AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Han vil ha pause for å kjenne på hva han føler. I praksis slår vi opp. Har noen av dere opplevd dette, hva skjedde? Anonymkode: 21ec8...dc2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Sjeldent det fungerer, er mitt inntrykk. Blir vel ofte krøll av at enten den ene eller begge ligger med andre i pauseperioden også blir det såre følelser og sjalusi av det. Hvor lenge skal pausen vare? Hvem skal ta initiativ til gjenforening? Skal dere ikke treffes i det hele tatt? Anonymkode: 8f360...385 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Ingen kontakt i minst tre måneder, men han er den som må sees igjen. Anonymkode: 21ec8...dc2
wandagirl Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Ja, det har skjedd. I mitt tilfelle ble forholdet kortvarig når vi ble sammen igjen. Ingenting forandret seg egentlig og jeg følte meg utrygg i forholdet. Jeg tror du kan få like mange svar på at det både fungerte og ikke fungerte. Kommer an på hvordan dere begge jobber med forholdet om dere blir sammen igjen. Jeg ville heller lagt inn en innsats på meg selv og gjøre ting som jeg føler med bedre/blir lykkelig av. Ikke gå og vent på at han skal ta kontakt. Gjør ditt og fokuser på deg selv.❤️ 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Ja, vi holdt sammen et par år etter vi ble sammen igjen, men så ble det slutt igjen. Anonymkode: de796...c92
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Ja er sammen på 7ende året her. Vært slutt to ganger, begge gangene har han gått og han har kommet krypende tilbake. Dette har vært perioder med krangling pga hans eks. Er sammen nå, men føler meg utrygg. Redd for å ta opp ting som er viktig for meg. Men jeg gjør det likevel når det bygge seg opp. noe blir ødelagt etterpå… hvis dere er enig i pausen er det noe annet enn om bare han ønsker det. Anonymkode: c5b08...fbf 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja er sammen på 7ende året her. Vært slutt to ganger, begge gangene har han gått og han har kommet krypende tilbake. Dette har vært perioder med krangling pga hans eks. Er sammen nå, men føler meg utrygg. Redd for å ta opp ting som er viktig for meg. Men jeg gjør det likevel når det bygge seg opp. noe blir ødelagt etterpå… hvis dere er enig i pausen er det noe annet enn om bare han ønsker det. Anonymkode: c5b08...fbf Takk for svar, vi var enige i pausen. Men av forskjellige grunner. Jeg tenker vel egentlig at det er slutt og at han kaller det pause for å gjøre det lettere. Anonymkode: 21ec8...dc2 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 wandagirl skrev (40 minutter siden): Ja, det har skjedd. I mitt tilfelle ble forholdet kortvarig når vi ble sammen igjen. Ingenting forandret seg egentlig og jeg følte meg utrygg i forholdet. Jeg tror du kan få like mange svar på at det både fungerte og ikke fungerte. Kommer an på hvordan dere begge jobber med forholdet om dere blir sammen igjen. Jeg ville heller lagt inn en innsats på meg selv og gjøre ting som jeg føler med bedre/blir lykkelig av. Ikke gå og vent på at han skal ta kontakt. Gjør ditt og fokuser på deg selv.❤️ Takk ❤️ Anonymkode: 21ec8...dc2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #9 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Han vil ha pause for å kjenne på hva han føler. I praksis slår vi opp. Har noen av dere opplevd dette, hva skjedde? Anonymkode: 21ec8...dc2 Han sa lenge at han hadde vurdert dette så snudde han og gjorde det slutt. Jeg ble vanvittig lei meg, men over et par måneder så ordnet livet seg. Jeg klarte meg helt fint som single, mange gode venner som var der for meg og absolutt ikke noe problem å være alene. Han derimot, han angret seg første måneden han ble alene. Han taklet ikke å være i huset alene og fikk store psykiske problemer av det hele. Spesielt første gang jeg dro på fest som single, sammen med ei single venninne. Da var han helt på styr og ødela hele kvelden min. Han ble paranoid, fikk sterk angst og sinneproblemer, selv om han ønsket bruddet. Noen måneder går og eneste han gjør er å overvåke meg konstant. Tilslutt får vi hjelp av politiet for å roe ned hans utfordringer. Så får han psykolog og hjelp derfra også roer han seg helt ned. Så 6 mnd med drama så begynte vi å prate sammen igjen. Jeg kunne reise til han for å slå av en prat og bare være en venn. Det var så godt, den kommunikasjonen hadde jeg savnet hele veien. Over de 3 neste mnd så er vi gode venner og følelsene begynner å komme frem igjen. Så tilslutt finner vi sammen igjen. Denne gangen så ble det bedre enn noen gang. Vi har det helt supert sammen og han er min aller beste venn. Jeg føler meg respektert, lyttet til, tatt vare på og elsket hver dag. Ingen vet hva som fungerer for dere. Før har det ikke ført til noe godt å bli sammen med eksen igjen, men det gikk nå. Anonymkode: 2ed08...994
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #10 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han sa lenge at han hadde vurdert dette så snudde han og gjorde det slutt. Jeg ble vanvittig lei meg, men over et par måneder så ordnet livet seg. Jeg klarte meg helt fint som single, mange gode venner som var der for meg og absolutt ikke noe problem å være alene. Han derimot, han angret seg første måneden han ble alene. Han taklet ikke å være i huset alene og fikk store psykiske problemer av det hele. Spesielt første gang jeg dro på fest som single, sammen med ei single venninne. Da var han helt på styr og ødela hele kvelden min. Han ble paranoid, fikk sterk angst og sinneproblemer, selv om han ønsket bruddet. Noen måneder går og eneste han gjør er å overvåke meg konstant. Tilslutt får vi hjelp av politiet for å roe ned hans utfordringer. Så får han psykolog og hjelp derfra også roer han seg helt ned. Så 6 mnd med drama så begynte vi å prate sammen igjen. Jeg kunne reise til han for å slå av en prat og bare være en venn. Det var så godt, den kommunikasjonen hadde jeg savnet hele veien. Over de 3 neste mnd så er vi gode venner og følelsene begynner å komme frem igjen. Så tilslutt finner vi sammen igjen. Denne gangen så ble det bedre enn noen gang. Vi har det helt supert sammen og han er min aller beste venn. Jeg føler meg respektert, lyttet til, tatt vare på og elsket hver dag. Ingen vet hva som fungerer for dere. Før har det ikke ført til noe godt å bli sammen med eksen igjen, men det gikk nå. Anonymkode: 2ed08...994 Jeg ser at flere her føler seg utrygge. Jeg har motsatt følelse, det er først nå jeg føler meg trygg. Anonymkode: 2ed08...994
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #11 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 3.2.2022 den 21.36): Ja er sammen på 7ende året her. Vært slutt to ganger, begge gangene har han gått og han har kommet krypende tilbake. Dette har vært perioder med krangling pga hans eks. Er sammen nå, men føler meg utrygg. Redd for å ta opp ting som er viktig for meg. Men jeg gjør det likevel når det bygge seg opp. noe blir ødelagt etterpå… hvis dere er enig i pausen er det noe annet enn om bare han ønsker det. Anonymkode: c5b08...fbf Hvor lenge var det slutt de to gangene det var slutt mellom dere? Anonymkode: b465d...a7b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #12 Skrevet 7. februar 2022 Ja vi var sammen i 9 år, gjorde det slutt i to år, fant tilbake og hadde det helt fantastisk, faktisk så fantastisk at vi lagde barn nr 3 - men så ble det slutt igjen nå for noen mnd siden 🤡 Anonymkode: 7060f...056
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #13 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 3.2.2022 den 21.01): Han vil ha pause for å kjenne på hva han føler. I praksis slår vi opp. Har noen av dere opplevd dette, hva skjedde? Anonymkode: 21ec8...dc2 Ja vi har vært gjennom det. Han ville ut av forholdet, ikke pga følelsene for meg, men fordi han har en enorm rastløshet i kroppen (sikker mye pga adhd). Vi hadde da vært sammen i 15 år. Vi fortsatte å være gode venner. Jeg begynte å date en annen mann, han var på noen dates uten at det ble noe mer. Vi endte opp med å prate om oss to og fant ut at vi begge ønsket å prøve igjen. Jeg hadde kun en betingelse og det var at om vi gikk fra hverandre igjen i framtiden så skulle han ut av livet mitt, altså ikke fortsette å være venner, for jeg ikke kom til å orke et av og på forhold noe som mest sannsynlig kom til å skje om vi fortsatte å være venner. Vi ga det så en sjanse og forholdet vårt er bedre nå enn noensinne og har vært sammen i 4 år siden den «pausen» Anonymkode: d011a...c0f
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #14 Skrevet 7. februar 2022 Slå heller opp. Pause er for tenåringer. Enten kan man finne ut hva man vil mens man enda er sammen, eller så lar man partneren gå. Å be den andre om å vente på den måten er bare respektløst, og det blir bare usikkerhet av det. For hva betyr pause? Umulig å si hva det betyr for dere, men jeg syns du bør tenke deg nøye om og at dere skal være enige om dette. Hvis dere vil kalle det pause, skal dere ha dere med andre? Hvor lenge varer pausen? Etc. Anonymkode: 06fc2...ca9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå