AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Hvis man består anatomieksamen er man da «garantert» å klare resten av fagene? Noen erfaringer fra sykepleiere/sykepleierstudenter? spør fordi nesten halve klassen fikk stryk. Anonymkode: 2e2b1...71a
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Forundret.. skrev (26 minutter siden): Anatomi er vel det enkleste? Det er også fysiologi på denne eksamenen. Anonymkode: c4bf1...91b
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvis man består anatomieksamen er man da «garantert» å klare resten av fagene? Noen erfaringer fra sykepleiere/sykepleierstudenter? spør fordi nesten halve klassen fikk stryk. Anonymkode: 2e2b1...71a Hvilken karakter fikk du? Jeg fikk B. Har lagt ned en skikkelig innsats, og har fått inn for å forstå fysiologien. Tenker de som strøyk er slappe og late studenter, man må jobbe for å få gode resultater. Anonymkode: c4bf1...91b 4
Minitroll Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 kommer helt an på hva du interesserer deg for. grunnen til at mange synes det er vanskelig er fordi det første semesteret ofte pepres med masse unødvendige tullefag som gir mindre tid til å fokusere på anatomien. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Det er nok vanskeligst, men ikke fordi stoffet ikke er overkommelig, men fordi løpet er lagt opp så det uansett blir stresslesing. Man skal ha ganske god evne til å pugge en del ila kort tid. Husker vi hadde temmelig høy strykprosent. Første og eneste eksamen jeg har strøket på også, undervurderte mengden og hadde ikke god nok studieteknikk første gangen jeg tok den siden jeg alltid har surfet meg gjennom alle fag og bare lest noen dager før eksamen. Anonymkode: 5d1c2...a7e 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 Kommer an på om man synes pugging er vanskeligere enn selvstendige refleksjoner. Anonymkode: 800be...96d 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 Definitivt den vanskeligste eksamenen for min del. Mye pugging på kort tid. Fikk C og var igrunn fornøyd med det. Eksamenene var veldig ulike, så selv om man består anatomi er man ikke garantert å bestå foreksempel medikamentregning. Praksisperiodene er det jo også mulig å stryke i, så sykepleiestudiet krevde litt tilpasningsdyktighet. Men for å sammenfatte; du har et veldig godt utgangspunkt om anatomien er på plass, men det er ingen garanti for å bestå resten av studiet. Anbefaler forøvrig medeasy. Hjalp meg massivt! Anonymkode: 3bc4d...000 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #9 Skrevet 4. februar 2022 For noen kan praksis være d mest utfordrende.... Anonymkode: 7af20...fbb
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #10 Skrevet 4. februar 2022 Da jeg gikk sykepleien, fikk jeg inntrykk av at folk synes organisatorisk kompetanse var vanskelig. Anonymkode: c3fc2...290
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #11 Skrevet 4. februar 2022 Medikamentregning mener jeg å huske var det vanskeligste. Enkelte kontet den inntill tre ganger før de bestod. Anonymkode: 42340...243
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå