AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Jeg har fått påvist korona og er i isolasjon. Er det likevel innafor å gå en tur sent i kveld? Får helt brakkesyke av å være her hjemme. Det finnes lite befolkede turstier rett utenfor døren her. Jeg mener dette absolutt er innafor og at det bør kunne brukes litt skjønn. Men er nysgjerrig på hva dere synes? Anonymkode: 25ec3...d8a
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Isolasjon er isolasjon hold deg hjemme Anonymkode: b94ea...c8b 11
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Nei. Du skal holde deg på egen tomt. Dvs har du privat balkong eller privat hage kan du gå i den. Du klarer 4 dager i isolasjon Anonymkode: be6c5...03b 9
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Nei, hold deg hjemme. Du kan gå tur når du blir frisk.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Altså...🙄 Selvsagt går du ikke tur. Isolasjon er isolasjon. Rart ikke folk klarer å forstå dette Anonymkode: cfd8d...dbb 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Vi har gått tur til tross isolasjon, vi har hund. Har gått der det ikke er særlig folk, og om det skulle kommet noen har vi gått langt inn i veikanten. Anonymkode: 165cf...cc9 7
enkefru Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 I alle dager, er det SÅ jævlig vanskelig å skjønne? Nei, du kan ikke gå tur!!! Testing og isolasjon - helsenorge.no 4 2 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 Fra FHI for de som må ha det inn med teskje (legg særlig merke til ruten oppe til høyre): Anonymkode: e9b1c...c65 11 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 Vi har gått tur i fjellet og i skogen langt unna folk når vi har vært (mye!!) i karantene og isolasjon. Er klar over at det er i mot reglene. Men vi har ikke møtt på et menneske, og mener det er viktig- spesielt for barna å komme seg litt ut og bevege seg i frisk luft. Anonymkode: 886e5...206 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 Da har jeg gått en kveldstur. Veldig forfriskende! Jeg oppfordret ikke til en tolking av regelverket. Alle vet at det er imot reglene. Men nå er vi i den situasjonen at samfunnet åpner mer og mer opp, og det bare er et tidsspørsmål før korona blir sett på som en helt alminnelig influensa. Så jeg oppfordret til en diskusjon basert på skjønn. Takk for synspunktene deres. Ts Anonymkode: 25ec3...d8a 9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 Glad jeg hadde tomt på 40.000 mål å gå tur på når jeg var isolert Anonymkode: 10dbb...ac5 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Glad jeg hadde tomt på 40.000 mål å gå tur på når jeg var isolert Anonymkode: 10dbb...ac5 Det høres helt konge ut! Anonymkode: 25ec3...d8a 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Da har jeg gått en kveldstur. Veldig forfriskende! Jeg oppfordret ikke til en tolking av regelverket. Alle vet at det er imot reglene. Men nå er vi i den situasjonen at samfunnet åpner mer og mer opp, og det bare er et tidsspørsmål før korona blir sett på som en helt alminnelig influensa. Så jeg oppfordret til en diskusjon basert på skjønn. Takk for synspunktene deres. Ts Anonymkode: 25ec3...d8a "Skjønn". Trumfkortet man bruker når man vet bedre enn eksperter og fagfolk. Bra du fikk gjort som du selv ville, da. Gud forby at reglene er for alle. Anonymkode: d68b8...b01 3
Stoltskeiv Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 Levd med dette i 2 år og fortsatt er folk usikker på hva isolasjon er 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #15 Skrevet 3. februar 2022 Har drukket en falske vin og jeg vet det er i mot loven,men jeg kjøre meg en tur på landeveien rett nedenfor? Det er aldri biler der... Anonymkode: 07795...d21 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #16 Skrevet 3. februar 2022 Her fik vi klarsignal for at tur var greit når en går på folketomme plasser, men bor i hus så må ikke treffe på noen. Bor du i leilighet f.eks og må via fellesarealer er det annerledes. En går jo ikke oppå folk om en skulle møte noen,da holder man god avstand. Gå tur med samvittighet Anonymkode: dbbec...ce7 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #17 Skrevet 3. februar 2022 Helt greit for meg at folk som har corona går på tur. Vi skal alle gjennom det. Jeg har ikke hatt corona, men hadde også gått tur om det ble tilfelle. Anonymkode: 31beb...f57 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #18 Skrevet 3. februar 2022 Isolasjon kommer til å bli opphevet om kort tid. Anonymkode: a56e4...b86 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #19 Skrevet 3. februar 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har fått påvist korona og er i isolasjon. Er det likevel innafor å gå en tur sent i kveld? Får helt brakkesyke av å være her hjemme. Det finnes lite befolkede turstier rett utenfor døren her. Jeg mener dette absolutt er innafor og at det bør kunne brukes litt skjønn. Men er nysgjerrig på hva dere synes? Anonymkode: 25ec3...d8a Jeg syns det er greit. Det er ikke forholdsmessig med plikt til å være hjemme dersom du kan oppholde deg er sted der du ikke møter noen. Var ute med kiden i isolasjon et par ganger her. Vi så et par mennesker, men de var laaaangt unna til enhver tid. (Bare kiden, som var i isolasjon, ikke jeg, så det er jo innafor iforhold til veiledningen på helsenorge, men ser ikke problemet med at voksne gjør det samme). Anonymkode: 85f44...42a 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #20 Skrevet 3. februar 2022 Altså. Jeg bor i blokk i Oslo, to doser og positiv h.test. Må/skal/vil ta pcr test i morgen. Det er heldigvis nært, men må likevel ut. Å gå, i oppgang og langs vei. Men ser ikke problemet. Alle skal smittes. Det må åpenbart være planen. Bare se til bhg/skole! Hvis dette ikke er planen- hvorfor er regler som de er? Anonymkode: 783cf...e23 2
Anbefalte innlegg