AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 6 dager over termin i dag, begynner å føle jeg ikke har en fødekropp. Dette er andre barnet og forrige fødsel startet spontant med vannavgang, men dårlige/ueffektive rier og behøvde hjelp i form av drypp. Ble en langdryg fødsel. Del gjerne din erfaring, om det så endte i spontan fødsel - og når/hvordan?, eller om du ble indusert. Igjen, når ? Var alt bra med deg og baby, eller var det på tide? Hvordan gikk det underveis? Det kan ikke bli for mye informasjon, så del i vei ❤️ Jeg er ikke ute etter motivasjon, jeg er bare nysgjerrig og trenger å få tiden til å gå. Babyen må jo ut på et vis før eller siden uansett. Anonymkode: 2d15a...687
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Jeg har for øvrig kontroll 4 dager over termin som de nye retningslinjene anbefaler, samt i morgen, 7 dager over. De ønsker ikke å forespeile noe makstid for meg, sikkert i forsøk på å ikke gjøre meg mer utålmodig eller negativ 😅 Men alt står bra fysisk til med meg og baby, dog har jeg bmi på 32 og fosteret har hatt gøy fosterlyd tidligere så de vil følge litt ekstra med. Jeg fikk beskjed om å kontakte føden ved første tegn til fødsel grunnet fosterlydhistorikken, men syns det var litt rart siden det ble avfeid som "ingenting" etter to dager innlagt. Kan det også være grunnet overtiden? Skal naturligvis spørre om det i morgen også. Ts. Anonymkode: 2d15a...687
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Fødsel 1: uke 38. Spontan og helt ukomplisert men langvarig. Ca 2 døgn med rier. Hadde epidural, lystgass og badekar. Ingen vannavgang så de tok vannet. Fikk stripping dagen før riene startet. Frisk baby. Fødsel 2: Uke 41. Spontan. Ingen vannavgang så de tok vannet. Rask fødsel med total varighet på 5 timer. Viste seg at baby var stjernekikker men utdrivningsfasen var enkel og rask. Fikk epidural. Frisk baby. Fødsel 3: indusert i uke 37. Aktiv fødsel i 4 timer, utdrivningsfase på 3 min til tross for at baby satt litt fast med skulderen. Lav og dårlig fosterlyd under fødselen første nesten til keisersnitt. Ikke helt frisk baby, men kom seg etter 1 døgn på NI. Fikk epidural. Anonymkode: 7c97d...ef4 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Vet ikke om dette er relevant, men mine historier er ca sånn her; Fødsel 1: Spontane rier, 39+6. Ca fire timer med "er dette kynnere eller rier? Om dette er kynnere er jeg seriøst bekymra!", ca fire timer med "føkk dette er rier! Ok, pustepustepustepuste" og ca fire timer på sykehuset hvorav tre var aktiv fødsel. Badekar som smertelindring i åpningsfasen. Vannet gikk på 9.5 cm. Ca 30 minutter pressfase. Ble klippet gr seteleie, fikk lokalbedøvelse for det og syingen etterpå. Frisk og sprek baby på 4 kg. Fødsel 2: spontane rier, 40+6. Var da en uke lenger ut i svangerskapet enn med første og hadde gitt litt opp. Regnet med å bli igangsatt den dagen han ble født gr stort barn, og var ikke spesielt fornøyd med det, men hadde innfunnet meg med det. Var antagelig litt der mentalt som det høres ut som om du er nå. Resignert, men relativt trygg på at babyen ikke kunne bli der inne for alltid fordi noen ville ta ansvar og røyke den ut. Men så kom det noen smerter jeg kjente igjen, og da ble jeg så gira! Såpass gira at vi egentlig dro på sykehuset litt tidlig, for når jeg ble lagt inn for registrering så stoppet alt opp. Nedtur! Brukte halvannen time på å tråkke rundt på sykehuset mens riene (heldigvis) tok seg opp. Ble undersøkt igjen, og hadde 3.5 cm åpning, så da fikk vi fødestue. Hurra! Deretter ble alt mer eller mindre svart! Riene dundra på (skulle sikkert vise at de var der på ordentlig nå), badekaret hadde NULL effekt og megababyen på 4.9 kg var ute en time senere, frisk og fin, men AU! Uansett hva som skjer, så er du nesten i mål nå! Heia deg og alle andre som går og trår i siste fase - you've got this! ❤️ Anonymkode: f1fb5...a07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå