AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Hei! Jeg sliter med at jeg ofte er litt stresset inni meg. Jeg har f eks lett for å la meg stresse, og jeg er veldig vár for andres personligheter. I møte med sterke og litt strenge personligheter så blir jeg veldig konfliktsky, og gjerne så nervøs at jeg dessverre begynner å prate masse og omtrent unnskylder meg for at jeg er til. Jeg har lett for å snakke meg selv ned. Noen med tips til hva jeg kan gjøre for å takle dette bedre? Spesielt i jobbsammenheng så er dette slitsomt. Anonymkode: a1e8a...c1f 1
Audiss Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Føler du stresset er der av en grunn? Jeg selv har ganske lang karriere å være introvert og mobbet i barndommen. Så for meg har det vert en skikkelig utfordring. Egentlig er det kun aktiviteter som gir meg mestring og selvtillit som hjelper. Men det kan jo være bakenforliggende årsaker jeg skal være forsiktig å rådgi rundt. Om du stoler på legen din, kan det være et ok sted å ta det opp? Det er kanskje ikke så lett det heller. Så jeg ville skrevet det på en lapp, om det var meg selv jeg skulle sendt til legen. Dette har sluppet taket litt og litt i meg. Nå tror ikke folk på meg at jeg egentlig er introvert.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Nei jeg føler vel ikke at stresset er der av en grunn. Men jeg blir lett satt ut og jeg stresser for veldig lite. Jeg er ikke særlig sosial av meg, men påtvinges jo mye sosialt pga jobb og 3 barn. Jeg var aldri populær i barne- eller ungdomsårene, men jeg gjorde det bra på skolen og ble aldri mobbet. Det er bare slitsomt å bli så usikker og så stresset for veldig lite. Jeg er veldig følsom og har nok også dårlig selvtillit, selv om jeg er ambisiøs og har opparbeidet meg en god del falig ansvar på arbeidsplassen (for jeg er faktisk flink og kan mye). Jeg søker vel mest en løsning på hvordan jeg kan takle sterke personligheter som jeg føler er ute etter å "arrestere" meg i jobbsammenheng. Jeg presterer dårligere når jeg føler at noen ser meg over skulderen for å "ta meg" (nå overdriver jeg, men av og til føler jeg det dessverre veldig slik). Jeg tenker at jeg hvert fall må starte med å holde kjeft i stedet for at det fosser dumme ting ut av meg når jeg blir nervøs og stresset. TS Anonymkode: a1e8a...c1f
Audiss Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Klem 💛 Skulle gjerne visst hvordan man kan komme videre. Vil tro det finnes mentale treningsprogrammer. Snakke til deg selv i speilet. Rollespillet til deg selv at du er den du blir nervøs av? Pass hvertfall på at ikke det blir enda en ting som tar energien din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå