Gå til innhold

Jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal gjøre med jobbtilbudene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette høres kanskje ut som et luksusproblem, men det er egentlig ikke det for meg. Jeg jobber i et vikariat som utløper snart og jeg har derfor søkt på flere andre stillinger innen noe litt annet fordi jeg er veldig lei av den type jobb jeg gjør nå. Jeg har vært på intervjuer og hittil fått 2 tilbud om faste stillinger. Det som er, er at jeg tjener fryktelig dårlig i de jobbene, men det er noe jeg ville ha trivdes mye bedre i. 

Nåværende jobb: 450.000 i året uten alle tilleggene. Utbetalt rundt 35.000. 

Tilbud 1: 100% stilling, 340.000 i året + tilleg. Utbetalt da rundt 27.000 kanskje... grovt regnet. Øker veldig lite i lønn med ansinnitet. Her blir man kjent med mange nye mennesker (og jeg har ikke stor omgangskrets og savner det litt) 

Tilbud 2: 330.000 i året,  Utbetalt kanskje 20.000 i mnd og får ikke noen tilleg. Men her har jeg MULIGHET til å rykke opp i gradene og få høyere lønn etterhvert. Kommer an på arbeidsinnsats. Men det er man jo aldri sikkert på. Men det er jeg er sikker på er at jeg ikke kan leve på 20.000 i mnd. MEN dette er den absolutt mest interessante jobben. Kan jobbe ekstra et annet sted, men det blir mye jobb.... 

Eller skal jeg fortsette i sånn type jobb jeg holder på med nå (jeg har mulighet for fast her, og andre steder) og studere noe nytt vedsiden av? Da må jeg takke nei til begge stillingene og det er også litt vemodig. ☹

Jeg er 28 år. Jeg jobber natt, og da kan studier mye enklere kombineres på grunn av mye fri og mulighet til å lese på jobb. Men jeg er så lei så lei....

Hva ville du gjort? Hodet mitt KOKER og jeg er ganske rådvill. Må gi svar så fort som mulig ang jobbtilbudene. 

Anonymkode: 60b50...447

Videoannonse
Annonse
Skrevet

330000 er jo ekstremt lite i dag, og burde egentlig ikke vært lov synes jeg. Ingen bør tjene under 450000 med prisnivået vi har. 27000 utbetalt er vel omtrent på 450000 i året, og er jo til å leve av.

Anonymkode: 00084...fee

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

330000 er jo ekstremt lite i dag, og burde egentlig ikke vært lov synes jeg. Ingen bør tjene under 450000 med prisnivået vi har. 27000 utbetalt er vel omtrent på 450000 i året, og er jo til å leve av.

Anonymkode: 00084...fee

Ja men i nåværende jobb er grunnlønnen 450.000 så tjener jo til sammen mellom 500-600.. 

Ja 350 er skremmende lite. Men siden det ikke er under min utdannelse så får jeg lønn som assistent, men øker etterhvert. Men jeg kan liksom  ikke starte med 350.000 heller. Det går ikke opp i opp med utgiftene mine

Skrevet

^ 330.000* mente jeg

Skrevet

Hvordan I alle dager kan du få utbetalt 35 000 kr med en årslønn på 450k? Isåfall skatter du jo bare 30 000 kr I året?

35k er det samme jeg har utbetalt med årslønn på 580k, og da får jeg fratrekk for både barnehage og lån.

Anonymkode: 4537f...487

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde fortsatt i jobben jeg hadde og søkt videre til jeg i det minste kunne beholde samme lønnsnivå. De fleste går jo opp i lønn når man bytter. Det vel nesten ikke an å leve av så lave lønninger som det du er tilbudt. 

Anonymkode: 96344...d62

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde fortsatt i jobben jeg hadde og søkt videre til jeg i det minste kunne beholde samme lønnsnivå. De fleste går jo opp i lønn når man bytter. Det vel nesten ikke an å leve av så lave lønninger som det du er tilbudt. 

Vikariatet hennes går jo snart ut.

Anonymkode: 6f529...d4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan I alle dager kan du få utbetalt 35 000 kr med en årslønn på 450k? Isåfall skatter du jo bare 30 000 kr I året?

35k er det samme jeg har utbetalt med årslønn på 580k, og da får jeg fratrekk for både barnehage og lån.

Det lurte jeg på og, 450 er ca 37000 før skatt, hvordan er det da 35 000 etter? 

Anonymkode: efae8...3ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det lurte jeg på og, 450 er ca 37000 før skatt, hvordan er det da 35 000 etter? 

Anonymkode: efae8...3ee

Hun har jo tillegg. 450 000 er bare grunnlønnen. 

Anonymkode: 0984f...c52

• Liker 6
Skrevet

Om ny lønn ikke dekker utgiftene dine så bør du fortsette i jobben du har, ta utdanning ved sidenav og søk ny jobb med lik/høyere lønn senere.

Om du takker nei og er ærlig om at det er pga lønn så kan det jo hende de kommer med bedre forslag evt forslag om kursing så du kan stige snart i lønn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde fortsatt å søke jobber. Du får vel dagpenger som utgjør 330000ca hvis du ikke finner noe før vikariatet utløper. Alt under 400k er veldig lite lønn idag og du virker ikke ha så vanskelig for å få jobb (jeg får aldri ens intervju), så jeg hadde satset på noe bedre betalt. 

Anonymkode: cfa55...ef0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vikariatet hennes går jo snart ut.

Anonymkode: 6f529...d4f

Hun skriver jo: 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Eller skal jeg fortsette i sånn type jobb jeg holder på med nå (jeg har mulighet for fast her, og andre steder

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er jo MASSE tilleg

Skrevet

Jeg har takket nei, da den best betalte stillingen viste seg å være 185 kr timen og det er jo helt kriminelt. - ts 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei, jeg får betalt regningene mine og spist mat, men kan ikke leve vedsiden av da nei, så jeg har sagt nei. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har takket nei, da den best betalte stillingen viste seg å være 185 kr timen og det er jo helt kriminelt. - ts 

Pass på å sjekke ut lønnsnivå før du søker, så slipper du å kaste bort egen og andres tid på jobber som lønnes med knapper og glansbilder. Det hjelper ikke med en jobb der du "blir kjent med mange nye mennesker". Det er ikke de som betaler regningene dine. Det er de kalde fakta. Du fortjener bedre, stå på!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pass på å sjekke ut lønnsnivå før du søker, så slipper du å kaste bort egen og andres tid på jobber som lønnes med knapper og glansbilder. Det hjelper ikke med en jobb der du "blir kjent med mange nye mennesker". Det er ikke de som betaler regningene dine. Det er de kalde fakta. Du fortjener bedre, stå på!

Jeg har faktisk prøvd å spørre før intervjuene, men de vil ikke si/vet ikke/ skal skjekke opp til intervjuet. Det er sånn hver gang. Hun siste jeg var på intervjuet ville ikke engang fortelle det PÅ intervjuet, sa at jeg får vite lønnen når jeg får tilbud. Og det var 330.000. Så det er de som kaster bort min tid. Jeg blir stresset og må holde av andre tilbud på vent. 

Nå ringte jeg en jobb før jeg i det heletatt har blitt innkalt, men hun visste ikke hun heller. ba meg Google det 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 1.06):

Nåværende jobb: 450.000 i året uten alle tilleggene. Utbetalt rundt 35.000. 

Hvordan kan du tjene 450000 i året og få utbetalt 35000? Betaler du ikke skatt? Kun 2000? En skatteprosent på 32 ville blitt ca 12000🤔

Anonymkode: 44752...d01

Skrevet

Les hovedinnlegget dere som ikke skjønner utbetalingen hennes på hovedjobben. Det står 450 000,- UTEN tillegg. Og hun opplyser om at hun jobber natt, det utløser natt-tillegg. Derav utbetalingen på 35 000,-

Jeg ville aldri tatt noen av de jobbene, TS. Altfor usikkert å jobbe for såpass lav lønn i 2022. Du er tydeligvis attraktiv, søk andre jobber. 

Anonymkode: 03944...fca

• Liker 3
Skrevet

Hadde vært rimelig desperat om jeg gikk NED i lønn ved jobbytte. Det skal egentlig ikke skje. Og i hvert fall ikke med den, i utgangspunktet, dårlige lønnen. 

Anonymkode: 1176e...4e2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...