AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #21 Del Skrevet 9. februar 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Bryllup pleier å være mer pes enn moro.. du må sette av helga, kjøpe nye klær, gave, penger du egentlig skulle brukt på noe fornuftig forsvinner fordi noen vil feire sin egen kjærlighet både en og to og tre ganger. Hvorfor gifter man seg for andre gang i det hele tatt. Man greide ikke holde det "hellige" løftet første gang, men tror at et ja er mer verdt gang nr to. Herregud. Anonymkode: 3067c...cdb Er det rart nordmenn har enormt forbruk om man kjøper nye klær til hvert eneste bryllup man er i sier jeg🙄 Er så lei av å lese om folk som skriver at man må sette av penger til klær. Har vært i 15 bryllup og eier en eneste penkjole jeg! Den har jeg brukt til et par forskjellige og så har jeg lånt kjoler av mamma/venninder ellers. Og sette av helga for et bryllup..da må det jaggu være langt borte! Eller så er man en 80+ gammel person mentalt (evt syk) som ikke klarer å gjøre mer enn en ting hver helg og må lade opp hele fredagen og lade ned hele søndagen, men det er da ditt personlige problem. Gave hadde jeg selvfølgelig tatt med! Eller er det slik at man heller ikke tar med bursdagsgave mer enn en gang fordi personen fikk jo tross alt gave i 1984 til bursdagen da? Gave er jo strengt talt også noe man gir for å gi noe tilbake når personen som inviterer spanderer god middag og dessert og drikke og lokaler på deg. Hilsen en som har vært i flere bryllup nr. 2 og kost meg like mye hver gang! Bryllup er hyggelig og om du skal dra for å surmule så er det bedre om du blir hjemme. Anonymkode: 8cfdb...cbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 9. februar 2022 #22 Del Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det rart nordmenn har enormt forbruk om man kjøper nye klær til hvert eneste bryllup man er i sier jeg🙄 Er så lei av å lese om folk som skriver at man må sette av penger til klær. Har vært i 15 bryllup og eier en eneste penkjole jeg! Den har jeg brukt til et par forskjellige og så har jeg lånt kjoler av mamma/venninder ellers. Og sette av helga for et bryllup..da må det jaggu være langt borte! Eller så er man en 80+ gammel person mentalt (evt syk) som ikke klarer å gjøre mer enn en ting hver helg og må lade opp hele fredagen og lade ned hele søndagen, men det er da ditt personlige problem. Anonymkode: 8cfdb...cbe Har du tenkt på at ganske mange faktisk på må reise litt (mye) for å komme seg der bryllupet er? Man lar ikke være å komme i bryllup til sin nære familie bare fordi det er på andre siden av landet (eller utlandet som noen gjør) og det tar jo gjerne en hel helg som man må planlegge. Særlig om man har barn må man vite når/hvor man skal stoppe og spise på veien og gjerne beregne ekstra tid. Ingen av disse kan regnes blant mentalt syke. Det var da også en måte å betegne folk på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #23 Del Skrevet 9. februar 2022 Mitt inntrykk er at folk feirer bryllup nr 2 på alle mulige måter, men at det slett ikke er uvanlig med pomp og prakt og fest og gaver på bryllup nr 2 også. Som en person over her sa: det var jo personen som var feil den første gangen, ikke selskapet. Man MÅ ikke la det forbigå i stillhet selv om man har vært gift før. Forrige gang jeg var i bryllup hadde begge vært gift før, men de klinket til med distriktets største kirke, flere kultur- og musikkinnslag med solister og grupper, stort selskap med tilhørende stort gavebord, stor prinsessekjole på henne og tilhørende gallaantrekk til ham. Jeg mener at det må være "lov" og opp til hver enkelt. Anonymkode: bb911...11b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #24 Del Skrevet 9. februar 2022 sofie777 skrev (3 timer siden): Har du tenkt på at ganske mange faktisk på må reise litt (mye) for å komme seg der bryllupet er? Man lar ikke være å komme i bryllup til sin nære familie bare fordi det er på andre siden av landet (eller utlandet som noen gjør) og det tar jo gjerne en hel helg som man må planlegge. Særlig om man har barn må man vite når/hvor man skal stoppe og spise på veien og gjerne beregne ekstra tid. Ingen av disse kan regnes blant mentalt syke. Det var da også en måte å betegne folk på. Er det kun bryllup nummer to dere reagerer slik på? Hva med førti- og femtiårslag? Personen har jo allerede hatt rund dag med selskap for ti år siden, og inviterer nå på nytt? Anonymkode: 75fdc...08b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 9. februar 2022 #25 Del Skrevet 9. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Er det kun bryllup nummer to dere reagerer slik på? Hva med førti- og femtiårslag? Personen har jo allerede hatt rund dag med selskap for ti år siden, og inviterer nå på nytt? Anonymkode: 75fdc...08b Hvor i mitt innlegg nevner jeg at det er problem med bryllup nummer 2? Jeg nevnte kun reise i dette innlegget! Jeg har ingen problemer med bryllup nummer 2 og størrelsen på det. Jeg bare svarte ut fra at personen som startet denne tråden hadde en mann som kanskje ikke ville ha et så stort bryllup. Det er naturlig å ta hensyn til begge parter her og det var det trådstarter gjorde! Endret 9. februar 2022 av sofie777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #26 Del Skrevet 10. februar 2022 23 hours ago, sofie777 said: Har du tenkt på at ganske mange faktisk på må reise litt (mye) for å komme seg der bryllupet er? Man lar ikke være å komme i bryllup til sin nære familie bare fordi det er på andre siden av landet (eller utlandet som noen gjør) og det tar jo gjerne en hel helg som man må planlegge. Særlig om man har barn må man vite når/hvor man skal stoppe og spise på veien og gjerne beregne ekstra tid. Ingen av disse kan regnes blant mentalt syke. Det var da også en måte å betegne folk på. Men det var jo det jeg skrev! 😅 Da. må. det. være. jaggu. være. langt. borte. <-- skrev jeg! Selvfølgelig forstår jeg at man må sette av en helg dersom det er på andre siden av landet eller i utlandet, men da er det jaggu langt unna også. Vis også gjerne til hvor jeg har skrevet at man er mentalt syk. La meg repetere på nytt: 80 gamle personer trenger tid på lade opp i forkant og etterkant, noen folk er på mentalt nivå der bare fordi de er sånn. Kjenner et par av de jeg, kan finne på maks en ting i uka for det på ordnes og styres osv. Selv har jeg smaksløkene til en 80-åring og foretrekker kamfer over annet godt. Så skriver jeg evt. altså = EVENTUELT syk. Altså at det er forståelig om en syk person (f.eks ME, leddgikt, kreft etc) må lade opp på forhånd/etterpå. Capishe? Mentaliteten til en 80-åring, eventuelt sykdom er ting som gjør at jeg kan forstå at man bruker hele helgen på noe som skjer på en dag i nærheten, men dette gjelder jo ikke de fleste. Bottom line så går det helt fint for de aller fleste å delta på et nytt stort bryllup. Det er ikke så utrolig omfattende som mange skal ha det til. Skal ikke raportere deg for å hoppe over ting jeg skrev og tilegne meg noe jeg IKKE skrev, regner med at det bare gikk litt fort i svingene og det kan jo skje den beste Anonymkode: 8cfdb...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 10. februar 2022 #27 Del Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men det var jo det jeg skrev! 😅 Da. må. det. være. jaggu. være. langt. borte. <-- skrev jeg! Selvfølgelig forstår jeg at man må sette av en helg dersom det er på andre siden av landet eller i utlandet, men da er det jaggu langt unna også. Vis også gjerne til hvor jeg har skrevet at man er mentalt syk. La meg repetere på nytt: 80 gamle personer trenger tid på lade opp i forkant og etterkant, noen folk er på mentalt nivå der bare fordi de er sånn. Kjenner et par av de jeg, kan finne på maks en ting i uka for det på ordnes og styres osv. Selv har jeg smaksløkene til en 80-åring og foretrekker kamfer over annet godt. Så skriver jeg evt. altså = EVENTUELT syk. Altså at det er forståelig om en syk person (f.eks ME, leddgikt, kreft etc) må lade opp på forhånd/etterpå. Capishe? Mentaliteten til en 80-åring, eventuelt sykdom er ting som gjør at jeg kan forstå at man bruker hele helgen på noe som skjer på en dag i nærheten, men dette gjelder jo ikke de fleste. Bottom line så går det helt fint for de aller fleste å delta på et nytt stort bryllup. Det er ikke så utrolig omfattende som mange skal ha det til. Skal ikke raportere deg for å hoppe over ting jeg skrev og tilegne meg noe jeg IKKE skrev, regner med at det bare gikk litt fort i svingene og det kan jo skje den beste Anonymkode: 8cfdb...cbe Kanskje jeg tolket det feil, men du brukte faktisk ordene "mentalt syk" i det jeg har uthevet, så det kommer du deg dessverre ikke unna. Og tonen og ordbruken på resten av det jeg har uthevet viser at du tenker i helt andre baner enn det jeg gjør. "Da må det "jaggu" være langt borte", altså ikke bare i neste by, men helst på andre siden av jordkloden. Dessuten "en må være 80 år eller mentalt syk om man trenger å bruke mer enn en dag på et bryllup", altså "vi andre klarer det på mindre enn en dag". Ingen barnefamilier nevnt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå