Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor bruker dere koseklut? Ser noen legger en sånn klut i senga til baby og er glad når babyen har oppdaget den. Men hvorfor? Er det ikke bedre at babyen sover uten den? Jammen nok at man har fått babyen avhengig av smokk? Eller hva er den egentlig godt for? 

Anonymkode: 88572...48d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal ikke sove med masse i sengen, men den kan brukes ellers for trøst og trygghet, mange barn liker det.

Anonymkode: 44cf0...a95

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man skal ikke sove med masse i sengen, men den kan brukes ellers for trøst og trygghet, mange barn liker det.

Riktig🥰 Og det kan være veldig fint at det er lukt av mamman til barnet på kluten.

Anonymkode: 5d3f8...d9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Riktig🥰 Og det kan være veldig fint at det er lukt av mamman til barnet på kluten.

Ser flere i en gruppe jeg er med i har gnidd den mot seg selv og så hatt den i senga til babyen. Flere sa at de ikke har brydd seg om den før ved 3-4 mnd alder og at man merket det ved at babyen gråt om den ikke var i senga. Da skjønner jeg ikke helt hvorfor 🙊

Skrevet

Man har altså gjort den avhengig ab noe for p sove som absolutt ikke hadde vært nødvendig? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Man har altså gjort den avhengig ab noe for p sove som absolutt ikke hadde vært nødvendig? 

Hvor har du lest det?

Er mer sånn at urolige eller lei seg barn blir rolig av en sånn klut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ser flere i en gruppe jeg er med i har gnidd den mot seg selv og så hatt den i senga til babyen. Flere sa at de ikke har brydd seg om den før ved 3-4 mnd alder og at man merket det ved at babyen gråt om den ikke var i senga. Da skjønner jeg ikke helt hvorfor 🙊

Lukten av mamma fra kluten = trygghet for baby.

Skrevet

Vår tar ikkje smukk og hadde STORE problemet med å sove dagtid. Kosekluten er ein av få ting som hjelper han å sove, og han får stor tryggheit av den. Heilt ærlig så varma det eit mammahjerte å sjå kor mykje den betyr for han, frå dag 1. Etter han fekk kosekluten, så kan han ligge i 20-30 minutter og jobbe seg sjølv i søvn, i motsetning til å måtte bysse han i søvn før. For oss var det ein 'game-changer' innen søvn. 

Anonymkode: d77fa...ede

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvor har du lest det?

Er mer sånn at urolige eller lei seg barn blir rolig av en sånn klut.

Jo men om du leser det jeg skrev over? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skrevet

Allerede samme dagen hun var født slengte min datter kosekluten sin over ansiktet. Jordmødrene sa det var en måte å føle seg trygg på. Hun gjør det fortsatt, nå 3 mnd etter og jeg legger den noen ganger over øynene hennes når hun sliter litt med å finne roen før hun skal sove. Det pleier å hjelpe. Tar den selvsagt bort om natten.

Anonymkode: 70d89...c6f

Skrevet

Trygghet som flere sier, ja :) men også som søvnassosiasjon. Når guttungen vår får på seg soveposen og får kluten i hånden skjønner han at det snart er leggetid og roer seg mer ned :)  Vi brukte smokk i starten, men ble mer jobb for oss da vi måtte løpe til og fra for å putte den i munnen hver gang han spyttet den ut, så vi byttet den ut med kluten😅

Anonymkode: 813e5...2ef

Skrevet

Mine barn roet seg mer med en koseklut oppi ansiktet. Så jeg gikk med den på kroppen innimellom så den luktet mamma. Passet selvsagt på at de fikk puste. Men min erfaring er at det hjelper å roe de. Har alltid brukt kluter som er tynne og går an å puste gjennom i tilfelle de dro den over seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...