Gå til innhold

Treningsprogram fullkropp - noen med peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å sette opp et treningsprogram med to fullkroppsøkter, men vet ikke om det er bra nok. 

Jeg sliter en del med hofte/korsrygg-problematikk og har derfor utelukket knebøy og markløft. Benkpress er min hatøvelse nr. 1 så denne erstattes. 

Vil noen gi innspill/kritikk/tips om dette programmet? Vekt, antall sett og reps justerer jeg greit selv, her er det selve øvelsene og rekkefølge jeg tenker på. 

Dag 1:
Bulgarsk utfall
Benkroing
Brystpress 
Rygghev
Glute bridge
Push-ups

Dag 2: 
Hack squat
Pull-ups 
Utfall bakover
Sittende roing 
Brystpress i kabel / dips
Arnoldpress

Jeg legger også inn en økt i uka med kondisjon og core. Er jeg helt på topp blir det også en fjerde økt med det jeg føler for den dagen av styrke/kondisjon/yoga. 

Mål: sunn og frisk kropp, overskudd i hverdagen og ta vare på ryggen.

Anonymkode: a6f51...558

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det ser veldig bra ut, jeg! Det viktigste med fullkroppsøkter er jo å få både «push» og «pull» i overkropp og bein. Så du har jo muligheten til å variere i det uendelige om du blir lei det samme programmet hver uke :)

Anonymkode: 180ea...f83

Skrevet

Jeg vil bare nevne at hvis du skal trene 2 fullkroppsøkter i uka er det kanskje fordel å ha samme program på begge øktene, slik at du lettere ser en framgang.

Markløft og knebøy er jo de mest effektive øvelsene som trener hele kroppen, så om du ikke er trygg på de kanskje prøv noen alternative øvelser for å erstatte de? Ett beins markløft feks er en ganske god øvelse uten at den er like skummel, knebøy med manual har god effekt, evt. så ville jeg hatt inn en eller to core øvelse på programmet ditt, kjernen er viktig å trene, og de kan trenes oftere enn andre muskelgrupper

Anonymkode: c762f...0c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...