Gå til innhold

Hjelp til førstehjelpsskrin på langturer i skog og mark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og ho

Jeg er en mann som er mye ute i skog og mark, også på langturer i telt eller i hengekøye. Jeg bruker kniv tur, men også øks. I det siste har jeg blitt engstelig (må være alderen) for hva som kan skje dersom jeg hugger seg stygt på tur. Jeg ber derfor om hjelp til å sette sammen et skikkelig førstehjelpsskrin. 

På forhånd, tusen takk for råd. 

Anonymkode: b1660...5e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Strips, steriliserende salve, antibac, nål og tråd, flint for å brenne årer, tornique ved amputasjon, smertestillende i form av paracet, ibux/veltalende og nobligan. Bandasjer som absorberer, noen som beskytter mot fuktighet, noen som er luftige og i ulike størrelser. Soppdrepende om dere ønsker. Gjerne jod mot atomavfall, noe til å rense vann og noe for å hindre matforgiftning. 

Endret av Majer
  • Nyttig 1
Skrevet

Majer nevnte Strips. Ofte fint å bruke ved lette kutt som ikke trengs å syes. 😃

• Nyttig 1
Skrevet
Try2 skrev (6 timer siden):

Majer nevnte Strips. Ofte fint å bruke ved lette kutt som ikke trengs å syes. 😃

Kan også brukes på kutt som burde syes, dersom man er for langt unna. Ved stor blødning må man selvfølgelig ringe etter hjelp.

Anonymkode: f64bc...fcc

Skrevet
Try2 skrev (7 timer siden):

https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/forstehjelp-hygiene/forstehjelp/lifesystems-forstehjelpspakke-light-dry-nano-rod.html           finnes mange pakker feks i link. Lett å ha i sekken osv. Røde Kors har også mange fine. Fint å ikke bare ha plaster men også kompressorer etc. God tur.

Jeg anbefaler å satse på kompresser i stedet. Kompressorer er så tunge og uhåndterlige å putte i sekken. :sjenert:

Anonymkode: 55281...2b0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg anbefaler å satse på kompresser i stedet. Kompressorer er så tunge og uhåndterlige å putte i sekken. :sjenert:

Anonymkode: 55281...2b0

🤣👍

• Liker 1
Skrevet (endret)

Strips, kompresser, bandasjer, trekanttørkler, sportstape, kompresjonsbandasje og redningsfolie. Ibux og Paracet.

Endret av Splittbinders

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...