AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Jeg har alltid lurt på hvorfor kjæreste, forlovede og gifte går fra hverandre etter mange år. Spesielt sånn 5-10 år. Hvorfor gikk dere fra hverandre? Anonymkode: bb193...7b2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Fra hverandre** Anonymkode: bb193...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Min eksmann fant seg en ny. Forholdet var dødt så han, vi var bare venner. Jeg er ikke helt uenig, men jeg mener at det var for enkelt å bare skille lag og at han skulle flytte rett sammen med en ny dame. Klart det er nytt og spennende og mer interessant enn det forholdet han hadde. Vi hadde nok gått oss litt fast i hverdagslivet med småbarn og alt. Jeg mener at vi kunne ha fikset forholdet da. Vi kunne prøvd et år f.eks. Finne på litt ting, en runde i parterapi for å hjelpe på kommunikasjonen. Jeg kjenner jeg er interessert i å vite hvorfor folk går fra hverandre etter så lang tid selv. Vet jo at mange sier de levde som venner på slutten, men er det noen av de som har prøvd å fikse det? Regner dere med at de nye forholdene skal være så spennende og pirrende for alltid? Anonymkode: 21fcd...8d1 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #4 Skrevet 4. februar 2022 Det skulle jeg også likt å vite. Jeg trodde det var oss inntil han gikk. Var sammen 10+ år. Anonymkode: db6f6...78c 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #5 Skrevet 4. februar 2022 Var sammen 8 år, så voldtok han meg. Da gikk jeg fra han. Anonymkode: c0c7b...1e3 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #6 Skrevet 4. februar 2022 Det er vel typisk forhold som jeg er i. Ikke noe sånn direkte å utsette på fyren, men det drypper småting over mange, mange år. Så får man typiske brølere på toppen og til sist blir man så mettet at det ikke er noe å redde. Parterapi kan liksom ikke bli en del av hverdagen resten av livet. Det orker ikke jeg i hvert fall. Anonymkode: a58d4...801 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #7 Skrevet 4. februar 2022 Turte ikke gå før. Han var voldelig og kontrollerende, og jeg var for redd og hjernevasket til å tro jeg kom til å klare meg på egenhånd. Så kom dagen hvor han nesten tok livet av meg — og jeg hadde ikke noe annet valg enn å gå. Anonymkode: 5df9e...1fe 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #8 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har alltid lurt på hvorfor kjæreste, forlovede og gifte går fra hverandre etter mange år. Spesielt sånn 5-10 år. Hvorfor gikk dere fra hverandre? Anonymkode: bb193...7b2 5-10 år er ikke så veldig mange. Med "mange" tenker jeg heller 20-30 år osv. For min del så har jeg ikke tent seksuelt på mannen min på 10 år, men han er så god på så mange måter. Jeg har derfor pliktsex med ham. Jeg veksler mellom å synes synd på ham fordi han fortjener ei kåt og rå dame i senga, og å misunne ham som har en så sunn og lettvint sexlyst. Anonymkode: dd5b4...409 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #9 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 5-10 år er ikke så veldig mange. Anonymkode: dd5b4...409 Enig. Flyttet sammen etter 1 år, får barn nr 1 etter 2 år, vente et par år til så får man barn nr 2 så har allerede 5 år gått som par, når minsten er 5 er man sammen i 10 år. Midt i småbarnslivfasen der problemene er størst og man har minst overskudd. Der livet er A4 i flere år til. Jeg lurer på hva folk forventer egentlig? Det beste som kan skje er at man er bestevenner og forhåpentligvis har et ok sexliv. Med ok mener jeg en gang i uka og med mindre man legger skikkelig innsats i det (fra begge sider) blir det nok litt rutinepreget. Ser ikke noe galt med det. Man kan gå og lete etter ny partner der alt der nytt, rosenrødt og spennende men den fasen går over og man er der hvor man har vært før. Hverdagen kommer. Anonymkode: d5e07...57f
kallmegano Skrevet 4. februar 2022 #10 Skrevet 4. februar 2022 Vi flyttet fra hverandre etter 15 år sammen. Forholdsbiten har vært av og på i mange år, men vi har hatt et solid vennskap i bunn. Etter hvert fant jeg ut at jeg ønsket mer varme og kjærlighet enn det jeg kunne finne tilbake til hos han, og dermed valgte jeg å bryte. Ja - det vil mest sannsynlig dabbe av hos en ny person også, men jeg er ikke avhengig av å finne noen å leve med for bestandig. Da vil jeg heller finne ny kjærlighet i nye forhold i framtiden. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #11 Skrevet 4. februar 2022 Fordi han ble psykisk voldelig etter 10 år. Anonymkode: 5c79e...5ef 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #12 Skrevet 4. februar 2022 Etter 20 år sammen: Vi har hatt ulike personligheter i alle år. Jeg har bare prøvd å tilpasse meg hans, til slutt orket jeg ikke det. Ville senke skuldrene og ta livet med ro. Pluss at jeg blomstrer som singel, og taper meg selv veldig i et samliv. Har kommet sånn midt i livet. Vil leve et liv der alt handler om meg. Prioritere å bruke mer penger på meg selv og mine drømmer. Heretter er hver dag en feiring💃🥳 Anonymkode: 048bc...548 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #13 Skrevet 4. februar 2022 Etter over 20 år; pga utroskap. Det er uakseptabelt for meg, uansett årsak og kan ikke repareres. Anonymkode: ac5f8...63d 2
micromaya Skrevet 4. februar 2022 #14 Skrevet 4. februar 2022 Han var utro og innledet et forhold til en annen bak ryggen på meg. (Etter 10 år sammen) 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #15 Skrevet 4. februar 2022 Hun flyttet sammen med en som ar ca. 18 år yngre. Anonymkode: 936dc...a11
Carrot Skrevet 4. februar 2022 #16 Skrevet 4. februar 2022 hvis man ikke vokser sammen i et forhold vokser man fra hverandre, jeg tror ikke at alle de som opplever å sitte igjen som et spørsmålstegn har sett partneren sin og forholdet sitt, men levd litt i sin egen verden og boblet seg inn. Ofte sier de "jo vi hadde våre opp og nedturer men jeg trodde ikke det var så ille" som et slags forsvar, gjerne etterfulgt med "hvis den andre bare hadde gitt det en mulighet til..." som om ikke den andre sansynligvis hadde gitt det mange mange mange muligheter.. .. tror jeg.. 7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #17 Skrevet 4. februar 2022 Var skulle det stå Anonymkode: 936dc...a11
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #18 Skrevet 4. februar 2022 Carrot skrev (5 minutter siden): hvis man ikke vokser sammen i et forhold vokser man fra hverandre, jeg tror ikke at alle de som opplever å sitte igjen som et spørsmålstegn har sett partneren sin og forholdet sitt, men levd litt i sin egen verden og boblet seg inn. Ofte sier de "jo vi hadde våre opp og nedturer men jeg trodde ikke det var så ille" som et slags forsvar, gjerne etterfulgt med "hvis den andre bare hadde gitt det en mulighet til..." som om ikke den andre sansynligvis hadde gitt det mange mange mange muligheter.. .. tror jeg.. Dette! Anonymkode: 21829...acc 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #19 Skrevet 4. februar 2022 Fordi vi i førtiårene ikke er de samme som vi var i slutten av tenårene. Barna har holdt oss sammen så lenge, når de ikke lengre trenger oss så mye så er det vår tur til å få det livet vi vil ha. Anonymkode: 21829...acc 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #20 Skrevet 4. februar 2022 Han kom fram til at han ville ha barn likevel. Etter 12år sammen. Så vi valgte å slå opp. Anonymkode: 7e86c...ebd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå