Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til min neste ansiktskrem. Er 34 år og har aldri hatt problemhud av noe slag. Men kan lett få litt tørr hud i ansiktet på vinteren. Lurer på hva slags ansiktskrem du liker og hva den ligger på i ca pris? Tenkte maks pris på 500 per krukke. På forhånd takk for hjelpen 😊

Skrevet

Dermalogica intensive moisture balance. Ingen krukke da, men den selges i 100 ml flaske som er ganske mye (en vanlig hudkremkeukke er vel ofte 50 ml) til 631 kr nå på tilbud på blivakker. Den inneholder aktive ingredienser til forskjell fra mange andre hudkremer :) Men det er også lurt å bruke hydrerende rensemelk om en har en del tørr hud. Jeg bruker exuviance sin gentle cream cleancer. Jeg har ekstrem tørr hud på hele kroppen (må smøre hele meg med canoderm konstant) og derfor kan jeg tidvis få tørre flekker i fjeset til tross for at jeg bruker disse produktene, så da tar jeg innimellom på hyaluronsyre for å booste litt rett før jeg smører med krem. Synes the ordinary sin hyaluronsyre er like bra som de dyre versjonene. 

Anonymkode: d8223...b48

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke mye plager med uren hud, men blir veldig tørr og rød på vinteren. Bruker avene cold cream hver dag. Bruker også weleda sin skin food 🟢

980151_1.jpg

933307_1.jpg

Anonymkode: 2d5a7...c97

• Liker 3
Skrevet

Og de to koster forresten mellom 70 og 120kr

Anonymkode: 2d5a7...c97

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dermalogica intensive moisture balance. Ingen krukke da, men den selges i 100 ml flaske som er ganske mye (en vanlig hudkremkeukke er vel ofte 50 ml) til 631 kr nå på tilbud på blivakker. Den inneholder aktive ingredienser til forskjell fra mange andre hudkremer :) Men det er også lurt å bruke hydrerende rensemelk om en har en del tørr hud. Jeg bruker exuviance sin gentle cream cleancer. Jeg har ekstrem tørr hud på hele kroppen (må smøre hele meg med canoderm konstant) og derfor kan jeg tidvis få tørre flekker i fjeset til tross for at jeg bruker disse produktene, så da tar jeg innimellom på hyaluronsyre for å booste litt rett før jeg smører med krem. Synes the ordinary sin hyaluronsyre er like bra som de dyre versjonene. 

Anonymkode: d8223...b48

Så enig! Verdens beste fuktighetskrem. Har brukt den i mange år. Er hudpleienerd, og har prøvd utrolig mye forskjellig, men ender alltid opp med denne fra Dermalogica. Den holder hva den lover, den har en diskre duft og en konsitens som trekker inn og ikke legger seg som et lag på huden.

Anonymkode: 2094b...4bd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Sjekk ut Elixir sine produkter!

Anonymkode: 3ba70...70e

• Liker 3
Skrevet

Tusen takk for svar 🤗

Skrevet

Weleda skin food

Anonymkode: 686cc...bc9

• Liker 2
Skrevet

Den blå fra Ole Henriksen

• Liker 2
Skrevet

Jeg er veldig glad i Vichy Liftactiv-serien som finnes på apotek.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker veldig godt Fenty skin sin ansiktskrem, den har blitt en favoritt! Jeg har veldig tørr hud på vinteren og har aldri hatt så fin hud som etter jeg startet med den😊 Bruker også rensen. 

• Liker 1
Skrevet

Cosrx (husker kun merke) med snegleslim, og så bruker jeg eggehvite som oppstrammende maske.!

Anonymkode: 2a534...c43

Skrevet

Den første, hvis jeg ønsker litt farge. Og den andre til daglig bruk.

8DCAE617-622A-41A7-849D-5B945913C48D.png

A25867AB-47F5-41A6-B743-95A8367888AD.png

Skrevet

Denne, uten tvil 😄

Screenshot_20220209_034403_com.android.gallery3d.jpg

Anonymkode: 0896e...b19

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2022 den 3.44):

Denne, uten tvil 😄

Screenshot_20220209_034403_com.android.gallery3d.jpg

Anonymkode: 0896e...b19

Inneholder salt.  Sikkert bra, får jo veldig glatt hud på kroppen om sommeren når man bader mye i saltvann.

Skrevet
Djungelvrål skrev (20 minutter siden):

Inneholder salt.  Sikkert bra, får jo veldig glatt hud på kroppen om sommeren når man bader mye i saltvann.

Kan være greit å klargjøre at potassium PCA er et kaliumsalt av en syre kalt pyrrolidone carboxylic acid som spiller en viktig rolle i hudens egen fuktbalanse. Potassium PCA er også en elektrolytt som bidrar til å styrke hudbarrieren og hjelper huden å kvitte seg med døde hudceller.

Skrevet

Min favoritt er Frudia blåbær. Den er utrolig fuktighetsgivende på min dehydrerte og sensitive hud. Men jeg er også fan av Nivea sin fuktighetskrem, i den store hvite krukken. Billig, men bra. Jeg bruker den riktignok i tillegg til en del andre produkter for tiden, men det er også god på egen hånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...