AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Del Skrevet 3. februar 2022 Hva liker du best, gitt at ingrediensene er de samme? Og hvorfor? Anonymkode: 01225...d37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. februar 2022 #2 Del Skrevet 3. februar 2022 Rundstykker. Grunn, smaker bedre er mer luftig ikke så kompakte som scones. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Del Skrevet 3. februar 2022 Rundstykker, fordi jeg syns gjærbakst har en mer kompleks smak. Scones er også gode, men kun når de er helt nystekte. Anonymkode: 87ded...e48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #4 Del Skrevet 4. februar 2022 Skjønte ikke helt hva du mente med at ingrediensene er de samme? Enkle rundstykker lages av mel, gjær, salt og vann, mens scones har bl.a egg, smør, sukker, kjernemelk eller yoghurt og bakepulver i seg. Sånn generelt må jeg si rundstykker, selv om jeg ELSKER scones. Men det kommer jo an på settingen. Ingenting er bedre enn varme rundstykker til frokost, men jeg elsker å lage scones med clotted cream og hjemmelaget syltetøy til en kanne te en gang i blant. Eller så bestiller jeg cream tea på café hvis de har det. Anonymkode: a24b2...edb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. februar 2022 #5 Del Skrevet 4. februar 2022 (endret) Nå er jo ikke ingrediensene de samme uansett all den tid rundstykker er gjærbakst mens scones hever med bakepulver. For min del kan de ikke sammenlignes. Jeg liker ikke grove scones og synes generelt scones er for kompakt til å spises med vanlig (salt) pålegg til frokost eller lunsj, da synes jeg rundstykker er best. Scones er mer som en slags kake for meg. Det hender jeg lager det til kveldsmat og nyter med litt smør og marmelade/syltetøy. Det er kjempegodt. Endret 4. februar 2022 av Arkana 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #6 Del Skrevet 4. februar 2022 Det er forskjell på søte scones og scones uten sukker, da. Regner med TS mener scones uten sukker - søte scones bør jo heller sammenliknes med boller enn med rundstykker. Scones kan for øvrig også lages uten melk, og med alt som rundstykker har unntatt gjær (som erstattes med bakepulver). Fordelen er at de kan lages grovere enn rundstykker uten å bli så tunge. Men nystekte rundstykker smaker generelt sett bedre, og er noe mer holdbare enn scones, som enten må spises ferske eller fryses og varmes igjen etter tining. Jeg har også noen ganger laget havrescones med kulturmelk, men også uten sukker - det er knallgodt med smør og feks brunost på. Men ikke akkurat et brød sånn til hverdags. Anonymkode: 331cb...73f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #7 Del Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skjønte ikke helt hva du mente med at ingrediensene er de samme? Enkle rundstykker lages av mel, gjær, salt og vann, mens scones har bl.a egg, smør, sukker, kjernemelk eller yoghurt og bakepulver i seg. Sånn generelt må jeg si rundstykker, selv om jeg ELSKER scones. Men det kommer jo an på settingen. Ingenting er bedre enn varme rundstykker til frokost, men jeg elsker å lage scones med clotted cream og hjemmelaget syltetøy til en kanne te en gang i blant. Eller så bestiller jeg cream tea på café hvis de har det. Anonymkode: a24b2...edb Ingrediensene du nevner MÅ ikke brukes i scones, altså, man kan ha i hva som helst. Det er bare hevemiddelet som er ulikt. Anonymkode: 01225...d37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #8 Del Skrevet 4. februar 2022 Scones er ikke godt. Rundstykker hver gang. Anonymkode: fa4b2...916 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #9 Del Skrevet 4. februar 2022 Jeg liker ikke grove scones, men jeg elsker søte scones som jeg har godt syltetøy og pisket krem til. Heller søte scones med tilbehør enn luftige fastelavensboller Anonymkode: a04e8...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #10 Del Skrevet 4. februar 2022 Foretrekker scones🤤 men da lyse scones med sukker. men mine scones blir ikke kompakte som nevn over, men luftige og lette🤔 Anonymkode: 4e3ca...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå