AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Jeg er kronisk forstoppet. Alltid hatt antydning til det, men det blir bare verre og verre (er 46 år nå). Noen som har tips om kosttilskudd el? Jeg har prøvd alt - drikker masse vann, spiser fiber, har prøvd food map, lactulose, frukt og fiber, loppefrø, magnesium, lectinec, calanus oil, nonnete. Endel fungerer jo litt, men er så lei av å ikke få tømt tarmen skikkelig og følelsen av at tarmen er full (beklage direkte beskrivelse). Anonymkode: 25b20...d8f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 For mye fiber kan føre til forstoppelse. Kan det være det? Jeg blir forstoppet om jeg slanker meg. Dersom jeg går på en smell som jeg ofte gjør og spiser mye boller, kaker, sjokolade og sjokolade må jeg på do neste dag uten problemer. Kan det være at du inntar for lite mat? Anonymkode: 0cebd...ad2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Drikk lunkent vann når du står opp. Husk å trene og bruk kroppen. Linfrø, biola og svisker! Anonymkode: cb6b3...066 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Har du snakket med legen din om dette? Om du har gått med langvarig forstoppelse kan tarmen din ha blitt utvidet. Da vil du lett bli forstoppet igjen. Kanskje burde du gå på movicol eller lignende i lenger tid (i tillegg til alle de andre tingene du allerede gjør). Jeg ville drøftet det med legen. Anonymkode: e9c13...528 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Mitt triks er å drikke veldig mye vann på kort tid. Forsøke holde meg i det lengste før jeg går på do og tisser. Da må jeg også nummer to. Får tømt meg skikkelig. Gjør det et par ganger i uka. Nå kommer det sikkert noen snusfornuftige folk og skal si "det er farlig å drikke masse vann", men nå er du ikke på et raveparty og danser som en fjortis hele natta, så dette klarer du og kroppen din fint å vurdere selv. Har for øvrig nevnt dette for et par leger og de har sagt at "fungerer det for deg så er det bare topp". Trenger ikke gå på avføringsmidler og andre unaturlige greier. Anonymkode: 754d0...ba4 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Gå minst 10 000 skritt om dag, og ta knebøy! Fiberpiller som smører tarmen. Hjelper ikke dette: Spis jord! Anonymkode: 3a236...52a
Tøvftta Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 Sukkerfritt godteri funker for meg 🙈 Har plagdes en del med magebakterier som jeg har undersøkt og behandlet. Slet veldig med treg mage på det verste. Spiste tilfeldigvis sukkerfritt godteri fra tights.no vel å merke, og fikk plutselig rensa hele systemet 😅 Får jeg problemer igjen spiser jeg bare noen slike godteri biter igjen.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 Kanskje du må øke aktivitetsnivået? Mosjon setter tarmen i gang. Laktulose, movicol og laxoberaldråper kan kanskje hjelpe, men de bør nok ikke brukes i mange uker av gangen. Microlax/klyster er også en mulighet i nødens stund. Ellers kan du prøve å få mer Biola/yoghurt og svisker inn i kosten. Ikke for mye fiber. Rikelig med væske. For min del funker kaffe og snus. 🙈 Anonymkode: 4fda7...1b1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #9 Skrevet 4. februar 2022 Har du prøvd kiwi? Det funket for meg da jeg var forstoppet under graviditet. Anonymkode: 22f18...91f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #10 Skrevet 4. februar 2022 Dropp fiber. Anonymkode: 43153...166
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #11 Skrevet 4. februar 2022 Drikk mer væske samtidig som du prøver movicol. Movicol er det eneste som fungerer for meg. Finnes reseptfritt. Anonymkode: 36413...174
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #12 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mitt triks er å drikke veldig mye vann på kort tid. Forsøke holde meg i det lengste før jeg går på do og tisser. Da må jeg også nummer to. Får tømt meg skikkelig. Gjør det et par ganger i uka. Nå kommer det sikkert noen snusfornuftige folk og skal si "det er farlig å drikke masse vann", men nå er du ikke på et raveparty og danser som en fjortis hele natta, så dette klarer du og kroppen din fint å vurdere selv. Har for øvrig nevnt dette for et par leger og de har sagt at "fungerer det for deg så er det bare topp". Trenger ikke gå på avføringsmidler og andre unaturlige greier. Anonymkode: 754d0...ba4 samme gjør jeg. Starter alltid dagen med en halv liter vann, og sper på med halvliter til etter en times tid. Anonymkode: 17c3c...cb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå