AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Det er veldig få i mitt nabolag som har tatt ned julelysene sine. Hvorfor gjør dere ikke det? Er det fordi jula varer helt til påske? Er det ikke julelys lenger, men vinterlys? Jeg bare lurer, det er tross alt februar nå. Anonymkode: 3f35c...c9a 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Utendørs lyslenker tenker du? Har en i epletreet, pleier å ha den oppe så lenge det er mørkt hele ettermiddagen, gir litt kos i de kjipeste mnd i året😉 Anonymkode: d0cda...ba0 22 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Jeg har tatt ned våre, men veldig mange har de oppe ennå ser jeg. Synes det er koselig med lys ute når det er mørkt jeg 😊 Anonymkode: d3354...8e7 11 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Jeg har fremdeles juletreet oppe jeg. Trivelig på mørke kvelder 😊 Anonymkode: 76141...8c4 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Skulle ønske det var mer akseptabelt med julelys i mørketiden. Synes de burde hete vinterlys istedetfor ✨ Anonymkode: 3271b...a7d 22 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Utendørs lyslenker tenker du? Har en i epletreet, pleier å ha den oppe så lenge det er mørkt hele ettermiddagen, gir litt kos i de kjipeste mnd i året😉 Anonymkode: d0cda...ba0 Ja, er ikke det julepynt? Man har de jo ofte rundt et tre ute, da pleier jeg å kalle det ute-juletre.. Anonymkode: 3f35c...c9a
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 Her er det mange som har dem oppe, men ikke de med farger på. Det er fortsatt veldig mørkt ute så det lyser opp. Synes det er hyggelig og ser ikke problemet med at de er oppe. Anonymkode: cd040...14b 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 Var på vei til å ta det ned da en som gikk forbi takket for at jeg ikke hadde gjort det. Mørketiden er mørk nok her i landet. Anonymkode: 564ee...1dc 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 Fordi jeg synes det er koselig med litt lys ute når det er så mørkt. Anonymkode: dab0c...d32 7
Bondenisse Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 Januar har vært så fæl værmessig at jeg ikke har orket… de får henge til det kommer en dag med fint vær hvor jeg har overskudd. 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var på vei til å ta det ned da en som gikk forbi takket for at jeg ikke hadde gjort det. Mørketiden er mørk nok her i landet. Anonymkode: 564ee...1dc Et problem er det vel ikke, men det har liksom litt med julestemning å gjøre. Lysene blir plutselig mer en vintergreie enn julegreie og mister litt julemagien. Er litt på samme måte som man kan irritere seg over at butikker setter ut julepynten i tidlig oktober. Anonymkode: 3f35c...c9a 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 Fordi været har vært så ustabilt. Så utelysene er fryst fast og da får det bare være tenker jeg. Anonymkode: e6262...5cb
TheHairyToothfairy Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 har ikke direkte jule-relaterte lys ute. men har masse lys rundt huset. det er fordi det er piss mørkt og masse snø med vind og det er kaldt. da varmer lysene godt opp rent visuelt. julemagi gir jeg f i uansett, om andre vil ha julemagi kun da og nå så er det opp til dem. i min hage og rundt mitt hus regjerer jeg og familien, om du liker det så er det kjempestas. liker du det ikke så kan du se på naboen. ah, vent. han har også lys ute. 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 Jeg har ikke julelys ute, jeg har derimot vinterlys ute. De kommer opp rundt 1.november og blir tatt ned i løpet av mars. Anonymkode: 239f3...6cd 8
tirben Skrevet 3. februar 2022 #15 Skrevet 3. februar 2022 Jeg har vinterlysene mine oppe så lenge det er tidlig mørkt. Jeg kaller det vinterlys i stedet for julelys. Vil gjøre alt for å få mørketiden lysere. 2
GammelKaktus Skrevet 3. februar 2022 #16 Skrevet 3. februar 2022 Alt av jul tok jeg ned etter nyttår men vinterlysene er oppe innen Halloween og er alltid på til slutten av januar. Er ikke det koselig da. 😄 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #17 Skrevet 3. februar 2022 Vi har ikke lys (akkurat kjøpt hus), men tenker til neste vinter at vi skal ha oppe lys hele mørketiden. Synes det er veldig koselig med alt lyset i en ellers ganske mørk tid. Pakker ned julepynt, julestjerner, julestaker osv rett over nyttår. Så ingen jul inne, og hadde nok fjernet fjernet om vi hadde kjøpt lys med merry Christmas eller lignende til utebruk. Anonymkode: 5f1ca...b40 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #18 Skrevet 3. februar 2022 Ok, så vinterlys er altså en greie? Føler dette er noe som har kommet de siste årene og kanskje enda mer etter koronaen kom? Anonymkode: 3f35c...c9a 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #19 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, så vinterlys er altså en greie? Føler dette er noe som har kommet de siste årene og kanskje enda mer etter koronaen kom? Anonymkode: 3f35c...c9a Ja, det er en greie, og ja, det ble veldig poppis i 2020 pga koronaen. Anonymkode: 239f3...6cd
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #20 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, så vinterlys er altså en greie? Føler dette er noe som har kommet de siste årene og kanskje enda mer etter koronaen kom? Anonymkode: 3f35c...c9a Nei, i Nord-Norge har dette vært "en greie" før koronaen kom. Anonymkode: cd040...14b 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå