AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Jeg har fått dårlige erfaringer med arbeidsmiljø og min kompetanse. Begge deler har blitt uforenlig med arbeidsgivers håndtering av personal. Hva er veien å få god opplevelse til arbeidsgiver og arbeidsoppgaver? Eller må man etter utdanne seg igjen? Hva gjorde du som var i samme situasjon? Anonymkode: c917a...de3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har fått dårlige erfaringer med arbeidsmiljø og min kompetanse. Begge deler har blitt uforenlig med arbeidsgivers håndtering av personal. Hva er veien å få god opplevelse til arbeidsgiver og arbeidsoppgaver? Eller må man etter utdanne seg igjen? Hva gjorde du som var i samme situasjon? Anonymkode: c917a...de3 Første gang jeg var i et ekstremt dårlig arbeidsmiljø pga en sjef så bytta jeg til et mindre firma med mannlig i stedet for kvinnelig sjef. Dette hjalp veldig mye, men så solgte han sitt firma til det jeg hadde jobbet for tidligere, så sto jeg i dritten igjen. Da begynte jeg selvstendig og hadde det i flere år før jeg begynte på nytt som ansatt hos en mannlig sjef. Min erfaring er at kvinnelige sjefer i et kvinnemiljø er det verste som finnes. Anonymkode: a5381...1a5 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Første gang jeg var i et ekstremt dårlig arbeidsmiljø pga en sjef så bytta jeg til et mindre firma med mannlig i stedet for kvinnelig sjef. Dette hjalp veldig mye, men så solgte han sitt firma til det jeg hadde jobbet for tidligere, så sto jeg i dritten igjen. Da begynte jeg selvstendig og hadde det i flere år før jeg begynte på nytt som ansatt hos en mannlig sjef. Min erfaring er at kvinnelige sjefer i et kvinnemiljø er det verste som finnes. Anonymkode: a5381...1a5 Jeg var i et jobbintervju nylig med daglig leder. Og spurte grundig om jeg hadde sertifikat til å bruke en spesiell type maskin, selv om jeg hadde jobbet 10 år i faget. Følte hun skulle ha meg i å være en lærling. Anonymkode: c917a...de3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Vet ikke om jeg helt skjønner hva du spør om men du kan jo bytte jobb uten å måtte etterutdanne deg, det er vel ikke sånn at du har en utdannelse med kun 1 arbeidsplass i landet? Anonymkode: b6686...7ab 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Det kommer helt an på stedet man arbeider, dårlig arbeidsmiljø er så nedbrytende at det ikke er verdt jobben, havner man på et sted med godt miljø er det faktisk helt fantastisk i forhold, jeg har opplevd det og var i lettere sjokktilstand etterpå ( av glede over et sunt godt miljø ) har ikke opplevd det tidligere. Anonymkode: 72706...abc 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vet ikke om jeg helt skjønner hva du spør om men du kan jo bytte jobb uten å måtte etterutdanne deg, det er vel ikke sånn at du har en utdannelse med kun 1 arbeidsplass i landet? Anonymkode: b6686...7ab Kulturen er dessverre lik. Sist så ble jeg syk å være i miljøet. Nå prøver jeg virkelig å finne ut av ting. Anonymkode: c917a...de3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det kommer helt an på stedet man arbeider, dårlig arbeidsmiljø er så nedbrytende at det ikke er verdt jobben, havner man på et sted med godt miljø er det faktisk helt fantastisk i forhold, jeg har opplevd det og var i lettere sjokktilstand etterpå ( av glede over et sunt godt miljø ) har ikke opplevd det tidligere. Anonymkode: 72706...abc Det er akkurat det jeg søker febrilsk etter. Samtidig som jeg prøver å reflektere når jeg er i jobbintervju til å forstå det er en del av kulturen jeg støter på der også, og kan ikke endre på en etablert bedriftskultur som har 10,20,30 års fartstid. Anonymkode: c917a...de3 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg var i et jobbintervju nylig med daglig leder. Og spurte grundig om jeg hadde sertifikat til å bruke en spesiell type maskin, selv om jeg hadde jobbet 10 år i faget. Følte hun skulle ha meg i å være en lærling. Anonymkode: c917a...de3 Kanskje hun har hatt dårlige erfaringer før. Du merker det ofte lett på jobbintervju hva slags sjef du skal ha med å gjøre. Er sjefen lett å prate med så er det ofte mye lettere i lengden. Anonymkode: a5381...1a5 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje hun har hatt dårlige erfaringer før. Du merker det ofte lett på jobbintervju hva slags sjef du skal ha med å gjøre. Er sjefen lett å prate med så er det ofte mye lettere i lengden. Anonymkode: a5381...1a5 Det var det inntrykket jeg også satt inne med i ettertid. Anonymkode: c917a...de3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var det inntrykket jeg også satt inne med i ettertid. Anonymkode: c917a...de3 Har du referanse på dette så kan det jo være lettere. Anonymkode: a5381...1a5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 Jeg bytter nå fra en arbeidsplass med mannlig eldre sjef som jeg ikke fungerer så bra sammen med, han er gammeldags og tenker litt for utdatert. Bytter nå til en kvinnelig sjef som er nært til min alder i 30 årene, lett å prate med og åpen. Jeg håper det vil fungere bedre... TS man må nesten se an kjemien på intervjuet, jeg var ikke så bevisst på det i forrige intervju men denne gangen var jeg veldig bevisst på det. Anonymkode: 1c722...4df
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 Hvis du har samme problem på alle arbeidsplasser er du kanskje selv del av problemet? Synes det høres rart ut at det er samme kultur "overalt" med mindre det er en litt liten bransje med feks veldig mange like personer som søker seg dit.. (Kan kanskje tenke meg at feks fiskerbransjen så kan det være lik kultur på tvers av fiskebåter, som et helt tilfeldig eksempel, pga det tiltrekker seg en type folk?) Om det faktisk er en dårlig kultur i bransjen generelt så må man jo omskolere seg ja, eller forsøke å finne jobber i andre bransjer der du kan bruke noe av eksisterende kunnskap, eller jobbe som ufaglært. Anonymkode: b6686...7ab
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bytter nå fra en arbeidsplass med mannlig eldre sjef som jeg ikke fungerer så bra sammen med, han er gammeldags og tenker litt for utdatert. Bytter nå til en kvinnelig sjef som er nært til min alder i 30 årene, lett å prate med og åpen. Jeg håper det vil fungere bedre... TS man må nesten se an kjemien på intervjuet, jeg var ikke så bevisst på det i forrige intervju men denne gangen var jeg veldig bevisst på det. Anonymkode: 1c722...4df ja, jeg ser den. Jobbintervjuene jeg erfarer er at jeg blir kvelt og blir satt opp i et hjørne, og skulle få inntrykk jeg sitter uten noen arbeidserfaring. Jeg føler ikke meg fri iallfall da. Men jeg burde selvsagt sette det som signal det er kulturen som jeg vil få erfare om jeg skulle komme enda mer på innsiden av kulturen. Jeg mister akkurat motet, fordi når jeg har sendt så mange jobbsøknader, så ville jeg tro alle bedrifter var glade jobbsøknader var bra, men responsen er annerledes. Jeg føler meg uønsket akkurat nå, så er spørsmålet om det kan snus? Anonymkode: c917a...de3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvis du har samme problem på alle arbeidsplasser er du kanskje selv del av problemet? Synes det høres rart ut at det er samme kultur "overalt" med mindre det er en litt liten bransje med feks veldig mange like personer som søker seg dit.. (Kan kanskje tenke meg at feks fiskerbransjen så kan det være lik kultur på tvers av fiskebåter, som et helt tilfeldig eksempel, pga det tiltrekker seg en type folk?) Om det faktisk er en dårlig kultur i bransjen generelt så må man jo omskolere seg ja, eller forsøke å finne jobber i andre bransjer der du kan bruke noe av eksisterende kunnskap, eller jobbe som ufaglært. Anonymkode: b6686...7ab jeg vurderer å etterutdanne meg, og få brukt kompetansen direkte. Anonymkode: c917a...de3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #15 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Første gang jeg var i et ekstremt dårlig arbeidsmiljø pga en sjef så bytta jeg til et mindre firma med mannlig i stedet for kvinnelig sjef. Dette hjalp veldig mye, men så solgte han sitt firma til det jeg hadde jobbet for tidligere, så sto jeg i dritten igjen. Da begynte jeg selvstendig og hadde det i flere år før jeg begynte på nytt som ansatt hos en mannlig sjef. Min erfaring er at kvinnelige sjefer i et kvinnemiljø er det verste som finnes. Anonymkode: a5381...1a5 Jeg er helt enig! Byttet nettopp jobb pga kvinnelig sjef. Starter i et firma med mannlig sjef. Kjenner flere som jobber der så trygg på at dette blir bedre! Anonymkode: fcf30...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #16 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er helt enig! Byttet nettopp jobb pga kvinnelig sjef. Starter i et firma med mannlig sjef. Kjenner flere som jobber der så trygg på at dette blir bedre! Anonymkode: fcf30...8d4 jeg burde bli mer kritisk og ta til meg signaler. Siste jobben brukte jeg lang tid å komme over. Det er nesten som jeg har lagt på meg selvpåført taushetsplikt. Det var mannlig sjef der. Jeg angrer i dag at jeg ikke lot intensjonene på jobbintervju være der jeg ikke gikk for arbeidskontrakt jeg fikk. Det ble en forferdelig opplevelse. Anonymkode: c917a...de3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #17 Skrevet 3. februar 2022 Ikke for smiger, se an de som intervjuer deg,. Anonymkode: 72706...abc
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #18 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er akkurat det jeg søker febrilsk etter. Samtidig som jeg prøver å reflektere når jeg er i jobbintervju til å forstå det er en del av kulturen jeg støter på der også, og kan ikke endre på en etablert bedriftskultur som har 10,20,30 års fartstid. Anonymkode: c917a...de3 Jeg søkte i nesten 3 år, endelig kom jeg til et sted med positive og sunne mennesker, jeg har fått et nytt liv. Aldri jobb i dårlige miljøer, det ødelegger så ufattelig mye. Lykke til👏 Anonymkode: 72706...abc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå