Gå til innhold

Sykemelding og tillegg for natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer en ny jobb som våken nattevakt innenfor privat helseforetak. Dette er 70 %. Men hva hvis noe skulle skje og jeg blir sykemeldt. Vil jeg da få full lønn med tilleggene eller får jeg kun grunnlønna? Det kan jo skje at man i løpet av arbeidslivet må sykemeldes, men da vil ikke grunnlønna dekke utgiftene mine. 

Anonymkode: 007d1...dd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får natt-/helgetillegg. Vet ikke hvilken yrkestittel du har men er du hjelpepleier/helsefagarbeider får du ikke  for ansvarsvakt. Men det utgjør ikke så mye uansett. 

Skrevet
Kamelia83 skrev (2 timer siden):

Du får natt-/helgetillegg. Vet ikke hvilken yrkestittel du har men er du hjelpepleier/helsefagarbeider får du ikke  for ansvarsvakt. Men det utgjør ikke så mye uansett. 

Er det vanlig å få ekstra for ansvarsvakt? Jeg har jobbet i kommunal omsorgsbolig nå i snart 10 år og har aldri fått det.

Anonymkode: 89ce9...e5d

Skrevet

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det vanlig å få ekstra for ansvarsvakt? Jeg har jobbet i kommunal omsorgsbolig nå i snart 10 år og har aldri fått det.

Anonymkode: 89ce9...e5d

Hvis du er alene/har ansvaret så skal du vel det. Kanskje det er forskjellig fra kommune til kommune? Ligger på ca 15 kr pr time, så er ikke så mye. Men har man nok vakter så blir det noen tusen i løpet av et år. Dette er for helsefagarbeider i den kommunen jeg jobber i da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...