Ryddeguri Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Testen min slår ikke ut, selv om tre stk i huset er smitta. Har testet siden søndag. Jeg har litt vondt i hodet, men usikker på om det er korona. Jobber med sårbar gruppe mennesker, og er redd for å ta med meg smitte på jobb. Er det lov å bestille pcr når jeg har tatt 3 vaksinedoser?
Babushka Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Ryddeguri skrev (1 minutt siden): Testen min slår ikke ut, selv om tre stk i huset er smitta. Har testet siden søndag. Jeg har litt vondt i hodet, men usikker på om det er korona. Jobber med sårbar gruppe mennesker, og er redd for å ta med meg smitte på jobb. Er det lov å bestille pcr når jeg har tatt 3 vaksinedoser? Har du testet fra halsen også?
bluedot Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Jeg ville ha ringt og spurt. Forklar situasjonen. 1
Ryddeguri Skrevet 3. februar 2022 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2022 Babushka skrev (10 minutter siden): Har du testet fra halsen også? Ja, har gjort det. Og virkelig testet grundig. Men ikke antydning til strek. Det er jeg som har testet familien når de har fått positive tester, så jeg har gjort det riktig. 1
Babushka Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Ryddeguri skrev (4 minutter siden): Ja, har gjort det. Og virkelig testet grundig. Men ikke antydning til strek. Det er jeg som har testet familien når de har fått positive tester, så jeg har gjort det riktig. Vet om andre med 3 doser som ikke har blitt smittet av familie. Er de andre ute av isolasjon nå da? den ble jo kortet ned til 4 dager i går. Forstår godt at du ikke vil ta med smitte på jobb og hodepine er ofte første symptom hos mange. Ville også ringt å hørt om jeg var deg.
Ryddeguri Skrevet 3. februar 2022 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2022 Babushka skrev (1 time siden): Vet om andre med 3 doser som ikke har blitt smittet av familie. Er de andre ute av isolasjon nå da? den ble jo kortet ned til 4 dager i går. Forstår godt at du ikke vil ta med smitte på jobb og hodepine er ofte første symptom hos mange. Ville også ringt å hørt om jeg var deg. Sønnen min fikk positivt test på søndag morgen. Og mannen og datteren min på tirsdag, så de to siste er i isolasjon, mens sønnen hadde vært ute hvis han var frisk. Da tror jeg at jeg ringer å spør ☺ Akkurat tatt ny negativ hurtigtest. 1
Dyregod Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 Det er bare å bestille time. Jeg bestilte time og det var ingen som satt spørsmålstegn ved det. Jeg fikk bare negative hurtigtester, men visste at jeg var smittet pga symptomer og siden alle hjemme var smittet. Jeg har 3 doser.
Gjest shalott Skrevet 4. februar 2022 #8 Skrevet 4. februar 2022 Vi fikk "nei" til det. To trippelvaksinerte med sterke symptomer og flere negative hjemmetester uten kjent nærkontakt. (Er det korona vi har, er eneste mulige smittesituasjon for oss matbutikken - andre steder har vi ikke vært). Det er fullstendig kaos på kommunens teststasjon, slik at de må prioritere strengt hvem som skal få PCR nå. Vi har uansett levd som om vi var smittet, vi har vært/er skikkelig dårlige, og har begge måttet holde oss isolert ganske mye lengre enn de 4 dagene man må ved positiv test.
Ryddeguri Skrevet 4. februar 2022 Forfatter #9 Skrevet 4. februar 2022 Ts Jeg har tatt pcr i dag, fikk ingen kommentar på det. 😊 Våknet med mer symptomer, men hurtigtesten viste fortsatt negativt i morges, så veldig spent på svaret fra pcr.
Ryddeguri Skrevet 4. februar 2022 Forfatter #10 Skrevet 4. februar 2022 Fikk svar på pcr nå. Jeg er ikke smittet! ☺ 1 1
Plengionika Skrevet 4. februar 2022 #11 Skrevet 4. februar 2022 Så bra at den var negativ. Venninnen min har 3 doser, men er smittet av covid for tredje gang nå. Alle hurtigtester var negative, men pcr positiv. Ville vært rart om man ikke fikk testet seg fordi man har 3 doser. 1 1
kokkos Skrevet 5. februar 2022 #12 Skrevet 5. februar 2022 Jeg har tre doser og har bestilt pcr til meg selv samtidig som til barn 1 og deretter barn 2. Har fått svake positive hjemmetester, og er i den rareste formen ever, så kan virkelig ikke skjønne annet enn at dette er covid. Har ikke fått noen spørsmål rundt vaksinasjonsstatus eller blitt nekta pcr. 1
Anbefalte innlegg