AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Jeg er frustrert og sliten, og behøver hjelp (gode råd). For å gjøre en historie kort: Jeg hadde samboer. Hun og jeg var sammen i 7 år. Vi har et barn fra før, og et nytt barn på vei. De siste 4 årene har jeg hatt en elskerinne, og hun er nå også gravid med meg. Jeg fortalte dette til min samboer, som gikk fra meg for en stund tilbake. Problemet er at de begge krever at jeg stiller opp som far, greit nok. Men de krever også at jeg stiller på diverse legetimer, kontroller og alt som hører med. Dette kommer på toppen av at min søster er gravid, og alene om graviditeten. Hun krever også at jeg stiller opp som hjelp (hun har heller ikke lappen). Jeg føler jeg er omgitt med gravide på alle kanter, og tiden strekker ikke til. Jeg får ingen pauserom, ingen egentid eller tid tid til å hente meg inn. Jeg er jævlig utmatted. Finnes det hjelp? Kan man kontakte en life coach eller noe som kan avlaste meg mot betaling? Eller noen i helsetjenesten som kan følge opp min søster eller min tidligere samboer på dager hvor jeg behøver et pusterom? Anonymkode: a3711...402 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Har du hørt om kondom? Nei, det finnes ikke slike tjenester med mindre du kjenner noen som kan hjelpe til. Anonymkode: e8f92...406 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Sterilisering er vel det rette valget for deg for å unngå gjentakelse. Nei, man kan ikke leie inn en far. Helsetjenesten har heller ikke lov til å gi ut opplysninger til en person du har leid inn. Det samme med skolen, barnehagen osv. Anonymkode: e9374...6aa 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du hørt om kondom? Nei, det finnes ikke slike tjenester med mindre du kjenner noen som kan hjelpe til. Anonymkode: e8f92...406 Uhell skjer selv den beste. Men takk for "råd". Ts Anonymkode: a3711...402
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Når det gjelder din søster så kan du gi beskjed om at du desverre ikke har kapasitet til å bidra så mye som hun ønsker, rett og slett fordi du må prioritere dine egne barn foran henne. Dette vil hun forstå når hun har født. Anonymkode: 2d4bc...cba 9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Uhell skjer selv den beste. Men takk for "råd". Ts Anonymkode: a3711...402 Det er ikke uhell når man ikke sørger for prevensjon. Da er det planlagt. Anonymkode: e9374...6aa 16
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når det gjelder din søster så kan du gi beskjed om at du desverre ikke har kapasitet til å bidra så mye som hun ønsker, rett og slett fordi du må prioritere dine egne barn foran henne. Dette vil hun forstå når hun har født. Anonymkode: 2d4bc...cba Det som irriterer meg mest er at våre foreldre har dumpet ansvaret over på meg å forventer at jeg stiller opp for henne. Det er et sånt press på meg hele jævla tiden fra alle kanter. Ts Anonymkode: a3711...402
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke uhell når man ikke sørger for prevensjon. Da er det planlagt. Anonymkode: e9374...6aa Vi brukte prevensjon. Som jeg sa, uhell skjer. Ts Anonymkode: a3711...402
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 Din søster kan ikke kreve at du skal bli med på ditt og datt, da det (forhåpentligvis) er noen andre som har gjort henne gravid. Det med elskerinne og samboer er noe annet. Du er far til begge barna der, og du skal selvfølgelig stille opp på alt som har med barna å gjøre uansett om det er legetimer, kontroller og diverse. Man er to om å lage barn, og da er man to om omsorgen uansett. Dersom man ikke ønsker barn, da må man stå for prevensjonen. Dersom man bare ligger rundt uten å tenke konsekvenser, da et man for umoden til å ha sex. Så ja, bare mann deg opp med å stille opp for de to første, men din søster synes jeg ikke kan kreve det. Anonymkode: a2f77...895 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Uhell skjer selv den beste. Men takk for "råd". Ts Anonymkode: a3711...402 Det er ikke ett uhell at du har valgt å ha ei elskerinne! Anonymkode: 3b7c9...30d 17 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er frustrert og sliten, og behøver hjelp (gode råd). For å gjøre en historie kort: Jeg hadde samboer. Hun og jeg var sammen i 7 år. Vi har et barn fra før, og et nytt barn på vei. De siste 4 årene har jeg hatt en elskerinne, og hun er nå også gravid med meg. Jeg fortalte dette til min samboer, som gikk fra meg for en stund tilbake. Problemet er at de begge krever at jeg stiller opp som far, greit nok. Men de krever også at jeg stiller på diverse legetimer, kontroller og alt som hører med. Dette kommer på toppen av at min søster er gravid, og alene om graviditeten. Hun krever også at jeg stiller opp som hjelp (hun har heller ikke lappen). Jeg føler jeg er omgitt med gravide på alle kanter, og tiden strekker ikke til. Jeg får ingen pauserom, ingen egentid eller tid tid til å hente meg inn. Jeg er jævlig utmatted. Finnes det hjelp? Kan man kontakte en life coach eller noe som kan avlaste meg mot betaling? Eller noen i helsetjenesten som kan følge opp min søster eller min tidligere samboer på dager hvor jeg behøver et pusterom? Anonymkode: a3711...402 Er du mann eller hva er du ? Ba de kvinnene fikse ting selv ,er dems jobb jo. Hva som skjer her ,ble alle menn i Norge feminisert liksom ? Fy .... Anonymkode: 8f8cc...cd7 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 Du må bare gi beskjed til din søster at du ikke kan. Du har 2 barn på vei. Har ikke din søster venninner eller bekjente? Jeg måtte reise til og fra legetimer og kontroller alene. Anonymkode: e8f92...406 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi brukte prevensjon. Som jeg sa, uhell skjer. Ts Anonymkode: a3711...402 Brukte DU prevensjon? Anonymkode: e9374...6aa 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du mann eller hva er du ? Ba de kvinnene fikse ting selv ,er dems jobb jo. Hva som skjer her ,ble alle menn i Norge feminisert liksom ? Fy .... Anonymkode: 8f8cc...cd7 En far har forsørgeransvar overfor sitt eget barn. Anonymkode: e9374...6aa 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #15 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Brukte DU prevensjon? Anonymkode: e9374...6aa JA! Ts Anonymkode: a3711...402 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #16 Skrevet 3. februar 2022 Din foreldre får hjelpe din søster, du har jo mer enn nok med et barn fra før, og 2 på vei. Og du trenger ikke å være med på alle timeavtalene som de gravide damene har. Jeg gikk på det meste alene, mannen min var med på UL, eller hvis det var noe spesielt. Men vanlige kontroller hos lege og jordmor dro jeg da på alene. Anonymkode: 16d7b...463 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #17 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Din foreldre får hjelpe din søster, du har jo mer enn nok med et barn fra før, og 2 på vei. Og du trenger ikke å være med på alle timeavtalene som de gravide damene har. Jeg gikk på det meste alene, mannen min var med på UL, eller hvis det var noe spesielt. Men vanlige kontroller hos lege og jordmor dro jeg da på alene. Anonymkode: 16d7b...463 Takk for konstruktivt svar. Du mener det ikke er urimelig av meg å be de stille på slike timer alene av og til? Ts Anonymkode: a3711...402
Lorieen Skrevet 3. februar 2022 #18 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for konstruktivt svar. Du mener det ikke er urimelig av meg å be de stille på slike timer alene av og til? Ts Anonymkode: a3711...402 Nei. Og din søster har du NULL ansvar for. Ellers: Du plikter å følge opp dine egne barn. 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #19 Skrevet 3. februar 2022 Du er utslitt allerede før barna er født? Ja, dette lover jo godt... Anonymkode: b9b80...43a 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #20 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er utslitt allerede før barna er født? Ja, dette lover jo godt... Anonymkode: b9b80...43a Barn sliter meg ikke ut, voksne kvinner gjør det. Ts Anonymkode: a3711...402 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå