large så passer armlengden. Men jeg er jo samme høyde (174cm) og samme armer på meg selv. Så virker som om kanskje tynne opplever problemet med korte ermer på plagg fordi ermene blir kortere med mindre str. Skulle nesten hatt høyde på voksen plagg også. 175 str s, 175 str m osv. Fordi en på 160 og en på 175 vil jo ha ulik armlengde selv om den på 160 er feks tykkere og den på 175 er tynnere, så vil jo ikke den på 175 ha kortere armer enn den på 160cm høy. 

Anonymkode: 0b73b...d7c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi en på 160 og en på 175 vil jo ha ulik armlengde selv om den på 160 er feks tykkere og den på 175 er tynnere, så vil jo ikke den på 175 ha kortere armer enn den på 160cm høy. 

Ja, jakker er håpløse. 

Slik er det på turbukser og regnbukser også. Utrolig irriterende. Jeg er høy og tynn, regnbukser blir enten for korte eller kjempestore. Venninna mi er lav med epleform og må bruke altfor lange bukser. (Vi kan selvfølgelig kjøpe disse som har short, regular, long.... Men de er jo fire ganger så dyre).

Anonymkode: 3a317...6c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 8.52):

Ja, jakker er håpløse. 

Slik er det på turbukser og regnbukser også. Utrolig irriterende. Jeg er høy og tynn, regnbukser blir enten for korte eller kjempestore. Venninna mi er lav med epleform og må bruke altfor lange bukser. (Vi kan selvfølgelig kjøpe disse som har short, regular, long.... Men de er jo fire ganger så dyre).

Anonymkode: 3a317...6c2

Nettopp! Feks Bergans er str s, m, l. Og de med eplefasong og str xl må jo få alt for lange bukser og de som er høye med str s/m (det var meg for 10år siden) har gjerne for korte bukser. Buksene blir lenger med høyere str. Så beste er å være høy og litt kraftig/tykk, men det trives jeg ikke med bortsett fra at ting passer i lengde på armer og ben (feks turbukser og jakker/kåper). 

Anonymkode: 0b73b...d7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...