AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Del Skrevet 3. februar 2022 Han har vært gift før (giftet seg ung) , og hadde da stor fest. Det giftemålet endte dårlig ganske fort. Det er nå spørsmål om at vi skal gifte oss, men han vegrer seg å ha selskap, fordi han har hatt det før, og hans familie vil måtte se de samme type løfter og lovnader som sist, bare med ny dame. Han skammer seg for forrige giftemål. Hva tenker folk om giftemål nummer to og stor fest? Er det ufint og teit, eller er det bare kos? Anonymkode: 61ae2...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 3. februar 2022 #2 Del Skrevet 3. februar 2022 Jeg synes at det må dere snakke om. Hva vil du? Har du vært gift før og hatt stor bryllupsfest? I så fall kan det tones ned litt. Om han er din første ektemann, så bør det nok gjøres større (min mening). Ofte er bryllupet mer for bruden enn brudgommen (jeg sier OFTE, ikke alltid (til de som måtte klage etterpå)) og hun vil ha det stort. Nå virker det på HI at du vil ta hensyn til mannen og da kan dere lande midt i mellom, om lite hadde vært rådhus og middag på restaurant og stort vil være 100 personer+ og treretters med overnatting, så kan jo dere legge dere midt imellom: 40-50 gjester, 3 retters på et ok men ikke overpyntet lokale i nærheten og ferdig rundt midnatt. Jeg bare viser hvordan jeg ville tenkt, så kan du legge på eller trekke fra som du og han blir enig om. Lykke til! (Husk kompromiss bør begynne her og den går begge veier) 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Del Skrevet 3. februar 2022 Takk for innspill! Jeg hadde egentlig aldri tenkt å gifte meg. Men nå har vi barn og hus sammen, og jeg har begynt å tenke at det hadde vært hyggelig likevel. Han tror jeg vil ha et stort bryllup ("fordi det vil alle damer ha"), men jeg vil egentlig bare ha de juridiske rettighetene og tilhørigheten/forpliktelsen som kommer av å være gift. Men så har jeg lyst på taler. Jeg ønsker å få knyttet sammen min fortid med min fremtid med talene, på en måte. Høres utrolig rart ut når jeg skriver det ut. Men sånn er det. Anonymkode: 61ae2...17f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 3. februar 2022 #4 Del Skrevet 3. februar 2022 Da er min anbefaling at dere tar vielsen på rådhuset (eller lignende) og finner en restaurant/hotell som har et eget rom der det er plass til la oss si 20 pers. (det har de i de store byene ihvertfall). Så inviterer dere de nærmeste (og de du ønsker tale fra... ) dit for en koselig sammenkomst. Det trenger ikke å være samme dagen, men når det passer for alle om noen bor andre steder i landet osv. Da får du taler og dere får feiret og ungene kan bli der eller være på et rom i nærheten om det er et hotell. Har dere stor stue eller stor hage for telt, kan det også brukes (eller om noen som det er naturlig å invitere har) og så bestille grilling eller lignende midt på sommeren. PS. Hadde ønske om å bli bryllupsplanlegger en gang i tiden, så dette tenker jeg litt for mye på... 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Del Skrevet 3. februar 2022 Du skulle gjerne fått planlagt mitt så slipper jeg! 😅 Høres fornuftig ut det du sier. Hva pleier folk som gifter seg på nytt gjøre? Anonymkode: 61ae2...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 3. februar 2022 #6 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skulle gjerne fått planlagt mitt så slipper jeg! 😅 Høres fornuftig ut det du sier. Hva pleier folk som gifter seg på nytt gjøre? Anonymkode: 61ae2...17f Alt mulig tror jeg. Og det kommer mest an på hva bruden vil, i 90% av tilfellene. Du kan jo få noen idéer ved å se disse videoene. Jeg følger Charlotte Dobre og det er merkelige folk der ute (mest i USA, tror jeg). Men jeg tror de som har barn og hus osv. planlegger litt mindre brylluper. Som du sier, noen har hørt løftene før, men samtidig så er det jo en ny kone og den forrige gikk det skeis med relativt fort sånn jeg forstår det. Så da kan det gå et hakk opp igjen... Det er like mange varianter av bryllup som det er ekteskap. Vil anbefale å snike litt på Pinterest og finne farger eller temaer som passer for deg. Søk gjerne på "small weddings" eller "weddings on a budget" om det har noe å si. (Jeg har også samlet en del der inne, jeg har ikke hatt kjæreste i mitt liv engang). Jeg kan godt være tilgjengelig for flere spørsmål og råd på PM om du vil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #7 Del Skrevet 5. februar 2022 On 2/3/2022 at 11:23 PM, AnonymBruker said: Hva tenker folk om giftemål nummer to og stor fest? Er det ufint og teit, eller er det bare kos? Anonymkode: 61ae2...17f Jeg vil si det kommer litt an på omstendighetene. Og ikke noe jeg påstår er en objektiv sannhet, men etter min mening er bryllup (-sfester) mest gøy og spennende når paret man feirer faktisk satser på kjærligheten. (I motsetning til folk som gifter seg mange år etter de først ble sammen og har hus, bil, barn, katt, osv. allerede). Så for meg gjør det faktisk ingenting hvis gommen og/eller bruden har vært gift før, bare jeg vet de hadde oppriktige intensjoner første gangen. Jeg feirer gjerne at de gjør et nytt forsøk. Eneste forbehold er jeg føler det blir feil å ha kjempe formelt "big white wedding" mer enn en gang. Anonymkode: a74a2...b82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #8 Del Skrevet 5. februar 2022 Jeg har vært gift før, med stor fest (vel, 60 stk). Jeg var tydelig, når min forlovede og jeg begynte å planlegge, at det var opp til han om han ville ha stor fest eller mindre. For jeg ville ikke at min tidligere erfaring skulle gjøre at han ikke fikk bryllupet han ønsket seg Og det var jo ikke bryllupet som var feil, det var feil mann. Vi var helt enige i et lite bryllup, som passet meg fint for å være ærlig. Jeg likte ikke stort bryllup, og var veldig glad for å slippe å planlegge noe slikt igjen. Fikk uansett en nydelig dag, selv med strenge restriksjoner nå i fjor. Må også si, jeg ville ikke forventet gaver fra familien til den som har giftet seg tidligere. Jeg fikk gaver fra nærmeste familie, men ikke tanter/onkler, og det forstår jeg veldig godt. Jeg forventet null gaver, bare så det er sagt. Jeg syns dere bør finne et fint kompromiss mellom dere. Jeg skjønner han syns det blir ubehagelig med stort bryllup igjen. Anonymkode: 160e2...1f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #9 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 19.05): Må også si, jeg ville ikke forventet gaver fra familien til den som har giftet seg tidligere. Jeg fikk gaver fra nærmeste familie, men ikke tanter/onkler, og det forstår jeg veldig godt. Jeg forventet null gaver, bare så det er sagt. Takk, dette er et godt innspill. Vi er godt etablerte og trenger ingen gaver, så det er jo sikkert lurt å nevne allerede i en innbydelse. Hadde ikke tenkt på det, men selvfølgelig. Kleint å få folk til å tenke "usj, gave IGJEN".... Anonymkode: 61ae2...17f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. februar 2022 #10 Del Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 19.05): Må også si, jeg ville ikke forventet gaver fra familien til den som har giftet seg tidligere. Jeg fikk gaver fra nærmeste familie, men ikke tanter/onkler, og det forstår jeg veldig godt. Jeg forventet null gaver, bare så det er sagt. Anonymkode: 160e2...1f5 Hæææ? De var inviterte, men brakte ikke med en liten oppmerksomhet en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #11 Del Skrevet 8. februar 2022 Jeg synes det er flott at folk feirer kjærligheten og at jeg får være gjest - uansett om det er første eller andre gang og uansett alder. Gjør det så stort dere vil. Så lenge dere gjør det til et bryllup som er morsomt for gjestene deres, er det bare flott for alle. 😊 Anonymkode: 37c11...4aa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #12 Del Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Takk, dette er et godt innspill. Vi er godt etablerte og trenger ingen gaver, så det er jo sikkert lurt å nevne allerede i en innbydelse. Hadde ikke tenkt på det, men selvfølgelig. Kleint å få folk til å tenke "usj, gave IGJEN".... Anonymkode: 61ae2...17f Kanskje greit å nevne muntlig eller i invitasjon ja til de som har gitt gave før, men kan være litt vanskelig å formulere godt. Hvis dere er enige om å ikke ønske noe, kanskje ønsk en donasjon i deres navn til en organisasjon om folk virkelig vil gi noe. Folk vil gjerne gi, spesielt om den ene ikke har vært gift før. O.G. skrev (9 timer siden): Hæææ? De var inviterte, men brakte ikke med en liten oppmerksomhet en gang? Jo, vi var kun nærmeste familie, altså foreldre og søsken, og de hadde med seg gave Men jeg sa til dem at jeg ikke forventet det. Det var viktig for meg. Beklager om det ble lett å misforstå. Anonymkode: 160e2...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #13 Del Skrevet 8. februar 2022 Som gjest ville jeg ikke reagert negativt på å bli invitert i bryllup nummer to i hvert fall! Det hadde jo bare vært koselig. Og hvis den ene ikke har giftet seg før, så ville det jo være veldig urettferdig å ta fra denne muligheten til en bryllupsfest om han/hun ønsket det! Tenker dette er helt og holdent opp til hva brudeparet selv ønsker! Anonymkode: 393e9...766 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #14 Del Skrevet 8. februar 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Som gjest ville jeg ikke reagert negativt på å bli invitert i bryllup nummer to i hvert fall! Det hadde jo bare vært koselig. Og hvis den ene ikke har giftet seg før, så ville det jo være veldig urettferdig å ta fra denne muligheten til en bryllupsfest om han/hun ønsket det! Tenker dette er helt og holdent opp til hva brudeparet selv ønsker! Anonymkode: 393e9...766 Fullstendig enig. Det er da en gledens og festens dag, og vi skriver 2022, ikke 1890. Som om man skal skamme seg fordi man har vært gift før og det ikke fungerte. Min mann hadde vært gift før (langt forhold, men kortvarig ekteskap - hun gikk) og 10 år senere giftet han seg med meg, som han har to barn med (ingen med eksen). Vi hadde en fantastisk dag og ikke fanken om jeg skulle ha skrudd ned på verken gjester eller fest selv om noen av gjestene var i mannens første bryllup. Det er vårt forhold, vår familie og vår dag, og vi gjorde det på våre premisser. Anonymkode: ebb66...9c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #15 Del Skrevet 8. februar 2022 Jeg ser ikke at det at man har vært gift før skal ha noe å si for neste bryllup. Det er da ganske så vanlig i våre dager å være gift mer enn én gang. Jeg hadde ikke kommet på tanken engang at bryllup nr 2 skulle innbære mindre gave, mindre fest, osv. Anonymkode: 01509...93a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #16 Del Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fullstendig enig. Det er da en gledens og festens dag, og vi skriver 2022, ikke 1890. Som om man skal skamme seg fordi man har vært gift før og det ikke fungerte. Min mann hadde vært gift før (langt forhold, men kortvarig ekteskap - hun gikk) og 10 år senere giftet han seg med meg, som han har to barn med (ingen med eksen). Vi hadde en fantastisk dag og ikke fanken om jeg skulle ha skrudd ned på verken gjester eller fest selv om noen av gjestene var i mannens første bryllup. Det er vårt forhold, vår familie og vår dag, og vi gjorde det på våre premisser. Anonymkode: ebb66...9c5 Tenker jo for øvrig at man har en skikkelig lite inkluderende familie og vennekrets, hvis folk liksom skulle begynne å «straffe» en person for å være partner nummer to. Ny partner kan jo i alle fall ingenting for at vedkommende har vært gift før. «Nei, dere kan ikke ha bryllupsfest, for Onkel Einar har jo alt vært gift og hadde stor fest da, så vi kommer IKKE». Da sier man jo i grunn at man ikke aksepterer det nye forholdet da, og at vedkommende i deres øyne alltid vil være gift med eksen. Siden det ikke er lov å gå videre. Noe stort tull! Anonymkode: 393e9...766 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueturtle Skrevet 8. februar 2022 #17 Del Skrevet 8. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Tenker jo for øvrig at man har en skikkelig lite inkluderende familie og vennekrets, hvis folk liksom skulle begynne å «straffe» en person for å være partner nummer to. Ny partner kan jo i alle fall ingenting for at vedkommende har vært gift før. «Nei, dere kan ikke ha bryllupsfest, for Onkel Einar har jo alt vært gift og hadde stor fest da, så vi kommer IKKE». Da sier man jo i grunn at man ikke aksepterer det nye forholdet da, og at vedkommende i deres øyne alltid vil være gift med eksen. Siden det ikke er lov å gå videre. Noe stort tull! Anonymkode: 393e9...766 Helt enig. Så smålig å oppføre seg sånn. Håper og tror de fleste kan se forbi at en av partene har vært gift før, alt annet er noe som tilhører fortiden - heldigvis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #18 Del Skrevet 8. februar 2022 Bryllup pleier å være mer pes enn moro.. du må sette av helga, kjøpe nye klær, gave, penger du egentlig skulle brukt på noe fornuftig forsvinner fordi noen vil feire sin egen kjærlighet både en og to og tre ganger. Hvorfor gifter man seg for andre gang i det hele tatt. Man greide ikke holde det "hellige" løftet første gang, men tror at et ja er mer verdt gang nr to. Herregud. Anonymkode: 3067c...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. februar 2022 #19 Del Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor gifter man seg for andre gang i det hele tatt. Anonymkode: 3067c...cdb Fordi de var heldige og fant kjærligheten igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #20 Del Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Bryllup pleier å være mer pes enn moro.. du må sette av helga, kjøpe nye klær, gave, penger du egentlig skulle brukt på noe fornuftig forsvinner fordi noen vil feire sin egen kjærlighet både en og to og tre ganger. Hvorfor gifter man seg for andre gang i det hele tatt. Man greide ikke holde det "hellige" løftet første gang, men tror at et ja er mer verdt gang nr to. Herregud. Anonymkode: 3067c...cdb Nå var det slik for eksempel for meg at jeg holdt det hellige løftet, mens eksen min ikke gjorde det. Jeg ønsker å være gift på nytt, også på grunn av det juridiske. Og hvorfor er det så ille at noen feirer kjærlighet to ganger? Hva med enker/enkemenn? Anonymkode: 75fdc...08b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå