Gå til innhold

Når barnefar ikke leverer klær og utstyr etter samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fast bosted for våre to små barn, og han har samvær med overnatting annenhver helg og en dag i uka. Siden han betaler barnebidrag til meg, er det mitt ansvar å holde barna med klær og utstyr. Så jeg sender med til far, men får sjelden alt tilbake. Det har forsvunnet ganske mange sokker, truser, bukser og gensere nå. Også dyrere tøy, som ull nå på vinteren, forsvinner. Jeg vil gjerne at barna skal få være skikkelig kledd begge steder, men blir så lei av å ikke få alt tilbake. Jeg purrer på tingene, og han «skal sjekke», så hører jeg ikke mer. Neste gang jeg spør, sier han bare at han ikke vet. Og slik fortsetter det. Gode råd? 

Anonymkode: 6a31b...c31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han ikke sender klær tilbake, så har han jo klærne hos seg selv. Ikke send med mere klær. Ikke send noe kostbart, få tak i brukt som kan være der. Klærne forsvinner ikke, det er han som ikke følger med eller tar ansvar. 

Anonymkode: 5300e...099

• Liker 3
Skrevet

Skriv barnets navn STORT med sprittusj midt på hvert plagg? Tvers over brystet, nedover lår og sånt. Ødelegger iallefall videresalgsverdi og ønske om å gi bort klærne/arve dem til yngre søsken. Gjør det også leggere å finne dem igjen. Så da er omtrent det eneste han kan gjøre å kaste klærne?

Skrevet

Lag en liste over alt du sender med, så han kan sjekke på den at han har fått med tingene tilbake? Og krev at han skal kjøpe nytt hvis han roter det bort? 

Anonymkode: c9a42...f04

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøper også inn alt av klær, men noe ligger jo hos far. Hadde aldri orket å styre med å skulle sende klær frem og tilbake. Når klær blir for smått byttes det ut. Altså en mindre garderobe er hos far (han har de ca 40 prosent) og en større garderobe er hos meg. Yttertøy følger bare ungene. 

Anonymkode: 68182...b45

• Liker 1
Skrevet

Du får gjøre som jeg måtte gjøre. Jeg måtte ta bilde av alt jeg sendte med på samvær, og sjekket hver gang barnet kom til meg om alt var med. Hvis det ikke var med sendte jeg bilde og maste på far helt til han leverte det som manglet. Dette pågikk en stund, men til slutt han ble så drittlei at han fant ut at det var enklere å følge med og sende med alt tilbake når barnet kom hjem til meg.

Anonymkode: 9981d...b15

Skrevet

Slutt å sende med, han har tydeligvis samlet opp nok.

Anonymkode: a88f7...e11

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Slutt å sende med, han har tydeligvis samlet opp nok.

Anonymkode: a88f7...e11

Barna kan jo ikke gå nakne heller.  

Anonymkode: 35c9a...95f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...