AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Skulle ha vært på jobb i går men var såpass slapp og hadde feber at jeg ringte meg syk. I dag har jeg fridag og jeg satset egentlig på å bli frisk til å gå i morgen. Men jeg er veldig i stuss nå siden jeg jobber rundt mennesker. Og usikker på reglene rundt egenmeldingsbruk. Har jeg brukt "opp" 3-dagersregelen ved å ha en fridag i mellom? Usikker siden dagen i dag ikke er egenmeldt fravær.. Det skal jo være sammenhengende tre dagers egenmelding? Noen som vet med sikkerhet? Anonymkode: e36d2...8bd
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Dagen i dag vil telle med ja, så hvis du er syk i morgen er det tredje dag. Det samme ville vært tilfelle om det ble syk fredag og fortsatt var syk mandag. Da ville mandag vært dag nummer fire. Anonymkode: 33ae4...a27
Ost Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 (endret) Den gjelder også på fridager. Dersom du er syk en fredag og bruker egenmelding, gjelder den for lørdag og søndag også - ikke mandag og tirsdag uken etterpå, f.eks. Aaaaaah AB over var hakket raskere. Jaja. Endret 3. februar 2022 av Ost
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Fridagen teller med i de tre dagene, så du kan ta egenmelding for i morgen også, jobber du i helgen må du ha sykemelding fom lørdag. Jeg jobber turnus selv, så dette har jeg erfaring med. De gangene jeg har vært i den situasjonen har jeg sett an formen fredag morgen, og fått legetime samme dag, dersom jeg anser det som lite sannsynlig at jeg er frisk til lørdag. Man kan jo alltid bryte sykemeldingen og gå på jobb, dersom man føler seg bedre, og det er drit å måtte bruke legevakta for sykemelding i helgen. Anonymkode: 30110...98b
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Dersom dere ikke er IA bedrift gjelder hele egenmeldingsperioden fra dag 1, det vil si - hvis du kun bruker en dag mister du retten til denne ene "tredagersen" på samme måte som om du hadde brukt tre dager. Bruker du den en fredag og har fri lørdag og søndag kan du ikke fortsette med egenmeldingen fra mandag, da må du ha lege/sykemelding. Er dere derimot IA bedrift har du en dag for dag ordning, da teller ikke fridagen. Anonymkode: 7caf1...e81
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Takk for oppklaring! Anonymkode: e36d2...8bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå