Shapeshift Skrevet 19. februar 2022 #81 Del Skrevet 19. februar 2022 3 hours ago, Xstrella said: Ok jeg er bare sjalu. 😏 Nei, jeg sa han sluttet skolen- men han fullførte vgs. Han satset fullt på idrett og det er bra. Han vinner mye og tjener mye, kjempebra. Men: de tjener også på reklame både han og dama. Bra de utdanner seg, men all reklamen og forbruk forbruk kan de spare seg for. Hvertfall damene/ kjærestene deres. Damene deres har også ofret mye, ikke glem det. Synes nesten du fremstiller det som om de sitter hjemme og later seg, når de er tøffe damer som står på. Hvilken skole/utdannelse sluttet han på da? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 19. februar 2022 #82 Del Skrevet 19. februar 2022 Unødvendig å kritisere kjærestene her. De virker som kjempefine damer (inntrykk fra Team Ingebrigtsen, Some og div medier/intervju). De er ikke avhengig av mennene sine for inntekt, de studerer og jobber, og to av dem er i tillegg mødre. Å ta i mot spons og bruke mulighetene som dukker opp er veldig enkelt å dømme dem for men virkelig ikke uforståelig. De har lite å tjene på å ikke ta i mot, og mye å tjene på å benytte mulighetene de får 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fett nok Skrevet 19. februar 2022 #83 Del Skrevet 19. februar 2022 Jeg synes det er ganske wild mye av det i tråden her. Først: At de ikke nevner sykdommen i intervjuer kan være for å unngå videre oppfølgingsspørsmål og spekulasjoner. Ellers, siden dette er en situasjon man tross alt ikke vet noe om: Det finnes mange gode og mindre gode grunner til å redusere og/eller kutte kontakten med mennesker som man har funnet ut ikke er bra for en. (om dette skulle være tilfelle) Jeg blir litt sjokkert over hvor mange som basert på nøyaktig 0 saksopplysninger om saken fortsatt er overbevist om at disse gutta er utakknemlige drittunger, for de har nemlig sett familien på TV. Å bli stemplet som "utakknemlig", "oppviglersk", "konfliktsøkende" og dårlig menneske dersom man ønsker å distansere seg fra faglig flinke personer som av en eller annen grunn ikke er bra for en er jo kjent liturgi. Spør bare relativt mange damer i underholdningsbransjen. Hadde kanskje bare ikke forventet å finne så mye av denne typen holdninger på Kvinneguiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 19. februar 2022 #84 Del Skrevet 19. februar 2022 totti_1 skrev (På 18.2.2022 den 15.59): Han tvang Henrik som nybakt far til å ikke sove med kone og barn. Han tvang Filip til å sove i kjelleren i årevis, så å si. Enhver kunne se at Filip flyktet til Oslo. Man skylder ikke en sånn type noe, dersom han har gått over streken 50 ganger. De første 49 gangene kan man tåle (man vet jo ikke bedre) Men man skal ikke ofre egen psykisk helse for Gjerts del, dersom han er giftig Tvang? De kunne valgt å gå fra det og gjøre som de ville...... De er oppegående mennekser. De ønsket dette, andre brødre valgte en annen vei. Det er valgfritt 🤷♀️ kunne tro faren hadde trua de med noe slik som det legges fram her 🙄 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude 73 Skrevet 20. februar 2022 #85 Del Skrevet 20. februar 2022 De flotte guttene tar vare på sin pappa, slutt å spekuler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 20. februar 2022 #86 Del Skrevet 20. februar 2022 Fett nok skrev (7 timer siden): Jeg synes det er ganske wild mye av det i tråden her. Først: At de ikke nevner sykdommen i intervjuer kan være for å unngå videre oppfølgingsspørsmål og spekulasjoner. Ellers, siden dette er en situasjon man tross alt ikke vet noe om: Det finnes mange gode og mindre gode grunner til å redusere og/eller kutte kontakten med mennesker som man har funnet ut ikke er bra for en. (om dette skulle være tilfelle) Jeg blir litt sjokkert over hvor mange som basert på nøyaktig 0 saksopplysninger om saken fortsatt er overbevist om at disse gutta er utakknemlige drittunger, for de har nemlig sett familien på TV. Å bli stemplet som "utakknemlig", "oppviglersk", "konfliktsøkende" og dårlig menneske dersom man ønsker å distansere seg fra faglig flinke personer som av en eller annen grunn ikke er bra for en er jo kjent liturgi. Spør bare relativt mange damer i underholdningsbransjen. Hadde kanskje bare ikke forventet å finne så mye av denne typen holdninger på Kvinneguiden. Beste innlegget i hele tråden 👏👏👏 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 20. februar 2022 #87 Del Skrevet 20. februar 2022 Fett nok skrev (7 timer siden): Jeg synes det er ganske wild mye av det i tråden her. Først: At de ikke nevner sykdommen i intervjuer kan være for å unngå videre oppfølgingsspørsmål og spekulasjoner. Ellers, siden dette er en situasjon man tross alt ikke vet noe om: Det finnes mange gode og mindre gode grunner til å redusere og/eller kutte kontakten med mennesker som man har funnet ut ikke er bra for en. (om dette skulle være tilfelle) Jeg blir litt sjokkert over hvor mange som basert på nøyaktig 0 saksopplysninger om saken fortsatt er overbevist om at disse gutta er utakknemlige drittunger, for de har nemlig sett familien på TV. Å bli stemplet som "utakknemlig", "oppviglersk", "konfliktsøkende" og dårlig menneske dersom man ønsker å distansere seg fra faglig flinke personer som av en eller annen grunn ikke er bra for en er jo kjent liturgi. Spør bare relativt mange damer i underholdningsbransjen. Hadde kanskje bare ikke forventet å finne så mye av denne typen holdninger på Kvinneguiden. 👏 godt skrevet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fett nok Skrevet 20. februar 2022 #88 Del Skrevet 20. februar 2022 Sharp75! skrev (10 timer siden): Tvang? De kunne valgt å gå fra det og gjøre som de ville...... De er oppegående mennekser. De ønsket dette, andre brødre valgte en annen vei. Det er valgfritt 🤷♀️ kunne tro faren hadde trua de med noe slik som det legges fram her 🙄 Poenget er at selv om man går inn i noe med åpne øyne, så betyr ikke dette at det ikke både på sikt kommer til å gå ut over relasjonen til folk som driver med halvveis absurd "grensesetting". Til det punktet at man kanskje bestemmer seg for å avslutte relasjonen. Det er ingen som med det mener at ikke foreldrene deres har ofret mye, det har de jo helt åpenbart gjort. Men det er ikke vår rolle å kreve at man skal reagere på en bestemt måte eller utstråle grenseløs takknemlighet når vi tross alt ikke kjenner til hva som er bakteppet for dette "bruddet". Mitt poeng er veldig enkelt. I alle andre sammenhenger så skjønner folk at det er greit å skjerme seg mot usunne relasjoner eller legge opp til gode liv. Jeg er ganske sikker på at mye av den adferden som har blitt fremstilt i TV-serien hadde blitt grovt problematisert i bortimot alle andre kontekster. Men når folk lukter gull og store prestasjoner går de rett i Kaptein Sabeltann-modus og forsvarer og rettferdiggjør bortimot alle regimer, så lenge de produserer resultater. Dette er grunnen til at tafsende regissører og trenere, psykopat-CEOer til selskaper med høy profitt får lov å holde på nesten akkurat som de vil, fordi mange mennesker mener, dersom resultatene blir gode nok, at alt annet er sekundært. Jakob har vel bare verdensrekorden på 1500m igjen, før han omtrent har vunnet det som kan vinnes på den internasjonale arenaen. Etter det blir antageligvis bare hvor mange millioner han ønsker å dytte inn i pensjonsfondet som blir avgjørende for hvor lenge han kommer til å gidde å holde det gående. (dette er en annen ting som tilsynelatende nesten ingen i tråden har skjønt - de har folk til å passe på pengene sine) En annen ting som er viktig å ha i bakhodet er at når man har holdt på i så mange år som de har gjort, har de antageligvis en ganske bra treningsmetodikk med fastsatte "blokker" med mengde, intensitet mm , der man helt fint bare kan "snu bunken" til neste sesong dersom det funket bra året før. Det vil si at man etter hvert klarer seg ganske godt på "egenhånd". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 20. februar 2022 #89 Del Skrevet 20. februar 2022 Fett nok skrev (1 time siden): Poenget er at selv om man går inn i noe med åpne øyne, så betyr ikke dette at det ikke både på sikt kommer til å gå ut over relasjonen til folk som driver med halvveis absurd "grensesetting". Til det punktet at man kanskje bestemmer seg for å avslutte relasjonen. Det er ingen som med det mener at ikke foreldrene deres har ofret mye, det har de jo helt åpenbart gjort. Men det er ikke vår rolle å kreve at man skal reagere på en bestemt måte eller utstråle grenseløs takknemlighet når vi tross alt ikke kjenner til hva som er bakteppet for dette "bruddet". Mitt poeng er veldig enkelt. I alle andre sammenhenger så skjønner folk at det er greit å skjerme seg mot usunne relasjoner eller legge opp til gode liv. Jeg er ganske sikker på at mye av den adferden som har blitt fremstilt i TV-serien hadde blitt grovt problematisert i bortimot alle andre kontekster. Men når folk lukter gull og store prestasjoner går de rett i Kaptein Sabeltann-modus og forsvarer og rettferdiggjør bortimot alle regimer, så lenge de produserer resultater. Dette er grunnen til at tafsende regissører og trenere, psykopat-CEOer til selskaper med høy profitt får lov å holde på nesten akkurat som de vil, fordi mange mennesker mener, dersom resultatene blir gode nok, at alt annet er sekundært. Jakob har vel bare verdensrekorden på 1500m igjen, før han omtrent har vunnet det som kan vinnes på den internasjonale arenaen. Etter det blir antageligvis bare hvor mange millioner han ønsker å dytte inn i pensjonsfondet som blir avgjørende for hvor lenge han kommer til å gidde å holde det gående. (dette er en annen ting som tilsynelatende nesten ingen i tråden har skjønt - de har folk til å passe på pengene sine) En annen ting som er viktig å ha i bakhodet er at når man har holdt på i så mange år som de har gjort, har de antageligvis en ganske bra treningsmetodikk med fastsatte "blokker" med mengde, intensitet mm , der man helt fint bare kan "snu bunken" til neste sesong dersom det funket bra året før. Det vil si at man etter hvert klarer seg ganske godt på "egenhånd". Eg har ha tykt så synd i desse gutane når eg har sett seien og tenkt at dette har ikj vert lett for verken Tone eller barna. Men når eg har snakka med andre virker det som om at alle tykkjer at hadde han ikj vert så streng/ sint hadde dei. Ikj kommet så langt. Det er eg ikkje einig i. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supermamz Skrevet 20. februar 2022 #90 Del Skrevet 20. februar 2022 Xstrella skrev (På 18.2.2022 den 20.06): Jakob sluttet på skole for å trene på heltid. Har han noe å falle tilbake på når karrieren er over? Eller skal de leve av spons og reklame? Han får alltids en karriere når han er ferdig. Kan sikkert velge og vrake i det meste. Tv er vell noe han alltid blir å ha tilbud om. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 21. februar 2022 #91 Del Skrevet 21. februar 2022 Fett nok skrev (På 2/19/2022 den 22.20): Jeg synes det er ganske wild mye av det i tråden her. Først: At de ikke nevner sykdommen i intervjuer kan være for å unngå videre oppfølgingsspørsmål og spekulasjoner. Tror de seriøst at de unngår spekulasjoner ved å svare sånn som Jakob har gjort i media nå? 😅 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 21. februar 2022 #92 Del Skrevet 21. februar 2022 Tråden er ryddet for ryktespredning. Sol, admin. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 21. februar 2022 #93 Del Skrevet 21. februar 2022 Fett nok skrev (På 19.2.2022 den 22.20): Jeg synes det er ganske wild mye av det i tråden her. Først: At de ikke nevner sykdommen i intervjuer kan være for å unngå videre oppfølgingsspørsmål og spekulasjoner. Ellers, siden dette er en situasjon man tross alt ikke vet noe om: Det finnes mange gode og mindre gode grunner til å redusere og/eller kutte kontakten med mennesker som man har funnet ut ikke er bra for en. (om dette skulle være tilfelle) Jeg blir litt sjokkert over hvor mange som basert på nøyaktig 0 saksopplysninger om saken fortsatt er overbevist om at disse gutta er utakknemlige drittunger, for de har nemlig sett familien på TV. Å bli stemplet som "utakknemlig", "oppviglersk", "konfliktsøkende" og dårlig menneske dersom man ønsker å distansere seg fra faglig flinke personer som av en eller annen grunn ikke er bra for en er jo kjent liturgi. Spør bare relativt mange damer i underholdningsbransjen. Hadde kanskje bare ikke forventet å finne så mye av denne typen holdninger på Kvinneguiden. Fett nok skrev (På 20.2.2022 den 9.31): Poenget er at selv om man går inn i noe med åpne øyne, så betyr ikke dette at det ikke både på sikt kommer til å gå ut over relasjonen til folk som driver med halvveis absurd "grensesetting". Til det punktet at man kanskje bestemmer seg for å avslutte relasjonen. Det er ingen som med det mener at ikke foreldrene deres har ofret mye, det har de jo helt åpenbart gjort. Men det er ikke vår rolle å kreve at man skal reagere på en bestemt måte eller utstråle grenseløs takknemlighet når vi tross alt ikke kjenner til hva som er bakteppet for dette "bruddet". Mitt poeng er veldig enkelt. I alle andre sammenhenger så skjønner folk at det er greit å skjerme seg mot usunne relasjoner eller legge opp til gode liv. Jeg er ganske sikker på at mye av den adferden som har blitt fremstilt i TV-serien hadde blitt grovt problematisert i bortimot alle andre kontekster. Men når folk lukter gull og store prestasjoner går de rett i Kaptein Sabeltann-modus og forsvarer og rettferdiggjør bortimot alle regimer, så lenge de produserer resultater. Dette er grunnen til at tafsende regissører og trenere, psykopat-CEOer til selskaper med høy profitt får lov å holde på nesten akkurat som de vil, fordi mange mennesker mener, dersom resultatene blir gode nok, at alt annet er sekundært. Jakob har vel bare verdensrekorden på 1500m igjen, før han omtrent har vunnet det som kan vinnes på den internasjonale arenaen. Etter det blir antageligvis bare hvor mange millioner han ønsker å dytte inn i pensjonsfondet som blir avgjørende for hvor lenge han kommer til å gidde å holde det gående. (dette er en annen ting som tilsynelatende nesten ingen i tråden har skjønt - de har folk til å passe på pengene sine) En annen ting som er viktig å ha i bakhodet er at når man har holdt på i så mange år som de har gjort, har de antageligvis en ganske bra treningsmetodikk med fastsatte "blokker" med mengde, intensitet mm , der man helt fint bare kan "snu bunken" til neste sesong dersom det funket bra året før. Det vil si at man etter hvert klarer seg ganske godt på "egenhånd". Du: «Det er mange som mener mye med absolutt ingen saksopplysning fordi de har sett på TV» Også du: «Det er greit å skjerme seg fra usunne relasjoner... avslutte relasjonen….. Det som har blitt fremstilt på TV» Forklar gjerne hvorfor du på bakgrunn av et TV-program kan trekke konklusjoner, mens det er uhørt at andre gjør det. Det som har blitt sagt fra familien selv er at Gjert er sykemeldt, så det du kommer med er like mye basert på synsing som noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fett nok Skrevet 21. februar 2022 #94 Del Skrevet 21. februar 2022 CecilieX skrev (44 minutter siden): Du: «Det er mange som mener mye med absolutt ingen saksopplysning fordi de har sett på TV» Også du: «Det er greit å skjerme seg fra usunne relasjoner... avslutte relasjonen….. Det som har blitt fremstilt på TV» Forklar gjerne hvorfor du på bakgrunn av et TV-program kan trekke konklusjoner, mens det er uhørt at andre gjør det. Det som har blitt sagt fra familien selv er at Gjert er sykemeldt, så det du kommer med er like mye basert på synsing som noen andre. Mitt poeng er 1) Det kan være at det ikke er en konflikt 2) Det kan være at det er en konflikt Hvis 1) så er det fortsatt helt urimelig å stemple sønnene som kranglefanter/utakknemlige osv. fordi man kjenner ikke til saken Hvis 2) så er det fortsatt helt urimelig å stemple sønnene som kranglefanter/utakknemlige osv. fordi man kjenner ikke til saken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fett nok Skrevet 21. februar 2022 #95 Del Skrevet 21. februar 2022 Sol79 skrev (14 timer siden): Tror de seriøst at de unngår spekulasjoner ved å svare sånn som Jakob har gjort i media nå? 😅 Jeg påstår ikke at det var en LUR mediestrategi, men jeg bare påpeker at det kan ha ligget bak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 21. februar 2022 #96 Del Skrevet 21. februar 2022 (endret) Det styggeste man kan gjøre er å spekulere og spre rykter. Uansett hva det er så er det mellom dem, har ingenting med oss å gjøre! Endret 21. februar 2022 av Sharp75! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 21. februar 2022 #97 Del Skrevet 21. februar 2022 Enig i at det er mye spekulasjoner men når de har vært en såpass "åpen" familie at de til og med har utlevert familielivet på tv så er det naturlig av folk blir opptatt av hva som skjedd, for det virker jo som om dette kom ut av det blå for de fleste rundt. Og når en av de bare har "gått under jorda" så blir det enda mer spekulasjoner og med tanke på ryktene som går rundt omkring nå så tror jeg det beste hadde vært å bare kommet med en slags uttalelse som forhåpentligvis roer ned rykter og spekulasjoner. De har jo mindreårige barn og som sikkert for høre mye rart rundt omkring stakkars. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callie01 Skrevet 22. februar 2022 #98 Del Skrevet 22. februar 2022 Talentedmrripley skrev (På 19.2.2022 den 9.35): Mye rart i denne tråden her. Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal spekulere i ting en ikke har peiling på. Skjønner hvertfall ikke hvorfor noen lyver om at Jakob sluttet på skolen. Han kommer også til å klare seg økonomisk i mange, mange år fremover, med bla. sine avtaler med Nike og andre sponsorer. Kynisk å si det, men som hvit, ung, europeisk utøver med sine resultater og rekorder er han i en helt unik posisjon markedsføringsmessig. Så noen sammenlignet med Riise. Jakob og Gjert har investert mye av inntektene: de har levd relativt sparsommelig, og har aksjer også gjennom sponsoravtaler. Synd at Gjert trapper ned, men han har også i alle år utstyrt sønnene sine til å være selvstendige og uavhengige når det gjelder trening. Dette har han sagt flere ganger de siste årene, spesifikt at hvis han en dag skulle få en stein i hodet skulle treningen framover likevel gå som vanlig nettopp fordi Henrik, Filip og Jakob vet hva de skal gjøre og hvorfor. Enig! Mye misunnelse og sjalusi ute å går. Jante-Norge på sitt beste, dessverre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 22. februar 2022 #99 Del Skrevet 22. februar 2022 Tråden er ryddet for ryktespredning. Sol, admin. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 22. februar 2022 #100 Del Skrevet 22. februar 2022 Tråden er ryddet for ryktespredning. Måne, admin. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg