Gå til innhold

Venninne ringte politiet om meg fordi jeg ikke svarte på telefonen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er noen dager siden sist jeg snakket med henne, og i går var jeg i dårlig form (noe hun ikke visste om, siden jeg ikke har snakket med henne).. Sikkert spist noe dårlig mat eller noe... Iallefall så skrudde jeg av lyden på telefonen og la meg tidlig. Når jeg våkner ser jeg ett titalls ubesvarte anrop fra henne, og tapt anrop fra politiet! 

Hun har da altså ringt inn bekymring til politiet fordi hun ikke fikk tak i meg når hun ønsket! Ringte henne opp, men hun svarte ikke. Sendte så SMS om at dette IKKE var greit! Har sett hun har vært pålogget men hun har ikke ringt meg tilbake eller svart på meldingen. Er det bare meg som synes dette var ekstremt overdrevet? Nesten så jeg vurderer å kutte vennskapet, for dette syntes jeg var å gå LANGT over streken... Overreagerer jeg? Hvordan hadde dere andre reagert? 

Anonymkode: 5a8e0...5cb

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel her på kg så er det nok godkjent å melde bekymring til politiet om noen ikke tar telefonen på en uke.

Det er ikke greit å reagere på at din venninne om hun velger å flytte uten å gi beskjed til deg.

Altså kg, er noe for seg selv.

Jeg hadde droppet denne venninna, hun over gjennomsnittet dramatisk anlagt og det orker jeg ikke. 

Anonymkode: 0c064...56f

• Liker 8
Skrevet

Tenker det må være en bakenforliggende årsak til at hun kontakter politiet. 

Noe du velger å ikke informere om i innlegget ditt. 

Anonymkode: 59b74...abd

• Liker 41
Skrevet

Snakket du med politiet?

Skrevet
Duff skrev (1 minutt siden):

Snakket du med politiet?

Hun lå å sov står det hi.

Anonymkode: 39a82...85b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun lå å sov står det hi.

Ja jeg ser det. Hvis hun som og ikke snakket med politiet kan hun jo ikke vite at det var venninnen som fikk de til å ringe.

• Liker 2
Skrevet

Med mindre du er suicidal skriver du dette til henne: 

"Hei Perta. Jeg forstår at du ble bekymret, men jeg har behov for at du aksepterer at jeg ikke alltid svarer når folk ringer. Hvis jeg er opptatt, syk, borte osv, vil jeg se etterpå at det er et ubesvart anrop. Jeg ringer opp igjen når det passer. Hvis noe haster veldig, så send en melding der du skriver at det haster og hvorfor. Da vil jeg selvfølgelig ringe tilbake så fort jeg kan."

Anonymkode: 37498...215

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Duff skrev (1 minutt siden):

Ja jeg ser det. Hvis hun som og ikke snakket med politiet kan hun jo ikke vite at det var venninnen som fikk de til å ringe.

Ja, tenkte kanskje det var troll, men hvis det er sant er det jo mest sanusligvis veninnen tanke på oppringt ol.

Men jeg lukter troll.

Skrevet
Duff skrev (8 minutter siden):

Snakket du med politiet?

Jeg ringte opp igjen politiet når jeg våknet ja, lurte jo på hva i all verden som hadde skjedd, om det hadde skjedd noe alvorlig med venninnen min, først og fremst. De sa at hun hadde ringt å vært bekymret for meg. 

Skrevet

Hadde blitt positivt overrasket om noen faktisk brydde seg så mye om meg. Du er heldig

Anonymkode: ef7c9...434

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg opplevde dette.
Var på tur med min aller beste venninne, og vi holdt mobilbruk til minimum fordi vi så hverandre så sjelden. Jeg hadde en nær venninne i byen jeg bodde i, som ikke alltid taklet å ikke være førsteprioritet. Jeg ignorerte en telefonsamtale fra hene tredje dagen på tur, gikk ut for å delta på noe turistopplegg, og kom tilbake til ørten tapte anrop, 10 sms, et tapt anrop fra politiet og en beskjed på telefonsvarer fra de om at jeg skulle ta kontakt så snart jeg hadde mulighet.
Alt dette fordi hun ikke taklet at jeg ikke svarte på telefonen. Jeg ga tydelig beskjed om at slik oppførsel er totalt uakseptabel, og jeg faset henne sakte, men sikkert ut av livet mitt. Først da innså jeg nøyaktig hvor intens og til tider eiesyk hun var.

Anonymkode: 6939f...1cc

• Liker 16
Skrevet

Dette var svært over dramatiserende av hun, jeg hadde trolig kuttet ut denne venninna. Har hun vært dramatisk andre ganger også? Regner med at dere er voksne, og uavhengig av det så er det svært unormalt å melde til politiet pga dette. Jeg tenker at venninnen din har et ekstremt oppmerksomhetsbehov, og prøver gjøre livet ditt surt hvis ikke alt går etter hennes pipe. 

• Liker 3
Skrevet

Det er helt individuelt hvorvidt det er innafor å gå til det skrittet. Jeg kan se for meg veldig mange tilfeller hvor det å ikke få tak i noen på et helt døgn faktisk vil være god grunn til bekymring. Du vet best om dette er tilfelle med deg eller ikke og hvorvidt din venninne har for vane å lage drama.

Om hennes bekymring er 100% reell fra hennes ståsted synes jeg det er spesielt å kutte henne ut fordi hun faktisk bryr seg om deg.

• Liker 10
Gjest Warrior
Skrevet

Jeg hadde bare tatt det med et smil jeg. Det beviser jo bare at hun er glad i deg og bekymret for deg :) Selv om det var litt unødvendig å ringe politiet hvis det kun var den kvelden hun ikke fikk tak i deg og det ikke var noe på forhånd du har sagt eller gjort som gjorde at hun har god grunn til å være bekymret. Synes ikke du skal kutte ut vennskapet med noen som bryr seg om deg og er redd for deg. Sånne venner må du ta vare på. 

Skrevet

For mye drama for min del, hadde kuttet ut. Er allergisk mot folk som skal passe på meg.

Anonymkode: 894a1...956

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Kva psykatriske diagnoser har du TS?

Anonymkode: 54c98...3b4

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Du svarte ikke på mobilen ila en dag og da ringer hun politiet, vil si det er spesiell oppførsel 

• Liker 4
Skrevet
Warrior skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde bare tatt det med et smil jeg. Det beviser jo bare at hun er glad i deg og bekymret for deg :) Selv om det var litt unødvendig å ringe politiet hvis det kun var den kvelden hun ikke fikk tak i deg og det ikke var noe på forhånd du har sagt eller gjort som gjorde at hun har god grunn til å være bekymret. Synes ikke du skal kutte ut vennskapet med noen som bryr seg om deg og er redd for deg. Sånne venner må du ta vare på. 

Okay.. Dette håper jeg er et troll svar :)

• Liker 6
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kva psykatriske diagnoser har du TS?

Anonymkode: 54c98...3b4

Hva har det med saken å gjøre? Har man diagnose fordi en hadde mobilen på lydløs?

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er noen dager siden sist jeg snakket med henne, og i går var jeg i dårlig form (noe hun ikke visste om, siden jeg ikke har snakket med henne).. Sikkert spist noe dårlig mat eller noe... Iallefall så skrudde jeg av lyden på telefonen og la meg tidlig. Når jeg våkner ser jeg ett titalls ubesvarte anrop fra henne, og tapt anrop fra politiet! 

Hun har da altså ringt inn bekymring til politiet fordi hun ikke fikk tak i meg når hun ønsket! Ringte henne opp, men hun svarte ikke. Sendte så SMS om at dette IKKE var greit! Har sett hun har vært pålogget men hun har ikke ringt meg tilbake eller svart på meldingen. Er det bare meg som synes dette var ekstremt overdrevet? Nesten så jeg vurderer å kutte vennskapet, for dette syntes jeg var å gå LANGT over streken... Overreagerer jeg? Hvordan hadde dere andre reagert? 

Den sinnsyke kjerringa dropper du! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...