Gå til innhold

Ble dere skikkelig dårlige da dere smakte på alkohol for første gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt noen fortelle meg at første gang man smaker på f.eks. øl, rødvin, hvitvin eller champagne så blir man skikkelig svimmel og kvalm og må kaste opp. Er det sant eller er det bare bullshit? Hvordan var deres første alkoholopplevelse?

Anonymkode: e005f...699

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke, men jeg ble kjempeskuffet. Trodde øl skulle smake som deilig og søt eplejuice, for det var jo det det ligna på synes jeg. I stedet smakte det aldeles grusomt.

• Liker 5
Skrevet
Callisto83 skrev (Akkurat nå):

Absolutt ikke, men jeg ble kjempeskuffet. Trodde øl skulle smake som deilig og søt eplejuice, for det var jo det det ligna på synes jeg. I stedet smakte det aldeles grusomt.

Synes øl ligner litt mer på sånn Mozell eller Villa Farris pga. boblene.

Skrevet

Jeg drakk en halv flaske med rød smirnoff blandet med appelsin juice. Anbefales ikke.

Anonymkode: f2048...401

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg drakk battery og vodka og noen flasker smirnoff. Hang over toalettskåla resten av kvelden for å si det sånn.

Anonymkode: b66e1...111

Skrevet

Ja. Ble fryktelig dårlig og spydde som en gris. Var 14 år.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har hørt noen fortelle meg at første gang man smaker på f.eks. øl, rødvin, hvitvin eller champagne så blir man skikkelig svimmel og kvalm og må kaste opp. Er det sant eller er det bare bullshit? Hvordan var deres første alkoholopplevelse?

Om man drikker ganske mye så er det bra om man kaster opp slik at kroppen kan kvitte seg med giften og da gjør alkoholen mindre skade i hjernen og kroppen.

Anonymkode: f2048...401

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Etanol er jo gift. Er man smart så lytter man til kroppen når man blir dårlig.

Anonymkode: 4b132...b10

• Liker 2
Skrevet

Det kommer an på mengdene. 

Jeg var redd for å bli svimmel og kvalm, så jeg smakte bare litt og litt og lurte hele tiden på når jeg skulle kjenne denne berømte beruselsen. Mer av flaks enn forstand antakeligvis, så klarte jeg å øke mengdene gradvis i begynnelsen.

Den første gangen jeg datt skikkelig utpå, for det skjedde etterhvert, hadde jeg derfor en vag ide om hva som skjedde. :hoho:

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kan ikke uttale meg på vegne av noen andre enn meg selv, men både øl, rød/hvit/rÅsa-vin og boblevatten smakte jo pyton som ung...  Ganske sikker ingen av de andre som drakk synes det var godt heller, og at alle bare latet som det var "super-digg", lizm...  Smakte jo faktisk så huggorm at man sleit med å få i seg nok til å engang bli småbrisen, og alle bare spilte beruset :fnise:

Vodka/tequila derimot kan man fort klare å bli skikkelig "svimmel, kvalm & må kaste opp" av - for så å aldri klare få det i seg igjen noen gang, EVER... 😅

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ingen blir svimmel av å smake. Det er mengden som gjør det. 

Anonymkode: abd45...337

• Liker 3
Skrevet

Nei ikke litt en gang. Var 13 år på familieferie på granca.drakk to glass med Passoa og appelsin juice. Ikke veldig sterkt blanda. Husker bare jeg syntes jeg følte meg litt rar. 

Anonymkode: f466d...b37

Skrevet

Nei vil ikke si det, smakte på øl først når jeg bar 6år, altså smakte, ikke drakk. Første gang brisen/lett full 12 år. Men fra 14-15år og opp drakk man mer aktivt og det ble jo fyllesyken som mange andre, men ikke direkte dårlig av drikkingen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Syns ikke alkohol smaker noe særlig godt, har aldri likt det igrunn. 

Første gang jeg drakk alkohol ble jeg svimmel men syns ikke det var godt da heller. Nå drikker jeg kun grevens pærecider, den er ok. 

Anonymkode: 6c89d...9a3

Skrevet

Har aldri drukket så mye at jeg har blitt dårlig og kastet opp, men styrer unna drinken «Fjellbekk» etter en nokså fuktig 16. mai.
Var 23 år første gang jeg smakte alkohol, og så vidt jeg husker var det drinken «Prince of Norway» og Bailey’s med is.

Anonymkode: 7ebaa...9d0

Skrevet

Så mye drakk jeg ikke, så jeg merka ikke noe særlig. Fant ut allerede da at selve alkoholsmaken ikke er god, så jeg har aldri vært noen stor fan.

Anonymkode: 2f346...c33

Skrevet

14 år, rett på vodka og red bull og tequila. 

Flere timer borte fra minnet. Siste jeg husker var at jeg og en til falt ned en trapp. Det var ganske tidlig på kvelden, før vi dro ut på byen. Husker ikke at vi forlot hjemmefesten en gang. Husker ikke at vi var på byen, men var inne på baren. 
Totalt blackout. Spydde. Lagt i stabilt sideleie på fortauet av en ukjent person. Oppdaget tilfeldigvis av politi som patruljerte i sentrum. Havnet på sykehuset og ble pumpet.

Første gang, men ikke siste gang det skjedde. 

Anonymkode: 252d4...b1d

Skrevet

Bullshit 🤣 husker ikke spesifikt hvor mye jeg drakk første gangen, men som yngre ble jeg ikke fyllesyk. Hvis jeg våknet og følte att formen ikke var noe særlig, så snudde jeg meg rundt og sov i 2 timer til så var formen helt knall. Nå derimot - blir fyllesyk mens jeg fortsatt drikker. Så jeg drikker veldig sjelden da det ikke er verdt å ligge i fosterstilling i 3 dager for ett par glass vin. 

Har kastet opp 2 ganger i mitt liv pga av alkohol. Begge gangene var jeg i midten av 20 årene. Ene gangen drakk jeg en 3 liters dunk med rødvin alene på ett julebord - hadde det ikke vært for att jeg måtte bøye med ned for å knyte skoa så hadde det gått helt fint. Andre gangen var en nyttårsfest hvor det ble endel shotting av halve drinker da noen annonserte att vi skulle dra videre flere ganger, men vi kom oss jo aldri avgårde. Så det ble vel en 8-10 drinker som gikk ned i full fart. 

Skrevet

Ble drita etter 4 flasker med pils.

Anonymkode: 1dade...e7f

Skrevet

Ble ikke dårlig og hadde det veldig gøy! 😎 Men tålte ekstremt lite da, og fikk tydeligvis blackout, for jeg gjorde visst et par ting som jeg har null minne av å ha gjort

Anonymkode: 81490...87b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...