Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Telenor Arena - korrupsjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da Telenor Arena skulle bygges, hadde eierne fått gratis tomt av Bærum kommune. En tomt verdt flere hundre millioner kroner. Kravet var at Stabæk fotballklubb skulle få spille der. I tillegg fikk eierne et kontanttilskudd på 50 millioner kroner.

Alt var fryd og gammen da areaen åpnet. Men kort tid etter åpning fikk Stabæk fotballklubb beskjed av eierne om at de ikke lenger fikk spille der. Klubben ble kastet ut helt uten videre og helt uten noen grunn. Stabæk måtte flyttet tilbake til Nadderud etter bare tre sesonger på Telenor Arena.

Allerede her lukter det muffens.

Det var tydelig at fotballklubben bare ble brukt for å få gratis tomt av kommunen. Det var aldri ment at klubben skulle bli værende.

Ikke nok med det, nå vil Telenor Arena-eierne selge. Men de trenger reguleringsendring fra kommunen slik at de får en høyere pris. Noe det ser ut til at de får.

Nå begynner det skikkelig råtten fisk.

Ikke bare brukte de Stabæk fotballklubb til å loppe kommunen for flere hundre millioner kroner. Men nå bruker de, i beste fall dumme kommunepolitikere, til å øke verdien på et salg av arenaen med flere hundre millioner. I verste fall er det store summer som skifter hender under bordet på kommunehuset.

Hele denne prosessen med tomt, anlegg og kommunepolitikere burde vært ettergått i sømmene. For her er det noen som regelrett har stjålet hundrevis av millioner fra det offentlige.

Ja, det er viktig å passe på at stortingets reiseregnigner er i orden. Men hvor er media i denne saken? Hvor er liksom den fjerde statsmakt?

Anonymkode: cad20...323

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror det der er helt vanlig. Google fabrikk næringsminister 

Anonymkode: f2533...36d

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror det der er helt vanlig. Google fabrikk næringsminister 

Og så…? Mener du at ting som er helt vanlig ikke kan være korrupsjon eller hva prøver du å formidle?

Anonymkode: 4e48e...52d

• Liker 1
Skrevet

Akkurat denne saken kjenner jeg ikke til, men vi er utrolig naive i lille Norge hvis vi tror at slikt ikke skjer i Norge. 
Det finnes eksempel på eksempel med slike saker og media snur stort sett ryggen til..!

Anonymkode: 46df8...be4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og så…? Mener du at ting som er helt vanlig ikke kan være korrupsjon eller hva prøver du å formidle?

Anonymkode: 4e48e...52d

Leser du ofte ting folk ikke skriver? Problemet med en ting som er blitt vanlig er at ingen av de som faktisk kan gjøre noe med tilfeller som det der reager. Det er et samfunnsproblem og jeg tør gjette på at du ikke klarer endre det (det kreves en annen oppførsel!) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Leser du ofte ting folk ikke skriver? Problemet med en ting som er blitt vanlig er at ingen av de som faktisk kan gjøre noe med tilfeller som det der reager. Det er et samfunnsproblem og jeg tør gjette på at du ikke klarer endre det (det kreves en annen oppførsel!) 

Helt feil. Det er nettopp slike som TS som faktisk greier å påvirke. 
engasjerte mennesker som setter seg inn i ting er dessverre mangelvare i sauelandet Norge 😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt feil. Det er nettopp slike som TS som faktisk greier å påvirke. 
engasjerte mennesker som setter seg inn i ting er dessverre mangelvare i sauelandet Norge 😉

Da vil jeg råde dere til først og fremst å bruke et annet forum, deretter og finne bevis som underbygger antagelsene deres. Vanlig er da å få med noen fra innsiden med på laget. Denne personen vil kalles en varsler og googler dere varslere finner dere hvordan det dessverre er gått for veldig mange av de. Noen med rett makt er de eneste som klarer ordne opp i problemer som dette og det er dessverre sjeldent mennesker å ta av. Kanskje Gjerdrum vil by på positive overraskelser, men jeg har dessverre mine tvil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...