Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blitt litt kjent med ei gjennom en jobb jeg hadde før. Hun var mye innom som kunde. Er veldig spesiell, og har en psykisk utviklingshemming. Lett tror jeg, men det er ikke poenget. 

Hun er hyggelig og jeg bryr meg ikke om dette. Vi har møttes kun ute å pratet. Greia er at vi har nå møttes 2 ganger over en kopp kaffe på kafe. 

Jeg kan forstå at hun gikk etter en halvtime første gangen, ikke alltid det trenger å vare så lenge. 

Men her om dagen så møtte jeg henne på ny over en kaffe. Da satt hun maks en halvtime da og. Spurte om hun ville ha en kopp kaffe til, for å dra ut tiden. Har også spurt om vi skal gå tur eller om jeg kan komme på en kaffe til henne, men alltid en unnskyldning. Sier ja det må vi få til, uten at noe skjer. Hun har en så liten leilighet at hun mener det er for liten plass. Men kjære vene, den er 35 kvadrat! Sist gang var det pga covid situasjonen vi befinner oss i. 

Jeg satt igjen med en dårlig følelse. Å dra avgårde for en halvtime kaffe, blir for dumt.. Hun sier det var koselig å alt, men opplever ikke at hun er ærlig. 

Hva hadde dere tenkt å gjort? :)

Anonymkode: 06166...42a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere venninner? Eller er du mann og er du interessert i mer enn vennskap?

Det kan være mange grunner til at hun ikke kunne bli lengre enn 30 minutter på kafeen, og det kan være mange grunner til at hun ikke ønsker å invitere noen hjem til seg.

Anonymkode: 0a989...fab

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg satt igjen med en dårlig følelse. Å dra avgårde for en halvtime kaffe, blir for dumt.. Hun sier det var koselig å alt, men opplever ikke at hun er ærlig. 

Hva hadde dere tenkt å gjort? :)

Hvordan opplever du at hun ikke er ærlig?

Jeg hadde fortsatt med å møtes på kafe o.l. dersom dere begge har glede av det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har også spurt om vi skal gå tur eller om jeg kan komme på en kaffe til henne, men alltid en unnskyldning. Sier ja det må vi få til, uten at noe skjer. Hun har en så liten leilighet at hun mener det er for liten plass. Men kjære vene, den er 35 kvadrat!

Har du prøvd å invitere henne hjem til deg?

Har du prøvd å spørre hva hun har lyst til å gjøre sammen med deg og hvor hun har lyst til å treffes?

Har dere en felles hobby som dere kunne ha holdt på med sammen?

Skrevet

Gå videre. 

Anonymkode: 181ce...541

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dere venninner? Eller er du mann og er du interessert i mer enn vennskap?

Det kan være mange grunner til at hun ikke kunne bli lengre enn 30 minutter på kafeen, og det kan være mange grunner til at hun ikke ønsker å invitere noen hjem til seg.

Nei nei jeg er ingen mann! :) ei jente slutten av 20 årene

Skrevet

Har du prøvd å invitere henne hjem til deg?

Har du prøvd å spørre hva hun har lyst til å gjøre sammen med deg og hvor hun har lyst til å treffes?

Har dere en felles hobby som dere kunne ha holdt på med sammen?

Har vel prøvd det meste. Men jeg har en sånn blandet følelse på om hu er så interessert som hun skal ha det til. 

Kan jo være, men jeg vet ikke. har spurt om tur flere ganger. Kanskje kjemien ikke helt var der. 

Skrevet

Hvordan opplever du at hun ikke er ærlig?

Jeg hadde fortsatt med å møtes på kafe o.l. dersom dere begge har glede av det.

Jeg vet ikke, bare en følelse. Du pleier vel kanskje og være litt mer åpen for kontakt om du er interessert? 

Å kun ta en kaffe en halvtime så skulle hun videre. Skjedd begge gangene. Prøvd å spurt om tur men det blir aldri noe av fra hennes initiativ. 

Jeg har tatt initiativ, hun tar ingen initiativ. Man pleier vel å vise interesse om man er interessert tenker jeg. Det er helt greit det. Kanskje ikke kjemien var den beste. 

Vanskelig å gi noen god begrunnelse uten om at hun virker lite engasjert i å bli kjent. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke, bare en følelse. Du pleier vel kanskje og være litt mer åpen for kontakt om du er interessert? 

Å kun ta en kaffe en halvtime så skulle hun videre. Skjedd begge gangene. Prøvd å spurt om tur men det blir aldri noe av fra hennes initiativ. 

Jeg har tatt initiativ, hun tar ingen initiativ. Man pleier vel å vise interesse om man er interessert tenker jeg. Det er helt greit det. Kanskje ikke kjemien var den beste. 

Vanskelig å gi noen god begrunnelse uten om at hun virker lite engasjert i å bli kjent. 

Mer opptatt av å komme seg hjem. Ikke ville hun dra å kikke litt i butikkene eller invitere til nytt treff. Vanligvis hvis du har glede av dette så er vel det normalt. Men hun er veldig hyggelig men spesiell. Sliter med seg selv. Kan være hun er sånn med andre og, jeg vet ikke. Jeg kjenner henne ikke godt nok til å vite.... 

Skrevet

Men jeg sitter jo igjen med en følelse av at hun ikke er interessert. Når hun er så lite laidback og stresset. Selvfølgelig. 

Skrevet

Dette har nok ingenting med deg å gjøre i det hele tatt. Dette er helt sikkert problemer som hun har for seg selv. Det kan være angst eller kanskje hun sliter med dårlig mage. Sikkert en logisk grunn til dette. Hun har jo møtt deg to ganger så er nok ikke du som er problemet her

Anonymkode: b7bb8...189

Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 4a682...828

Skrevet

Hun er vel en person som ikke er så flink til å si nei da. 

Og kanskje hun synes det er creepy at en som jobber på en butikk hun var kunde i, nå vil være venn med henne...? 

Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse og jeg hadde følt det veldig invaderende hvis folk vil hjem til meg uten at jeg har invitert. Eller som synes det er rart og slitsomt at den kaffedaten kun varer i en halvtime. Da hadde jeg blitt drittsur og sagt; vær glad for at jeg i det hele tatt klarer å møte opp. 

Jeg synes du skal la denne kvinnen få være I fred. Og så må du lære deg å skille jobb og privatliv. Selv etter du har sluttet i en jobb så er det upassende å kontakte tidl kunder, klienter osv. 

Anonymkode: 61e1d...5df

Skrevet

Blitt litt kjent med ei gjennom en jobb jeg hadde før. Hun var mye innom som kunde.

Utvekslet dere telefonnummer mens du var på jobb og hun var kunde hos deg, og avtalte dere da at dere skulle møtes og ta en kaffe en dag?

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Og så må du lære deg å skille jobb og privatliv. Selv etter du har sluttet i en jobb så er det upassende å kontakte tidl kunder, klienter osv. 

Det er jo ikke snakk om en lege og en pasient heller dette her.🤷‍♀️ Du dramatiserer det veldig.

Anonymkode: 641cd...bb7

Skrevet

Kanskje hun merker at du ser på henne som tilbakestående? Jeg har selv en venn som behandler meg som det, og samtidig ikke forstår hvorfor jeg ikke orker tett kontakt. Jeg har en form for unnvikende personlighetsforstyrrelse, og sliter med å såre folk. Men det er også stressende å bli kontaktet DAGLIG🙄Ta et hint du🙌🏻

Anonymkode: 3fa8d...499

Skrevet

Kan det hende hun har lett autisme eller lignende som gjør at hun krever rutine og 30 minutter er hennes max? Du må kommunisere om du vil vite nøyaktig hva det er, men det er kanskje ikke verdt det. 

Anonymkode: 05d00...9e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 4a682...828

Ja ja får ikke endret det nå uansett! Er du seriøs?? Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja ja får ikke endret det nå uansett! Er du seriøs?? Ts

Du kan få endret trådtittelen om du spør en moderator om det enten på PM eller ved å rapportere innlegget og skrive i rapporten at du ønsker trådtittelen endret til "..." 

Skrevet

Du sier det jo selv. Hun er spesiell og har en psykisk utviklingshemming, og likevel forventer du at hun skal oppføre seg som en helt frisk person...

Psykisk utviklingshemming påvirker veldig ofte det sosiale samspillet.

Anonymkode: c206d...c99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...