AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Del Skrevet 3. februar 2022 Hei og ho Jeg er en mann som er mye ute i skog og mark, også på langturer i telt eller i hengekøye. Jeg bruker kniv tur, men også øks. I det siste har jeg blitt engstelig (må være alderen) for hva som kan skje dersom jeg hugger seg stygt på tur. Jeg ber derfor om hjelp til å sette sammen et skikkelig førstehjelpsskrin. På forhånd, tusen takk for råd. Anonymkode: b1660...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 3. februar 2022 #2 Del Skrevet 3. februar 2022 (endret) Strips, steriliserende salve, antibac, nål og tråd, flint for å brenne årer, tornique ved amputasjon, smertestillende i form av paracet, ibux/veltalende og nobligan. Bandasjer som absorberer, noen som beskytter mot fuktighet, noen som er luftige og i ulike størrelser. Soppdrepende om dere ønsker. Gjerne jod mot atomavfall, noe til å rense vann og noe for å hindre matforgiftning. Endret 3. februar 2022 av Majer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 3. februar 2022 #3 Del Skrevet 3. februar 2022 https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/forstehjelp-hygiene/forstehjelp/lifesystems-forstehjelpspakke-light-dry-nano-rod.html finnes mange pakker feks i link. Lett å ha i sekken osv. Røde Kors har også mange fine. Fint å ikke bare ha plaster men også kompressorer etc. God tur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 3. februar 2022 #4 Del Skrevet 3. februar 2022 Majer nevnte Strips. Ofte fint å bruke ved lette kutt som ikke trengs å syes. 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Del Skrevet 3. februar 2022 Try2 skrev (6 timer siden): Majer nevnte Strips. Ofte fint å bruke ved lette kutt som ikke trengs å syes. 😃 Kan også brukes på kutt som burde syes, dersom man er for langt unna. Ved stor blødning må man selvfølgelig ringe etter hjelp. Anonymkode: f64bc...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Del Skrevet 3. februar 2022 Try2 skrev (7 timer siden): https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/forstehjelp-hygiene/forstehjelp/lifesystems-forstehjelpspakke-light-dry-nano-rod.html finnes mange pakker feks i link. Lett å ha i sekken osv. Røde Kors har også mange fine. Fint å ikke bare ha plaster men også kompressorer etc. God tur. Jeg anbefaler å satse på kompresser i stedet. Kompressorer er så tunge og uhåndterlige å putte i sekken. Anonymkode: 55281...2b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 4. februar 2022 #7 Del Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg anbefaler å satse på kompresser i stedet. Kompressorer er så tunge og uhåndterlige å putte i sekken. Anonymkode: 55281...2b0 🤣👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet 4. februar 2022 #8 Del Skrevet 4. februar 2022 (endret) Strips, kompresser, bandasjer, trekanttørkler, sportstape, kompresjonsbandasje og redningsfolie. Ibux og Paracet. Endret 4. februar 2022 av Splittbinders Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doktor Dyregod Skrevet 4. februar 2022 #9 Del Skrevet 4. februar 2022 https://www.speidersport.no/lifesystems/539212/vanntett-førstehjelpsett-lifesystems-firstaid-waterproof Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå