Gå til innhold

Vurderer å kjøpe airfryer. Kan du anbefale det?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

må man ha olje i den når den brukes? bruker mikro mye og vil ikke ha noe tilsatt olje etc, bare varme maten vanlig til meg. Så airfryer blir bare varmet inni den? ikke noe annet i den?

Anonymkode: 23987...d73

Jeg bruker ikke olje i den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2022 den 17.01):

Bare tull hvis du har en god varmluftsovn. Har du ikke det så kjør på.

Anonymkode: 86d0c...7b2

Er i overkant glad i matlaging. Har to varmluftsovner, i øvre prisklasse. Setter likevel stor pris på airfryer. 

Det går mye raskere, man sparer tid og strøm, og resultatet for en del retter mye bedre. 

Anonymkode: c9ba9...2a4

• Liker 3
  • 1 måned senere...
Skrevet

Airfryeren er en av få elektriske små kjøkkenmaskiner som fikk fast benkeplass på mitt kjøkken, i selskap med kaffemaskin, riskoker og mikrobølgeovnen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Elsker den! Har Philips 

Anonymkode: 4a69b...07b

• Liker 1
Skrevet

Elsker min, bruker den mye. Det går raskere å tilberede mat, man slipper stekeos i hele huset og mye blir bedre enn i stekeovn.

Skrevet

Bruker nesten aldri vår. Det er lite plass i den, og det blir ikke noe forskjell fra varmluftovnen. Sparer ikke mye tid heller synes jeg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker vår masse! Særlig til kyllinglår. Skinnet blir skikkelig crispy, noe den aldri har blitt i ovnen. 

Jeg er også glutenallergiker, så jeg tiner/varmer glutenfritt i den, ettersom jeg ikke kan bytte toastjern eller brødrister som min samboer bruker. 

Nei, man sparer kanskje ikke veldig mye tid, men jeg synes resultatet på kjøtt, kylling, fries, også videre blir mye bedre! Og da er det verdt det. Man skal ikke bruke olje i en airfryer. Den friterer med luft. Derfor er det også på sikt sunnere, da det er mye kalorier i olje. (Selv om litt olivenolje er bra for helsa!). 

Anonymkode: 65025...140

• Liker 2
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
Kamikatze skrev (På 26.3.2022 den 18.46):

Airfryeren er en av få elektriske små kjøkkenmaskiner som fikk fast benkeplass på mitt kjøkken, i selskap med kaffemaskin, riskoker og mikrobølgeovnen.

lol du har alt det, men ikke kjøkkenmaskin

Anonymkode: bb06a...5b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 6.55):

Er i overkant glad i matlaging. Har to varmluftsovner, i øvre prisklasse. Setter likevel stor pris på airfryer. 

Det går mye raskere, man sparer tid og strøm, og resultatet for en del retter mye bedre. 

Anonymkode: c9ba9...2a4

Lol jo flere valg man har, jo mindre setter man pris på ting. Dette er vitenskap.

Anonymkode: bb06a...5b7

AnonymBruker
Skrevet

Ja bruker min airfryer daglig. Har toppmodellen fra Cosori. 

Anonymkode: b896c...172

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
H a n n e skrev (På 3.2.2022 den 16.49):

Som overskriften sier. For og imot taes imot med takk. 

Om du har en hybel e.l. så er jo det en flott sak. Sånn rent praktisk i et normalt hjem er en airfryer en liten benkenhet med tilsvarende funksjon som varmluft på den vanlige ovnen din. Og altså en unødig dings. Man har utført tester. De gir like resultat. Forskning lyver ikke, etc.

Ja, noen påstår at de personlig får bedre resultat i airfryer. Det er ren innbilning. Og innbilning er ikke uten verdi, selvsagt. Placebo funker på ren innbilning, for eksempel. Men om du baker ting på varmluft i ovn og så lyver til gjestene dine får de akkurat den samme opplevelsen. 

Anonymkode: 38690...199

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg steke rå kyllingfilet, koteletter, biff, fritere grønnsaker, steke fisk (koke?), reinstek i en airfryer? Alt rått. Og vil den bruke mindre strøm enn stekeovnen gjør? 

Hvor lang tid vil det ta å lage ferdig kylling eller en kotelett i en airfryer? Bor alene. Bør grønnsaker dampes for seg selv på kokeplaten på komfyren? 

Anonymkode: 5e49a...be1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jeg steke rå kyllingfilet, koteletter, biff, fritere grønnsaker, steke fisk (koke?), reinstek i en airfryer? Alt rått. Og vil den bruke mindre strøm enn stekeovnen gjør? 

Hvor lang tid vil det ta å lage ferdig kylling eller en kotelett i en airfryer? Bor alene. Bør grønnsaker dampes for seg selv på kokeplaten på komfyren? 

Og hvordan rengjør man den? 

AnonymBruker
Skrevet

Airfryer på norsk er stekeovn. 

Det er en ny ting i Kina med stekeovn der de kaller det airfriier. Før var det vanlig å bruke flammebasert oppvarming. I Norge har vi hatt dette lenge. 

Anonymkode: 0d813...3e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og hvordan rengjør man den? 

Man tar ut beholderen og vasker den med såpe. Eller i oppvaskmaskin, men det er jo mer tungvint. 

Min må ikke varmes opp før man bruker den. I går hadde jeg i fire halvstekte rundstykker og fire rå egg. På åtte minutter hadde jeg ferdige rundstykker og smilende egg. Min stekeovn hadde brukt det dobbelte  på å bli varm.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

kan det brukes på chicken nuggets fra butikk?

Anonymkode: 5f532...703

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

kan det brukes på chicken nuggets fra butikk?

Anonymkode: 5f532...703

Ja

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det store nok airfryer'e  til en familie med tre halvstore (og storspiste!) barn og to voksne?

Anonymkode: 06641...c23

AnonymBruker
Skrevet
On 2/3/2022 at 5:16 PM, Nooni said:

Åja. Jeg har slitt ut min og må snart kjøpe en ny. Jeg elsker den. 

Hvor lang tid og hvor mye har du brukt den? Ikke god reklame hvis de slites fort.

Anonymkode: 22b06...0be

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Finnes det store nok airfryer'e  til en familie med tre halvstore (og storspiste!) barn og to voksne?

Anonymkode: 06641...c23

Ja, forskjellige størrelser. Noen har god plass til en stor hel kylling. Men hvis dette blir noe du bruker sjelden og kjøkkenet allerede er fullt/for lite, anbefaler jeg ikke.

Anonymkode: 22b06...0be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...