Gå til innhold

Team Ingebrigtsen - hva skjer a?

Paulinetta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

totti_1 skrev (5 minutter siden):

Jeg sier ikke det med søvn og baby er noe stort problem.

Når barna har tålt såpass i mange år, er det nok noe mer dramatisk som gjør at barna forlater ham.

Det har jeg fått informasjon om også, som jeg velger å tro på: ) 

Men har man bestemt seg for at barna er drittunger og "stakkars Gjert", så lykke til 🙂

For en idiotisk kommentar… Du kan neppe ha drevet med idrett eller konkurransesport selv. 

Bedrevitere skaper et giftig miljø, spar miljøet please!?! Vis litt respekt for familien… 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callie01 skrev (2 timer siden):

For en idiotisk kommentar… Du kan neppe ha drevet med idrett eller konkurransesport selv. 

Bedrevitere skaper et giftig miljø, spar miljøet please!?! Vis litt respekt for familien… 

Vel, det som sikkert var fantastisk i 2015, funker ikke nødvendigvis i 2022.

Når det gjelder toppidrett i 2022 så jeg Jakob Ingebrigtsen ta verdensrekord I går, uten Gjert på slep.

Hyll Gjert, en legende, men tror det skal strålende uten ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (12 minutter siden):

Vel, det som sikkert var fantastisk i 2015, funker ikke nødvendigvis i 2022.

Når det gjelder toppidrett i 2022 så jeg Jakob Ingebrigtsen ta verdensrekord I går, uten Gjert på slep.

Hyll Gjert, en legende, men tror det skal strålende uten ham. 

Ja jeg synes faktisk man skal gi Gjert honnør. Fordi det går strålende uten ham. For min del virker det som folk har gullfisk hukommelse.  Hadde Jakob i det hele tatt vært idrettsutøver uten at mor og far hadde stilt opp? Kunne han nådd det nivået han er på uten å bli født inn i den familien der? Neppe...

Det kan godt være at Gjert er en helt grusomt upedagogisk trener, støttespiller og far. Men det virker som han har gjort så godt han kan, med den kunnskapen han har, for å sørge for at gutta når så langt som de har potensiale til. 

Jeg håper for all del gutta klarer seg bra på egenhånd. Men å ikke anerkjenne den jobben som er gjort og det som er bygd opp, de sjansene de har fått, fordi de er/var et team som også er familie blir naivt. Man kan jo reflektere litt over om noen andre hadde satset på de på samme måten? Alle de gangene når de ikke har suksess, når formen ikke er der, eller når de bare var talenter og ikke profesjonelle utøvere med medaljer? 

Hvis de klarer seg bra som idrettsutøvere så er det på grunn av foreldrene og ikke på tross av foreldrene.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakob sluttet på skole for å trene på heltid. Har han noe å falle tilbake på når karrieren er over? Eller skal de leve av spons og reklame?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (17 minutter siden):

Jakob sluttet på skole for å trene på heltid. Har han noe å falle tilbake på når karrieren er over? Eller skal de leve av spons og reklame?

Aner ikke, men hvis han bruker pengene sine klokt nå vil ikke det være et problem. Han kan bygge seg opp en solid buffer. I tillegg har han jo ikke en singel økonomi, så jeg regner med at forloveden bidrar...

Vi er ekstremt priviligert som bor i Norge, for hvis han trenger utdannelse som voksen vil det være fullt mulig. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xstrella skrev (2 timer siden):

Hadde han ikke ofret skolen ville han neppe blitt olympisk mester allerede nå. Skole kan tas opp igjen. Det kan ikke løpe-karrieren. 

(Men jeg trodde han fullførte vgs, jeg? Mente han var russ, bare uten å delta særlig på festing ol)

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lill3My said:

Hadde han ikke ofret skolen ville han neppe blitt olympisk mester allerede nå. Skole kan tas opp igjen. Det kan ikke løpe-karrieren. 

(Men jeg trodde han fullførte vgs, jeg? Mente han var russ, bare uten å delta særlig på festing ol)

Ja, han fullførte VGS. Det var masse artikler om hvor fælt han hadde hatt det i juni 2019, da han hadde sin siste skoleeksamen:

https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/sport/2019/06/12/jakob-ingebrigtsen-jeg-hatet-livet-mitt/

De aller fleste synes det er fint å bli ferdig med 13 års skolegang, men det er få som synes det er mer befriende enn løperfantomet Jakob Ingebrigtsen (18).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (4 timer siden):

En olympisk mester og verdensrekordholder som Jakob trenger ikke noe å falle tilbake på. Han kan leve godt i mange år av sponsorinntekter og premier. Når karrieren er ferdig har han bygget seg opp en buffer og kan leve på foredrag osv resten av livet, om han ønsker det. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (4 timer siden):

Det er jo ikke sånn at man ikke kan ta en utdanning når man er i 40 årene om man ønsker det. Forskjellen er jo at han har en god jobb nå og tjener godt mens oss andre må gjerne ta en utdanning først. Det lyser jo bare sjalusi av slike kommentarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FotbaIlflua skrev (8 timer siden):

En olympisk mester og verdensrekordholder som Jakob trenger ikke noe å falle tilbake på. Han kan leve godt i mange år av sponsorinntekter og premier. Når karrieren er ferdig har han bygget seg opp en buffer og kan leve på foredrag osv resten av livet, om han ønsker det. 

Nåja, det er ikke alltid det er nok med bare pengene. Det er egentlig sjelden det bare er nok med god økonomi. Man skal kunne forvalte ressursene, og de aller fleste trenger noe mer i livet enn penger og kjendisstatus. Kjendisstatusen falmer fort når de gir seg, og det kommer nye til. Det er nok av tidligere toppidrettsutøvere som har fortalt om tomrommet de opplevde da de avsluttet karrieren. John Arne Riise har uttalt at han ikke engang visste hvordan man betalte egne regninger. 

Så har du Northug, Lundekvam og flere. Trenger vel ikke å utdype. Det har blitt sagt at de toppidrettsutøverne som klarer seg best etter avsluttet karriere, er de som har utdannet seg parallelt med idretten. Det er ikke alle som passer til eller har lyst til å holde foredrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Jacob legger opp når han er over tredve år er det da vel fullt mulig å studere ved et universitet da? Det er jo ikke aldersgrense for å studere. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye rart i denne tråden her. 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal spekulere i ting en ikke har peiling på. Skjønner hvertfall ikke hvorfor noen lyver om at Jakob sluttet på skolen. Han kommer også til å klare seg økonomisk i mange, mange år fremover, med bla. sine avtaler med Nike og andre sponsorer. Kynisk å si det, men som hvit, ung, europeisk utøver med sine resultater og rekorder er han i en helt unik posisjon markedsføringsmessig. Så noen sammenlignet med Riise. Jakob og Gjert har investert mye av inntektene: de har levd relativt sparsommelig, og har aksjer også gjennom sponsoravtaler. 

Synd at Gjert trapper ned, men han har også i alle år utstyrt sønnene sine til å være selvstendige og uavhengige når det gjelder trening. Dette har han sagt flere ganger de siste årene, spesifikt at hvis han en dag skulle få en stein i hodet skulle treningen framover likevel gå som vanlig nettopp fordi Henrik, Filip og Jakob vet hva de skal gjøre og hvorfor. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (6 timer siden):

Nåja, det er ikke alltid det er nok med bare pengene. Det er egentlig sjelden det bare er nok med god økonomi. Man skal kunne forvalte ressursene, og de aller fleste trenger noe mer i livet enn penger og kjendisstatus. Kjendisstatusen falmer fort når de gir seg, og det kommer nye til. Det er nok av tidligere toppidrettsutøvere som har fortalt om tomrommet de opplevde da de avsluttet karrieren. John Arne Riise har uttalt at han ikke engang visste hvordan man betalte egne regninger. 

Så har du Northug, Lundekvam og flere. Trenger vel ikke å utdype. Det har blitt sagt at de toppidrettsutøverne som klarer seg best etter avsluttet karriere, er de som har utdannet seg parallelt med idretten. Det er ikke alle som passer til eller har lyst til å holde foredrag.

Riise er jo skrekkeksempelet på hvor galt det kan gå. Lundekvam ble rusmisbruker som nå er ren, Northug klarer seg vel helt fint nå, minus kjørehistorikken sin? Jakob har et godt nettverk rundt seg med forlovede, søsken og foreldre. Om han forvalter inntektene sine godt nå, kan han pensjonere seg i ung alder og leve på investeringene. Er du klar over hvor stor kjendis han er i utlandet? Se på Warholm, som i ung alder allerede har investert i en villa til over 20 mill. Disse gutta tjener mye penger, og er hete sponsorobjekter. Tror du at Usain Bolt ikke klarer seg økonomisk eller mentalt fordi han ikke har utdannet seg underveis i karrieren? Noen kan leve av å være seg selv. Jakob er en av dem.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (17 timer siden):

Det er jo ikke sånn at man ikke kan ta en utdanning når man er i 40 årene om man ønsker det. Forskjellen er jo at han har en god jobb nå og tjener godt mens oss andre må gjerne ta en utdanning først. Det lyser jo bare sjalusi av slike kommentarer. 

Ok jeg er bare sjalu. 😏 Nei, jeg sa han sluttet skolen- men han fullførte vgs. Han satset fullt på idrett og det er bra. Han vinner mye og tjener mye, kjempebra. Men: de tjener også på reklame både han og dama. Bra de utdanner seg, men all reklamen og forbruk forbruk kan de spare seg for. Hvertfall damene/ kjærestene deres.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Xstrella skrev (På 4.2.2022 den 22.45):

Flott de studerer, men de tjener godt på reklame. 

Jeg blir glad av å lese at idrettsungdom avbryter idrettskarriere og fokuset på å vinne og heller prioriterer utdannelse. Det er mye viktigere enn all slags medaljer.

Endret av Honey Dew
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (2 timer siden):

Ok jeg er bare sjalu. 😏 Nei, jeg sa han sluttet skolen- men han fullførte vgs. Han satset fullt på idrett og det er bra. Han vinner mye og tjener mye, kjempebra. Men: de tjener også på reklame både han og dama. Bra de utdanner seg, men all reklamen og forbruk forbruk kan de spare seg for. Hvertfall damene/ kjærestene deres.

Du høres ikke mindre sjalu nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Hverdagsfrue skrev (På 18.2.2022 den 15.05):

Han og Tone har ofret mye. Og guttene virker nå høye på seg selv.

Vel, gutta har vel ofret mye de også, faktisk hele livet sitt. De har jo gått glipp av utrolig mye som "vanlige" ungdom opplever. 

Så har de samtidig opplevd mye annet. For å bli verdensmestre og sette rekorder, må man være egoistisk og ofre det meste. 

At de virker høye på seg selv, er kanskje heller ikke så rart, hele livet har de vært i fokus for å vinne alt de gjør. Og har vunnet masse, da kan kanskje enhver bli litt høy på seg selv av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (48 minutter siden):

Du høres ikke mindre sjalu nå 

Det var da voldsomt. Hva er det å være sjalu på? Vil jeg være Jakob eller dama mener du? Eller er jeg misunnelig? Misunnelig er å ville ha det dem har.....stor forskjell på sjalu og misunnelig. 

Nei, jeg er verken sjalu eller misunnelig på team Ingebrigtsen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...