AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Var på intervju og da vi var ferdig med intervjuet gikk vi tilbake sammen, og jeg er dritdårlig på å tørrprate. Det ble litt stille, og da tenkte jeg at jeg kunne stille noen spm. Spurte blant annet om han bodde i området, også glapp det ut av meg "har du noe barn?" ALTSÅ HVORFOR ER JEG SÅ TILBAKESTÅENDE??? mannen hadde ikke barn og det virket som et sårt tema for han. Jeg skammet meg så mye etterpå. Jeg kan virkelig ikke å tørrprate. Tror dere han tenkte jeg var rar? Anonymkode: 6ad05...cf5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Ja, det tror jeg han tenker du er. Anonymkode: 40eea...b03 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var på intervju og da vi var ferdig med intervjuet gikk vi tilbake sammen, og jeg er dritdårlig på å tørrprate. Det ble litt stille, og da tenkte jeg at jeg kunne stille noen spm. Spurte blant annet om han bodde i området, også glapp det ut av meg "har du noe barn?" ALTSÅ HVORFOR ER JEG SÅ TILBAKESTÅENDE??? mannen hadde ikke barn og det virket som et sårt tema for han. Jeg skammet meg så mye etterpå. Jeg kan virkelig ikke å tørrprate. Tror dere han tenkte jeg var rar? Anonymkode: 6ad05...cf5 Det er mange som har spurt meg om jeg har barn. Dette er ett sårt tema for meg. Men jeg tenker ikke at vedkomne er rar osv. Tenker at vedkomne ikke tenkte seg om. Anonymkode: 8a879...1e1 9 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Hvorfor tror du det er et sårt tema? Jeg synes det er litt rart om folk spør om jeg har barn, men jeg blir jo ikke akkurat såra. Anonymkode: a194f...016
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Er det sårt? Jeg tenker det er på linje med å spørre «har du dyr» eller «har du bil» eller «pleier du å sykle til jobb». Hadde vært mye verre å spørre om noen «vil ha barn». Anonymkode: 3e4bf...5b6 10 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Er det sårt? Jeg tenker det er på linje med å spørre «har du dyr» eller «har du bil» eller «pleier du å sykle til jobb». Hadde vært mye verre å spørre om noen «vil ha barn». Anonymkode: 3e4bf...5b6 Det er sårt for de som vil ha barn, men ikke kan få. Anonymkode: e8d3f...daa 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 Når folk spør meg om jeg har barn, svarer jeg bare: "jeg har fortsatt friheten i behold" 😊 Anonymkode: 600e3...fed 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Var på intervju og da vi var ferdig med intervjuet gikk vi tilbake sammen, og jeg er dritdårlig på å tørrprate. Det ble litt stille, og da tenkte jeg at jeg kunne stille noen spm. Spurte blant annet om han bodde i området, også glapp det ut av meg "har du noe barn?" ALTSÅ HVORFOR ER JEG SÅ TILBAKESTÅENDE??? mannen hadde ikke barn og det virket som et sårt tema for han. Jeg skammet meg så mye etterpå. Jeg kan virkelig ikke å tørrprate. Tror dere han tenkte jeg var rar? Anonymkode: 6ad05...cf5 Jeg ville tenke at det hørtes ut som om du spurte om han var singel uten å spørre direkte. 🤷♀️ Anonymkode: a6fb7...7a6 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 Er ikke det et ganske vanlig spørsmål? Pussig nok fikk jeg det alltid da jeg var jomfru på overtid, men har aldri blitt spurt etter at jeg ble pappa. Anonymkode: 65a2d...0f6
Påkrevd Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 Når man prater med nye folk, og de spør om jeg har barn, synes jeg det er helt innafor. Svaret er nei, det har jeg ikke. Hvis de da begynner å grave om hvorfor, da blir det veldig feil. 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 Jeg blir alltid fryktelig trist og sorgfull når folk spør om jeg er millionær. Det er noe jeg har veldig lyst til å bli, jeg trenger det faktisk. Mange netter har jeg liggi søvnløs fordi jeg forsøkte å klekke ut en mesterplan på hvordan jeg skal klare å bli millionær. Helst mange millionær! Ofte, spesielt når jeg går for meg selv så blir jeg tårevåt av lengselen etter pengene. Og går jeg ute i vind og regnvær så orker jeg ikke å tørke bort tårene mine engang.. 💔 Hjertet mitt er hult! Det er nesten slik at jeg ikke har noe livsgnist igjen, bare lengsel. Anonymkode: 918ea...885 3 1
FantasDick Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 Omtrent alle som smalltalker med meg spør om jeg har barn. 😂 Helt normalt spørsmål for meg i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 Jeg spør også folk om de har barn, men det er fordi jeg har tre av dem selv, og når jeg får panikk over klein stillhet så er det liksom alltid noe man kan si om barna .. Du er ikke den eneste! Vi er isåfall rare begge to 🥰 Anonymkode: 88cc3...a1e
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 FantasDick skrev (8 minutter siden): Omtrent alle som smalltalker med meg spør om jeg har barn. 😂 Helt normalt spørsmål for meg i alle fall. Jeg har også fått det spørsmålet mange ganger og bryr meg ikke. «Hvor bor du?», derimot. «Det er hemmelig» eller «det vil jeg ikke si» Hva feiler det deg?, må de tenke. Huff, jaja🙃🙃 Anonymkode: 4cc4e...851
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #15 Skrevet 4. februar 2022 Jeg er ufrivillig barnløs, men jeg blir aldri fornærmet om folk spør meg det spørsmålet. Det er heller naturlig at folk spør om noen har barn i en viss alder tenker jeg. Anonymkode: 08be4...42b 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #16 Skrevet 4. februar 2022 Om man er ufrivillig barnløs og blir krenket av spørsmålet om man har barn må man nesten bare stå for den følelsen selv. Det er et normalt small talk emne. Sorry altså, det kan ikke være sånn at folk ikke kan spør om barn i fare for å såre andre. Om man graver i hvorfor er jeg enig i at det blir feil. Anonymkode: 12216...580 1 1
altflyter Skrevet 4. februar 2022 #17 Skrevet 4. februar 2022 Nei vettuhva! Såpass får folk tåle. Å spørre om folk har barn er et helt naturlig spørsmål. Jeg og samboer har prøvd å få barn i mange år uten hell og det er selvsagt sårt for oss, men hvis noen spør meg som en høflighetsfrase om jeg har barn, så svarer jeg nei uten å tenke noe mer over det. Skal man tenke sånn så kan man jo ikke spørre om noe av frykt for å krenke noen. Hvis man blir krenket/såret/sint av et spørsmål som åpenbart er ment som smalltalk så må man jobbe med seg selv. Jeg syntes ikke du sa noe galt ts. 1
Gjest supernova_87 Skrevet 4. februar 2022 #18 Skrevet 4. februar 2022 altflyter skrev (32 minutter siden): Nei vettuhva! Såpass får folk tåle. Å spørre om folk har barn er et helt naturlig spørsmål. Jeg og samboer har prøvd å få barn i mange år uten hell og det er selvsagt sårt for oss, men hvis noen spør meg som en høflighetsfrase om jeg har barn, så svarer jeg nei uten å tenke noe mer over det. Skal man tenke sånn så kan man jo ikke spørre om noe av frykt for å krenke noen. Hvis man blir krenket/såret/sint av et spørsmål som åpenbart er ment som smalltalk så må man jobbe med seg selv. Jeg syntes ikke du sa noe galt ts. Dette svaret. Og så ferdig snakka. Bravo!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå