AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 For å gjøre dette kortest mulig; vi var sammen i nesten 7 år, som er ganske lenge, og når jeg ble 27 og gikk ifra han fordi jeg var så lei av at han fløy rundt med "venninner" bak ryggen min (dette var jenter som han både kjente og ikke kjente så godt, men vi kranglet mye om at han fant på ting som å dra på stranda med de istedenfor meg, ting som jeg ikke klarte å forholde meg til og gjorde meg vondt). Han beskyldte meg stadig vekk for at de 2 guttevennene jeg hadde, som jeg har kjent hele livet mitt, egentlig var forelsket i meg - og jeg fikk ikke lov å møte de, noe som gjorde at jeg valgte bort de eneste gutte vennene jeg hadde. Når det ble slutt mellom oss flyttet jeg for meg selv, men vi hadde fortsatt noe kontakt og møttes for å ha sex. Og slik har det vært i snart et halvt år etter det ble slutt.. Men, som tittelen på innlegget sier, så har jeg regler å forholde meg til, og det er å ikke ha sex med noen andre. Eksen har sagt at hvis jeg engang tenker på å ha sex med noen andre så skal jeg "si ifra". Jeg har ikke orket å gjøre en så stor greie ut av det, men jeg har heler ikke møtt noen andre, men når vi har endt opp med krangle så sier han ting som at "jeg er interessert i noen helt andre enn deg!" og lignende ting, og jeg har tatt opp dette med han flere ganger at jeg ikke ønsker å finne meg i dette, at han kan gjøre som han vil også skal jeg være så pliktoppfyllende ovenfor han? Men da kjefter han heler videre på meg og sier at "jeg kommer aldri til å bli sammen med deg noen gang igjen i fremtiden om jeg ikke kan stole på deg".... Og det virker som han ikke har selvinnsikt på at dette går begge veier... Jeg var på besøk han i helgen som var, også hadde jeg glemt å ta med meg mobillader, så han sa jeg bare kunne bruke bærbaren hans - og selvfølgelig klarte jeg å gjøre noe dumt, nemlig å sjekke facebooken hans.... Jeg angrer på at jeg gjorde det, men samtidig ble jeg altfor nysgjerrig. Og der fikk jeg meg et hardt slag i magen, eller 3.... Det er 3 forskjellige jenter han har brukt imot meg når vi var sammen, 2 av de har han benektet å ha interesse for - men der var det sort på hvitt... Han hadde besøkt hun ene 2 dager før jeg var på besøk, noe som gjorde at jeg ble skikkelig uvel. Jeg la bare fra meg bærbaren, også dro jeg. Han har i flere dager prøvd å få tak i meg, men jeg klarer ikke å forholde meg til dette. Jeg vet at jeg ikke skulle ha sjekket, men samtidig gjør det meg både skikkelig sint og lei meg over at han er så streng ovenfor meg, mens han gjør akkurat hva han selv vil... Hva ville du gjort i en slik situasjon? For jeg vet ikke om jeg skal ta det opp med han eller bare klare å bevege meg videre... Anonymkode: d0dfe...39f
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 3. februar 2022 Jeg ville gitt faen i han og gått videre. Anonymkode: 31bda...eed 64 1 9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Gå videre, definitivt. Du fortjener da på ingen måte å bli holdt på vent. Anonymkode: 88f6d...da6 15 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Gå videre, dere kommer aldri til å få et likeverdig og sunt forhold uansett. Anonymkode: de57a...731 11 1 3
Million Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Gi blaffen i den kontrollerende dusten, og gå dine egne veier. Si i fra til han at det var siste gang dere møttes, og at dere nå er fri til å møte andre. Håper det stikker litt i han at du sier det. Og du må SI DET og ikke være konfliktsky, for han har godt av å høre det. 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Så han kan ha sex med hvem han vil men det kan ikke du? Anonymkode: ba9ff...dd3 3
Mooza Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 Kom deg videre i livet og slutt å ha sex med han. Det er slutt. Du fortjener å slippe mer av han nå, og konsentrere deg om resten av livet ditt. Ikke lag noe drama, bare si at du vil ikke ha mer med han å gjøre. Ferdig. 5
Gjest loveli Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 Han stoler ikke på deg fordi han selv gjør masse ting bak ryggen din.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 Det er slutt mellom dere. Så slutt å møte ham for å ha sex. Du kan ikke forvente at han skal være "trofast" mot en han ikke er sammen med? Si tydelig i fra til ham at nå er det definitivt slutt, og at du går videre. Men ikke lag noe drama om hva du har sett på hans Facebook. Det blir bare teit. Anonymkode: 4ff19...01c 7 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 Slutt å ha sex med han!! Gå videre! Anonymkode: ff586...c91 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 Hvorfor i all verden bruker du mer tid og energi på han? Han er jo åpenbart ikke til å stole på, og attpåtil slem mot deg! Det finnes sååå mye bedre mannfolk der ute, jeg lover! Men så lenge du holder på med han der så er du ikke åpen for noe nytt med en skikkelig fyr. Ta en test for kjønnssykdommer og gå videre💚 Anonymkode: 58c39...d7a 3 3
Tøvftta Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 Nå er det på tide å gi faen i den dritten og gå videre. Du tjener ingenting på å fortsette med han. 1
Queen of the North Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 1. Hva ønsker du deg videre i livet? 2. Hva skal til for å få det livet du ønsker deg? 3. Legger kontakten du har med eksen hindringer for deg til å få det livet du ønsker deg? Tenk litt på de spørsmålene, og gjør en fornuftig vurdering om det å la han ha kontrollen gir deg det du ønsker i fremtiden din. Så gjør du ett valg basert på hva du ønsker for deg selv i fremtiden. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 Du sier det selv, han har ikke selvinnsikt. Få deg litt ekstra selvinnsikt selv, og gå for en mer moden person. Anonymkode: 4b9d2...aac 1
Inwe Skrevet 4. februar 2022 #15 Skrevet 4. februar 2022 Er han virkelig verdt det? Jeg ville gått videre, men det er lettere sagt enn gjort ofte.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #16 Skrevet 4. februar 2022 Det er jo du, ts, som har valgt alt dette. Du valgte han som partner. Så oppdaget du at du ikke stolte på han og endte forholdet (som er helt riktig og rasjonell reaksjon). Deretter valgte du å gå inn i eller innlede et "venner med fordeler"-forhold med han. dette er også en rasjonell og god løsning på behovet for sex, særlig dersom sexen faktisk funket i forholdet. Han valgte så å si "jeg er kun komfortabel med å være ff dersom du sier fra når du har sex med andre". Dette er hans personlige grenser, og de er helt greie. Han kommuniserte dem klart og tydelig og du aksepterte. Veldig ryddig. Du kunne da ha sagt "nei, jeg kommer ikke til å si fra." Han måtte da velge mellom å akseptere dette eller å avslutte ff-forholdet. Du kunne også ha sagt "da krever jeg det samme av deg". Men du valgte å ikke sette noen former for rammer. Som er helt greit, selvsagt. Dette er dine valg. Og så, når du nå ikke har satt rammer, blir det likevel problematisk. Fordi du later til å ikke helt ha forstått at han selvsagt er fri til å ha sex med hvem han vil, gitt at du ikke har satt grenser. Om du nå ønsker å fortsette, finne deg en ny ff, gå over til å være venner uten sex etc - det er ditt valg. Det er du som er kvinne over situasjonen, og det du har "oppdaget" er intet nytt eller uventet eller dramatisk. Anonymkode: a88a9...d8a 4
Gjest lurven Skrevet 4. februar 2022 #17 Skrevet 4. februar 2022 Gå videre, hvorfor plager du deg selv?
Sleeping_beauty Skrevet 4. februar 2022 #18 Skrevet 4. februar 2022 Aha, så han har en «do what I say, but dont do what I do» tankegang altså. Ikke gå videre, men LØP! 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #20 Skrevet 4. februar 2022 Nei, du har ikke regler å følge! Det er jo bare noe tull han har funnet på. Menn liker å føle at de har kontroll. Bare å komme seg unna sånne. Anonymkode: fe331...dc5 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå