Gå til innhold

Plassering av vask i forhold til do

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er mest praktisk? Å plassere vasken sånn at at når man sitter på do har man vasken til siden for seg, eller sånn at vasken er rett fremfor? Vi holder på å bygge, og badet blir ganske lite så må prøve å utnytte plassen best mulig. Fant ikke de beste eksemplene på nett, men håper de illustrerer hva jeg spør om. :) 

image.jpeg.bb27250956f7b0b71e31b84e10ff5aab.jpegimage.jpeg.d1a7209ad5c1e63c4e2eceb27860cdb6.jpeg

Anonymkode: b89f8...bb6

Skrevet

Tror nok jeg ville gått for å ha vasken lengst unna doen. Bakterier sprer seg fra doen når man trekker ned (ja litt selv om lokket er nede). Greit å ha vaskestedet lengst mulig unna doen syns jeg 😅

Anonymkode: 9fe85...600

• Liker 1
Skrevet

Doen og vasken ved siden av hverandre!

Anonymkode: 63b0f...c91

• Liker 4
Skrevet

Jeg syntes ikke det spiller noen rolle 🤷‍♀️

Anonymkode: 5d87f...b68

• Liker 1
Skrevet

Ville hatt do og vask ved siden av hverandre.

Anonymkode: 45dba...4e0

• Liker 5
Skrevet

Ved siden av hverandre. Lukk dolokket før du spyler. Vasken vaskes såpass ofte også, så bakterier og slikt skal ikke være et problem. 

Vil heller ha dusjen så langt unna doen som mulig. 

Anonymkode: eb187...173

• Liker 2
Skrevet

Jeg også likte best nr 2, men det er problematisk hvis ikke alle som bruker toalettet lukker dolokket før de spyler hvis en har tannbørster stående ved vasken uten at de står inni et skap for eksempel.

Anonymkode: 8b7dc...b55

Skrevet

Det kommer litt an på hvor stor vask du ønsker. Det ene eksempelet ditt gir større benkeplass og oppbevaring enn det andre og jeg ville tenkt over hva som var viktigst på det området. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke hatt do og vask ved siden av hverandre😉 lykke til

Anonymkode: 7eb9d...810

• Liker 1
Skrevet

Eksempel 1 av disse to. :)

Mange her på KG skriver at de sliter såpass med å tørke seg ren med papir etter nr2 at de øå ta vann på dopapiret for å vaske seg bak. Da er det jo greit å ha doen ved vasken. Men jeg synes ofte det blir tett og klaustrofobisk.

Skrevet

Ved siden av hverandre. Liker ikke ligge oppi doen når jeg er i badekaret. 

Men, det kommer an på rommet, foretrekker at doen plasseres på mest mulig diskret måte. 

Anbefaler store skuffer under vask, da kan du oppbevare alt, også tannbørster der. Tross at vi har en slik løsning grøsser jeg når noen har brukt toalettet uten å legge ned lokket. 

Anonymkode: f9cb5...e7a

Skrevet

Do og vask ved siden av hverandre. Veldig praktisk ved mensen. Og man kan ha dopapir i skuffen 😊 Vasken vasker jeg daglig, så den er ren uansett. Hvis doen er ved badekaret kan jeg neppe vaske badekaret hele tiden, og det funker ikke 😛

Anonymkode: 2c1eb...bfc

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Do og vask ved siden av hverandre. Veldig praktisk ved mensen. Og man kan ha dopapir i skuffen 😊 Vasken vasker jeg daglig, så den er ren uansett. Hvis doen er ved badekaret kan jeg neppe vaske badekaret hele tiden, og det funker ikke 😛

Det har vi og. Kan fylle opp med 2-3 pakker om gangen, tilgjengelig fra setet. Veldig praktisk. Samt tamponger, kluter, og enkel tilgang til vann. 

Anonymkode: f9cb5...e7a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Enig enig enig.

Anonymkode: 9951f...a70

• Liker 1
Skrevet

Om en går for alt 1 (do og badekar på samme side) så får en jo benkeplass til å legge de rene klærne en skal ha på etter badet, mulighet til å legge fra seg hårføner, glatte/krølltang, sminke, tannkost... 

Har ett bad nå med enkeltvask uten særlig benkeplass rundt og det er tungvindt. Ikke kan tannbørster stå fremme, ikke kan en legge fra seg noe mens en vasker hendene.

Er en dørbredde mellom do og innredning på ene badet her, null stress å få tak i ekstra dopapir fra innredningen for det.

Skrevet

Hvorfor ikke droppe doen og heller kjøpe en større vask?

Anonymkode: bc972...68e

Skrevet

En gang jeg hadde skikkelig omgangssyke var jeg veldig glad for å ha vask rett ved siden av do som jeg kunne kaste opp i samtidig som jeg 💩😅

Anonymkode: d6d26...1fb

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...