Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å! *Sukk*

Får skikkelig stikk i magen hver gang jeg ser venninner som poster at de er gravide.

Skjønner ikke helt hvorfor jeg har det sånn, men kanskje fordi jeg koser meg så utrolig mye med babyen og skjønner at tiden går så altfor fort.

Ønsker meg veldig et barn til, men mamma og mann mener at vi ikke har økonomi til tre barn. Kanskje jeg får mer lyst på en til når andre sier at det ikke går?

Er det flere som har det slikt?

Har en på snart 5år og en på 5mnd. Nyter virkelig hvert sekund, med selvfølgelig noen få unntak😆 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 3 barn og tenker det samme. Tror det er den følelsen av at en spesiell periode i livet er over. 

Tanken på å aldri gå gravid igjen. Aldri oppleve nyfødt tiden igjen etc. Innerst inne så ønsker jeg nok ikke flere barn, men det er rart å se andre gravide eller med babyer. Man blir på en måte minnet på en periode av livet man aldri skal oppleve igjen. Det er litt trist, men samtidig godt. 

Anonymkode: 1c0aa...062

• Hjerte 1
Skrevet

Du kan jo gi det noen år før det er kroken på døren for å få en til, så trenger du ikke å ta sorgen på forskudd? 

Jeg har lyst på flere barn, og er pr. nå gravid med nr 2, men misunner heller folk med babyer over 3-4 mnd! Graviditet og første babytid er virkelig bare noe jeg gleder meg til å få overstått!

Anonymkode: a75fb...010

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Har 3 barn og tenker det samme. Tror det er den følelsen av at en spesiell periode i livet er over. 

Tanken på å aldri gå gravid igjen. Aldri oppleve nyfødt tiden igjen etc. Innerst inne så ønsker jeg nok ikke flere barn, men det er rart å se andre gravide eller med babyer. Man blir på en måte minnet på en periode av livet man aldri skal oppleve igjen. Det er litt trist, men samtidig godt. 

Anonymkode: 1c0aa...062

Ja, der sier du noe! Det er en spennende periode på linje med ungdomstiden. Men ungdomstiden kan man ikke aktivt gjøre på nytt. Men å få barn kan man på en måte gjøre mange ganger. Så må man bare motstå fristelsen, litt sånn som sjokoladekake, holde seg til noen få biter, ikke flere kaker😆

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Du kan jo gi det noen år før det er kroken på døren for å få en til, så trenger du ikke å ta sorgen på forskudd? 

Jeg har lyst på flere barn, og er pr. nå gravid med nr 2, men misunner heller folk med babyer over 3-4 mnd! Graviditet og første babytid er virkelig bare noe jeg gleder meg til å få overstått!

Anonymkode: a75fb...010

Ja, er det jeg og mannen har blitt enige om. Ikke bestemme oss nå. Men så får jeg sykt lyst på en til og da må han overkompensere med den andre enden av skalaen(at vi ikke har råd). 

Haha, ja! Vet at jeg ikke elsker å være gravid. Men det er en veldig spesiell og spennende periode. Jeg tenkte akkurat det samme som deg når jeg var gravid, men det har gått så mye bedre enn jeg hadde trodd😅

Kan jeg spørre hvilken aldersforskjell det ca blir på dine to?

• Liker 1
Skrevet

Om du vil kan du få låne babyen min mens hun er liten, så kan jeg få henne tilbake når hun er i skolealder for jeg kan virkelig ikke fordra babytiden😅 så jeg misunner DEG som klarer å nyte babytiden😅

Anonymkode: ac51f...b82

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2022 den 21.34):

Om du vil kan du få låne babyen min mens hun er liten, så kan jeg få henne tilbake når hun er i skolealder for jeg kan virkelig ikke fordra babytiden😅 så jeg misunner DEG som klarer å nyte babytiden😅

Anonymkode: ac51f...b82

Haha, det kunne jeg gjerne gjort😆 Men den største gleden er å vite at vi skal være sammen i mange år fremover🥰 Nyte det vi har nå og glede oss til spillkvelder, hytteturer og familiemiddager. Og da føler jeg at det hadde vært enda mer koselig med en eller to barn til.

Men så er jeg også redd for å ødelegge det fine vi har nå.

Skrevet
Møysa skrev (På 3.2.2022 den 18.02):

Å! *Sukk*

Får skikkelig stikk i magen hver gang jeg ser venninner som poster at de er gravide.

Skjønner ikke helt hvorfor jeg har det sånn, men kanskje fordi jeg koser meg så utrolig mye med babyen og skjønner at tiden går så altfor fort.

Ønsker meg veldig et barn til, men mamma og mann mener at vi ikke har økonomi til tre barn. Kanskje jeg får mer lyst på en til når andre sier at det ikke går?

Er det flere som har det slikt?

Har en på snart 5år og en på 5mnd. Nyter virkelig hvert sekund, med selvfølgelig noen få unntak😆 

Vi prøver nå, og det kan bli ca samme aldersforskjell som mellom dine. Kan du fortelle litt hvordan storesøskenet tar det? Tror du de får glede av hverandre, eller er aldersforskjellen for stor?

Anonymkode: 80a2c...062

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi prøver nå, og det kan bli ca samme aldersforskjell som mellom dine. Kan du fortelle litt hvordan storesøskenet tar det? Tror du de får glede av hverandre, eller er aldersforskjellen for stor?

Anonymkode: 80a2c...062

Ja! Det er gøy, jeg kan fortelle litt om hvordan det er her. Han var 4,5år da lillesøster ble født. Han har spurt om en lillesøster/bror siden han var 3 år, mest sannsynlig pga venner har fått småsøsken. 

Han har vært veldig stolt og skal kose masse med henne. Han viser ekstremt mye omsorg, og tar etter oss, med å prate finne frem leker, ønsker å mate og av og til gjør ting vi gjør som kanskje blir litt farlig når en snart 5 åring gjør det😅 Som feks kile henne med beina våres🙈 Men jeg tror at den gleden han har for henne og hun har for han er utrolig fantastisk. De blir nok ikke bestevenner, men hun ser veldig opp til han for han er veldig morsom og gjør mye spennende. Og hun gir han masse glede ved å se på han.

så jeg håper at de fortsatt vil ha like mye glede av hverandre i fremtiden. Det vil kanskje endre seg hvis hun skal bli veldig selvstendig og han veldig «streng»(som om han er politi/voksen). 

Men uansett aldersforskjell tror jeg at de får et nytt syn på livet og mer glede i hverdagen❤️ Og derfor har jeg så lyst på en til😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...