AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Er det viktig? Før hadde vi det veldig artig i pausene på jobb. Synes det er viktig siden vi jobber alene. Men jeg ble flyttet til ett annet team og her snakker ingen i pausene. Noen sitter med øreplugger og hører på musikk eller noe sånt. Noen sitter med mobilen. Jeg prøver å holde en samtale, men det er bare jeg. Pausene er så kjedelige at jeg blir veldig trøtt og slapp. Savner de jeg jobbet med før. Anonymkode: 57bab...d94
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Ja, absolutt. Anonymkode: b1b88...f79
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Ja! Jeg er ingen utpreget sosial person, kanskje mer i den introverte retningen og trodde vel egentlig ikke at jeg brydde meg så mye om den sosiale uformelle praten på jobb. Etter perioder med mye jobbing hjemmefra og nesten tomme kontorlokaler har jeg oppdaget hvor mye jeg egentlig setter pris på denne praten. Litt vitsing, anekdoter, hva folk holder på med hjemme, nyhetsbildet og veldig mye mer. Det har gitt meg sjansen til å snakke med folk med ulik bakgrunn og som jeg ikke omgås i fritida. Av og til kan man bli lei av fotball eller småbarnsprat, men vi har cellekontorer og kan trekke oss tilbake til jobbing helt naturlig. I det store og det hele har jeg oppdaget at denne sosialiseringen gir meg mye, nye perspektiver, litt å fortelle når jeg kommer hjem og litt å tenke over. Hvis du har mistet dette, forstår jeg savnet ditt og det er ingen tvil om at det påvirker det psykososiale arbeidsmiljøet. Anonymkode: a89a9...e14 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja! Jeg er ingen utpreget sosial person, kanskje mer i den introverte retningen og trodde vel egentlig ikke at jeg brydde meg så mye om den sosiale uformelle praten på jobb. Etter perioder med mye jobbing hjemmefra og nesten tomme kontorlokaler har jeg oppdaget hvor mye jeg egentlig setter pris på denne praten. Litt vitsing, anekdoter, hva folk holder på med hjemme, nyhetsbildet og veldig mye mer. Det har gitt meg sjansen til å snakke med folk med ulik bakgrunn og som jeg ikke omgås i fritida. Av og til kan man bli lei av fotball eller småbarnsprat, men vi har cellekontorer og kan trekke oss tilbake til jobbing helt naturlig. I det store og det hele har jeg oppdaget at denne sosialiseringen gir meg mye, nye perspektiver, litt å fortelle når jeg kommer hjem og litt å tenke over. Hvis du har mistet dette, forstår jeg savnet ditt og det er ingen tvil om at det påvirker det psykososiale arbeidsmiljøet. Anonymkode: a89a9...e14 Kanskje jeg skal snakke med sjefen. Hun har vært innom pauserommet når vi har vært der. Da sa hun at her var det stille. Så tror at hun vet om problemet Anonymkode: 57bab...d94 1
Eneri Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Absolutt viktig ja! Trivelig å spise lunsj med kollegaer og skrevle. Eller vår herlige galgenhumor og selvironiske spøker som letter humøret og senker stressnivået. Vi ler hver dag på jobb og det er sååå viktig for meg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Eneri skrev (40 minutter siden): Absolutt viktig ja! Trivelig å spise lunsj med kollegaer og skrevle. Eller vår herlige galgenhumor og selvironiske spøker som letter humøret og senker stressnivået. Vi ler hver dag på jobb og det er sååå viktig for meg. Savner det skikkelig kjenner jeg 😒 Anonymkode: 57bab...d94
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 Kjempeviktig å ha noen å snakke med på jobb, det er det som skaper gode arbeidsmiljø. Jeg hadde tatt det opp med leder. Anonymkode: 94872...fc4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Kanskje jeg skal snakke med sjefen. Hun har vært innom pauserommet når vi har vært der. Da sa hun at her var det stille. Så tror at hun vet om problemet Anonymkode: 57bab...d94 Det er et helt relevant tema å ta opp med sjefen. Hun kan ikke tvinge noen til å sosialisere så lenge de utfører arbeidsoppgavene sine, men du kan bli flyttet tilbake eller til et annet team der hun vet folk bidrar litt til et hyggelig miljø. Hun har jo på en måte satt sammen et team som ikke fungerer sosialt. De som ikke liker å snakke med andre burde fordeles slik at det i alle fall er noen som snakker sammen på hvert team. Anonymkode: a89a9...e14
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 For min del er det veldig viktig- jeg jobber i et yrke med tidvis store psykiske belastninger, og det er bare kollegene mine som deler den hverdagen med meg. Det er ikke sånn at vi sitter på pauserommet og prater om triste ting, men jeg må vite at jeg kan snakke med dem- og de med meg. Anonymkode: 86f7c...b79
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #10 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kanskje jeg skal snakke med sjefen. Hun har vært innom pauserommet når vi har vært der. Da sa hun at her var det stille. Så tror at hun vet om problemet Anonymkode: 57bab...d94 Altså, om ingen vil kan du ikke tvinge dem til å snakke med deg. Anonymkode: b706a...50b 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #11 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså, om ingen vil kan du ikke tvinge dem til å snakke med deg. Anonymkode: b706a...50b Nei, men jeg kan bytte team. Så kan øreplugg team jobbe sammen Anonymkode: 57bab...d94
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #12 Skrevet 4. februar 2022 Prøvd å ikke ha det, og da ble det mental kræsj. Anonymkode: 40c2b...ea5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #13 Skrevet 4. februar 2022 JA, det er viktig! Grunnen til at jeg trives i min jobb er at jeg kan snakke med kolleger. Denne småpraten er alt som skal til for å trives for min del. I min forrige jobb var det stirre-ned-på-mobilen folk, noe som gjorde meg svært tappet for energi etter pausen. Og jeg er introvert. Anonymkode: c8148...0f2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #14 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): JA, det er viktig! Grunnen til at jeg trives i min jobb er at jeg kan snakke med kolleger. Denne småpraten er alt som skal til for å trives for min del. I min forrige jobb var det stirre-ned-på-mobilen folk, noe som gjorde meg svært tappet for energi etter pausen. Og jeg er introvert. Anonymkode: c8148...0f2 Helt enig. Jeg er introvert, stille og litt sjenert. Men dette er for stille for meg. Etter en pause er jeg trøtt og slapp Anonymkode: 57bab...d94
kar90 Skrevet 4. februar 2022 #15 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kjempeviktig å ha noen å snakke med på jobb, det er det som skaper gode arbeidsmiljø. Jeg hadde tatt det opp med leder. Anonymkode: 94872...fc4 Haha hva skal du ta opp? Bruk av tvang i pausene for å få folk til å prate med sidemann, fordi noen kjeder seg på jobb? Nei, det er på ingen måte viktig. Det er distraherende og veldig kjedelig. Det som er viktig er å få konsentrert seg om jobben sin, men selvfølgelig og at det er mulig å samarbeide med profesjonelle folk som ikke trenger tørrprat mellom slagene for å få til å samarbeide om oppgaver.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #16 Skrevet 4. februar 2022 Alt for mye snakking på jobb. Spiser lunsj alene for å få litt fred. Anonymkode: 12cac...66a 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #17 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt enig. Jeg er introvert, stille og litt sjenert. Men dette er for stille for meg. Etter en pause er jeg trøtt og slapp Anonymkode: 57bab...d94 Forskjell på introvert og innadvendt. Høes ut som at du er begge. Jeg er introvert (får energi av å slappe av alene, og ikke sammen med andre), men er utadvendt (klarer lett å starte samtalen og være fokuset når det først har blitt en samtale). kar90 skrev (57 minutter siden): Haha hva skal du ta opp? Bruk av tvang i pausene for å få folk til å prate med sidemann, fordi noen kjeder seg på jobb? Nei, det er på ingen måte viktig. Det er distraherende og veldig kjedelig. Det som er viktig er å få konsentrert seg om jobben sin, men selvfølgelig og at det er mulig å samarbeide med profesjonelle folk som ikke trenger tørrprat mellom slagene for å få til å samarbeide om oppgaver. Du høres ut som en veldig kjedelig kar. Anonymkode: c8148...0f2
kar90 Skrevet 4. februar 2022 #18 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Forskjell på introvert og innadvendt. Høes ut som at du er begge. Jeg er introvert (får energi av å slappe av alene, og ikke sammen med andre), men er utadvendt (klarer lett å starte samtalen og være fokuset når det først har blitt en samtale). Du høres ut som en veldig kjedelig kar. Anonymkode: c8148...0f2 Vet du hva som er kjedelige folk? Folk som vil prate om irrelevante ting de har sett på tv, hva de har gjort i helgen og hvor de skal på ferie.
kar90 Skrevet 4. februar 2022 #19 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt for mye snakking på jobb. Spiser lunsj alene for å få litt fred. Anonymkode: 12cac...66a Du er en hverdagshelt
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #20 Skrevet 4. februar 2022 kar90 skrev (1 minutt siden): Vet du hva som er kjedelige folk? Folk som vil prate om irrelevante ting de har sett på tv, hva de har gjort i helgen og hvor de skal på ferie. Jeg møter mange ulike mennesketyper og tilpasser meg litt deretter med hva samtaleemnet blir jeg. Så for meg kommer det jo litt an på hvem jeg snakker med, hva temaet blir. Hva er gøy eller greit å snakke om da mener du? Anonymkode: c8148...0f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå