AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Det er jo mange ulike plager og smerter man kan ha i ukene og dagene før fødsel, og i ukene og dagene etter fødsel. Hvilken periode synes du var verst? Anonymkode: 55e38...397
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Etter! Uten tvil. Aldri følt meg så mørbanket før. Men gikk bare noen få uker så var jeg helt som før igjen. Hadde en tøff fødsel. Anonymkode: 18966...975 2
Bolla2 Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Før uten tvil, var tilbake i bra form få dager etter fødsel. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Før. Var i helt grei form etter fødsel begge gangene. Litt sånn småplager med sting og sårt underliv etter første fødsel, men gleden av å ikke ha den store magen og være ferdig med torturfødsel var mye mye større. Alt annet var bare piece of cake da. Selv å sy etter fødsel, kunne ikke brydd meg 😅 etter andre fødsel var jeg i toppform med en gang. Anonymkode: 39d0f...0de 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Tja, hadde lite plager både før og etter, men må kanskje allikevel bli etter. Var jo litt mørbanket nedentil + veeldig vonde pupper da melken kom Anonymkode: cf58b...25b 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Kommer ann på. Med første revna jeg masse og måtte sy og når bedøvelsen gikk over var det veldig vondt. Med andre hadde jeg masse etterrier, husker jeg satt og skalv og gråt meg igjennom etterriene i mange dager etter fødsel. Så for meg var det etter Anonymkode: 021e8...984
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 Litt vanskelig å si, faktisk. Var mye dårlig i magen, hadde veldig vondt i ryggen, tisset konstant og følte meg skikkelig utmattet de to siste ukene. Fødsel endte i hastekeisersnitt, så de første dagene var selvsagt verre, for man kan nesten ikke gå. Jeg kunne gå og bevege meg helt som normalt etter få dager da, så det gikk jo fort over. Anonymkode: aa448...f3f 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 Hva med UNDER fødselen? 😂 Det var verst 🙈 Dagene før var jeg i fin form bortsett fra bekkenplagene som jeg hadde siden uke 20. Dagene etterpå var jeg trøtt og sliten med ny sjef i hus og kronisk søvnmangel. Hadde rask fødsel uten smertelindring, heldigvis ikke keisersnittarr å ta hensyn til og mistet lite blod. Anonymkode: f886c...d32 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 Forrige svangerskap hadde jeg det lett og med lite smerter. Fikk prolaps i det jeg ble definert som høygravid, så var noe plaget, men ikke verre enn at jeg husker svangerskapet som vakkert og lett. Tiden etter fødsel var helt for jævlig, smertemessig. Jeg ble sydd noen pyntesting, men de gjorde jævelvondt i mange uker og jeg måtte ta maks dose paracett. Ammingen gikk greit, men herdetiden var helt for jævlig og utdrivningen var verst. Kjentes ut som puppene inneholdt blod, ikke melk, og jeg fikk så sykt triste og sinte tanker mens det pågikk. Jeg blødde også godt i 7-8 uker, og dette hjalp ikke på stingene som skulle gro. Denne gangen har jeg så vondt i bekkenet/symfysen at jeg tar alt etter fødsel med glede, foran dette. Etter fødsel kan smertene behandles med smertestillende i form av paracett og ibux, som er det eneste som funker for meg.. Paracett alene har niks virkning. I tillegg er det noe med det å ikke kunne bruke kroppen sin som gjør det hele for jævlig for meg. At jeg ikke kan være med 3åringen på noe, at å snu meg i senga om natten er bokstavelig tortur. At hvis blæra inneholder to spiseskjeer urin så kjennes det ut som fosteret sitter der med strikkepinner og stikker i den, det gjør så sinnsykt vondt 🤯 Nå et terminen kommet og gått og ingen baby i sikte, så jeg er nok litt over gjennomsnittet negativ også 😅 Jeg skal oppdatere etter fødsel hvis det viser seg at jeg angrer på utsagnet mitt. Anonymkode: ecebb...530 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med UNDER fødselen? 😂 Det var verst 🙈 Dagene før var jeg i fin form bortsett fra bekkenplagene som jeg hadde siden uke 20. Dagene etterpå var jeg trøtt og sliten med ny sjef i hus og kronisk søvnmangel. Hadde rask fødsel uten smertelindring, heldigvis ikke keisersnittarr å ta hensyn til og mistet lite blod. Anonymkode: f886c...d32 Smertene var absolutt verst, men samtidig - en fødsel pågår i noen timer, en dag eller to (som oftest), og så er det over. Smertene under svangerskapet og etter vet man ikke om vil være i uker, mnd eller til slutten 😅 Anonymkode: ecebb...530
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 Selve fødselen var jo definitivt verst. Tida før syntes jeg ikke var noe problem i det hele tatt. Var litt sliten og lei, men hadde ingen andre plager. Etterpå var det litt vondt å sitte de første par dagene, i alle fall etter første fødsel. Brystvortene var også såre. Ellers var det for min del ingen fysiske smerter som kom i nærheten av selve fødselssmertene. Det er vondt å føde, graviditet og barsel er null stress for min del. Men det er jo mange som mener motsatt, så her er folk forskjellige, rett og slett.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Smertene var absolutt verst, men samtidig - en fødsel pågår i noen timer, en dag eller to (som oftest), og så er det over. Smertene under svangerskapet og etter vet man ikke om vil være i uker, mnd eller til slutten 😅 Anonymkode: ecebb...530 Men de smertene er jo - var i alle fall for meg - veldig milde. Ja, det er kjipt at det er litt vondt å sitte og man har såre brystvorter i noen dager, men det er jo ingenting sammenlignet med en fødsel (som for øvrig fint kan pågå 1-2 døgn)-
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo mange ulike plager og smerter man kan ha i ukene og dagene før fødsel, og i ukene og dagene etter fødsel. Hvilken periode synes du var verst? Anonymkode: 55e38...397 Etter. Er fortsatt ikke frisk og har ikke noe energi snart 5 mnd. etter fødsel. Med de to første var det motsatt. Helt ødelagt i ukene før fødsel. Men etterpå følte jeg meg utrolig frisk. Anonymkode: 747fd...6a3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 Etter! Overhodet ingen tvil om det. Hadde et greit svangerskap bortsett fra bekkenløsningssmerter siste 3mnd. Men etter fødsel... underlivet var helt krise, fortsatt ikke bra 1 år etterpå. Fortviler med tanke på om det blir bra med tiden. Kunne lett gått gravid og født igjen, om jeg hadde visst sikkert at underlivet ble greit. Anonymkode: 099eb...e0e 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #15 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Etter! Overhodet ingen tvil om det. Hadde et greit svangerskap bortsett fra bekkenløsningssmerter siste 3mnd. Men etter fødsel... underlivet var helt krise, fortsatt ikke bra 1 år etterpå. Fortviler med tanke på om det blir bra med tiden. Kunne lett gått gravid og født igjen, om jeg hadde visst sikkert at underlivet ble greit. Anonymkode: 099eb...e0e Og før noen kommenterer hvor forfengelig det er å være lei seg over at underlivet ikke er i nærheten som før: snakker IKKE om estetikken her altså. Anonymkode: 099eb...e0e
GammelKaktus Skrevet 3. februar 2022 #16 Skrevet 3. februar 2022 Hadde ingen plager jeg, verste var vel siste halvtimen før hodet spratt ut ellers så kan jeg ikke klage. Jeg revnet ikke eller noe så jeg kunne slenge meg ned på stolen som vanlig, var som om jeg hadde vært på trening for underlivet, gangsperr til tusen men ikke noe som jeg kan kalle vondt eller klage over, skulle bare mangle at det var merkbart at jeg hadde presset ut et lite vidunder. Var veldig heldig med hele svangerskapet og tiden etterpå.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #17 Skrevet 3. februar 2022 Ettertiden var verst første gang pga. Akutt keisersnitt. De 2 neste var tiden før fødsel verst(men ikke ille, bare plagsom stor mage og mye halsbrann). Var helt fin i formen etter fødsel. Anonymkode: 694ad...477
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #18 Skrevet 3. februar 2022 Etter, uten tvil. Hadde født ukentlig mot å slippe første 6 mnd etterpå 😛 Definitivt det verste. Anonymkode: fd8bb...ee7
Kalkulator Skrevet 3. februar 2022 #19 Skrevet 3. februar 2022 Med første var det verst etter fødsel, det var så vondt å sitte i flere uker etter fødselen og renselsen var kraftig og varte lenge. Ingen større plager i svangerskapet. Med andre var tiden før fødsel verst, jeg hadde mye vondt pga bekkenløsning, nye vann i kroppen og sov omtrent ikke de siste månedene før fødsel. Så bare det å ha født og få sove igjen var helt fantastisk🤩 Kort renselse og formen var helt super😊 Begge fødslene var forholdsvis enkle og jeg revnet ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #20 Skrevet 3. februar 2022 Ulike plager, men før fødsel, plagene ved å føle seg tung og svær og sliten var ganske plagsomt. Etter fødsel var ikke så ille med nr to, med nr 1 revnet jeg bittelitt bare, og det var plagsomt en stund etterpå. Sleit også med å få supervondt i hoftene når jeg lå på siden for å amme, det var helt forferdelig. Med nr to var det null plager, bare litt såre knopper. Anonymkode: 76e93...c6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå