sicario Skrevet 6. februar 2022 #41 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spesialisthelsetjenesten og kommunehelsetjenesten har ikke felles eller integrert journalsystem, ikke noen steder. Anonymkode: 224fa...148 Jo. For elektronisk overføring av epikriser, pleie og omsorgsmeldinger (til alle tjenesteutførere som feks hjemmesykepleien, saksbehandlere osv). inn og utskrivingsnotat. På samme måte som det er integrert opp mot alle fastleger i kommune for PLO, timebestillinger, overføring av medisin og helseopplysninger osv osv mellom fastleger, sykehusene og kommunen. Ikke selve journalføringene selvfølgelig. Men det har jeg heller ikke hevdet. Jeg mottar dette nesten daglig fra sykehus og/eller fastleger rett i journalsystemet. Jeg kan fra min side i kommunen selvfølgelig også kommunisere med spesialisthelsetjenesten direkte i journal. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #42 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette er et klassisk eksempel på hvorfor man ikke skal stille ekte spørsmål på KG. Spør profesjonelle for her får du mye feilinformasjon! Det verste er at vi med riktig informasjon får ikke en gang lov å signere som helsepersonell. For å kunne bevise at vi faktisk kan lovverket. KG på sitt beste 🙄. Spør heller helsestasjonen enn dette møkkaformuet fult av troll og uvitende folk som leker smart. Anonymkode: 45f4e...9bb Håper at dere helsepersonell er klar over at dere bryter taushetsplikten hvis dere videresender info uten at dette er nødvendig for å kunne gi forsvarlig helsehjelp. Tror ikke ts blir så mye klokere av å spørre helsestasjonen: Når de først har fått infoen, bryr de seg nok ikke om å si fra til sykehuset eller til ts at de ikke skulle hatt denne infoen. Anonymkode: 40606...00a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #43 Skrevet 6. februar 2022 Helsestasjonen har nok fått epikrisen. Mulig det er ulik praksis på hva som skjer. Hadde det vært en rutinekontroll hadde de kanskje ikke fått den, men siden ungen var til en form for utredning etter noe akutt er det nok andre rutiner om hvem som får epikriser. De ringer nok ikke å bare gir info. Det blir journalført. Så alle helsekontakter har tilgang. Anonymkode: b4d57...dfc
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #44 Skrevet 4. april 2022 On 2/3/2022 at 11:43 PM, AnonymBruker said: Ja, men helsesøster så at legen hadde ringt henne.? Anonymkode: 4a383...36b Gjorde vel det for å være sikker på at hs fikk det med seg før timen. Dette er ikke brudd på taushetsplikt. Anonymkode: ea39b...269
Heisann12345 Skrevet 4. april 2022 #45 Skrevet 4. april 2022 Er du sikker på at du ikke har skrivet under noe denne gangen eller tidligere som omfatter det å godkjenne dette? Jeg jobbet på sykehus, og hvis det lå inne i systemet fra før av at dette var godkjent, spør vi ikke nødvendigvis igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå