AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Hei og ho Jeg er en mann som er mye ute i skog og mark, også på langturer i telt eller i hengekøye. Jeg bruker kniv tur, men også øks. I det siste har jeg blitt engstelig (må være alderen) for hva som kan skje dersom jeg hugger seg stygt på tur. Jeg ber derfor om hjelp til å sette sammen et skikkelig førstehjelpsskrin. På forhånd, tusen takk for råd. Anonymkode: b1660...5e5
Majer Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 (endret) Strips, steriliserende salve, antibac, nål og tråd, flint for å brenne årer, tornique ved amputasjon, smertestillende i form av paracet, ibux/veltalende og nobligan. Bandasjer som absorberer, noen som beskytter mot fuktighet, noen som er luftige og i ulike størrelser. Soppdrepende om dere ønsker. Gjerne jod mot atomavfall, noe til å rense vann og noe for å hindre matforgiftning. Endret 3. februar 2022 av Majer 1
Try2 Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/forstehjelp-hygiene/forstehjelp/lifesystems-forstehjelpspakke-light-dry-nano-rod.html finnes mange pakker feks i link. Lett å ha i sekken osv. Røde Kors har også mange fine. Fint å ikke bare ha plaster men også kompressorer etc. God tur. 1
Try2 Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Majer nevnte Strips. Ofte fint å bruke ved lette kutt som ikke trengs å syes. 😃 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Try2 skrev (6 timer siden): Majer nevnte Strips. Ofte fint å bruke ved lette kutt som ikke trengs å syes. 😃 Kan også brukes på kutt som burde syes, dersom man er for langt unna. Ved stor blødning må man selvfølgelig ringe etter hjelp. Anonymkode: f64bc...fcc
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Try2 skrev (7 timer siden): https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/forstehjelp-hygiene/forstehjelp/lifesystems-forstehjelpspakke-light-dry-nano-rod.html finnes mange pakker feks i link. Lett å ha i sekken osv. Røde Kors har også mange fine. Fint å ikke bare ha plaster men også kompressorer etc. God tur. Jeg anbefaler å satse på kompresser i stedet. Kompressorer er så tunge og uhåndterlige å putte i sekken. Anonymkode: 55281...2b0 1
Try2 Skrevet 4. februar 2022 #7 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg anbefaler å satse på kompresser i stedet. Kompressorer er så tunge og uhåndterlige å putte i sekken. Anonymkode: 55281...2b0 🤣👍 1
Splittbinders Skrevet 4. februar 2022 #8 Skrevet 4. februar 2022 (endret) Strips, kompresser, bandasjer, trekanttørkler, sportstape, kompresjonsbandasje og redningsfolie. Ibux og Paracet. Endret 4. februar 2022 av Splittbinders
Doktor Dyregod Skrevet 4. februar 2022 #9 Skrevet 4. februar 2022 https://www.speidersport.no/lifesystems/539212/vanntett-førstehjelpsett-lifesystems-firstaid-waterproof
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå