AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Jeg var sykemeldt delvis i ca 10 mnd. Var tilbake i jobb i ca 3, før jeg ble sykemeldt i 1 uke pga akutt sykdom. Hvordan kan jeg finne ut hva min maxdato nå er, dvs når jeg har tjent meg opp rett til 1.års sykemelding igjen? Finner ikke det når jeg søker på nav, selv ikke som innlogget. Anonymkode: 787d9...207
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg var sykemeldt delvis i ca 10 mnd. Var tilbake i jobb i ca 3, før jeg ble sykemeldt i 1 uke pga akutt sykdom. Hvordan kan jeg finne ut hva min maxdato nå er, dvs når jeg har tjent meg opp rett til 1.års sykemelding igjen? Finner ikke det når jeg søker på nav, selv ikke som innlogget. Anonymkode: 787d9...207 Du må gå 6 mnd uten sykmelding for å opparbeide deg 1 år med nye sykepengerettigheter. Anonymkode: 034a8...a73
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Du kan ringe 55 55 33 33 og så får du svar. Anonymkode: afb20...08f
Eneri Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Du må være friskmeldt i minst 6 mnd for å ha rett på et nytt år med sykepenger. En kort sykemelding på 1 uke vil ikke avbryte denne opptjeningen, fordi NAV ikke refunderer sykepenger før etter dag 16 . Dvs arbeidsgiver bærer sykelønnskostnad i 16 første dager. Når det er sagt, hvis du har behov for fortsatt sykemelding utover en uke du nevner nå, har du jo noen uker igjen 'fra sist': hvis du brukte 10 mnd av 12 mulige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå