Gå til innhold

En stor oppvaskkum eller todelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig mest lyst på en stor en, da det gjør det mye lettere å vaske store kasseroller og stekebrett og lignende. Hva tenker dere? Hva har dere og hva er det positive og negative med det?

Anonymkode: f9082...b6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk fra en stor en til en todelt når jeg flytta sist. Kommer definitivt til å bytte til en stor en så snart jeg kan. Det at jeg ikke får hele stekebrett og andre store ting ned i kummen er inderlig upraktisk, og den lille blir et oppsamlingssted for melkekartonger og oppvaskbørste og blir ikke naturlig å bruke til noe annet. 

Anonymkode: 8c5be...edb

Skrevet

Vi har todelt, liker det pga. kan tappe lunket vann i den ene for å tine matvarer til middagen og ha den andre disponibel.

Anonymkode: 59ca9...6ba

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Todelt. Jeg har hatt en stor, to vanlige og har nå 1 vanlig og en halv. Får fint plass til brett i de vanlige også. Bruker svamp på brettene, da spruter det ikke så mye.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har todelt, liker det pga. kan tappe lunket vann i den ene for å tine matvarer til middagen og ha den andre disponibel.

Obs, de to kammerne er like store.

• Liker 1
Skrevet

Det spørs jo helt hvor stor den er. 

Anonymkode: e8373...c18

Skrevet

En stor og en liten hadde vært det beste. Er som deg, jeg savner å kunne vaske store ting der uten å søle over hele meg. Men det er litt kjekt å ha en til å skylle oppvask i og. 

Anonymkode: 8a8f6...1b1

• Liker 1
Skrevet

En stor. Har todelt nå og ser ikke helt poenget med det i dag. Før oppvaskmaskinens inntog brukte vi å vaske opp i en kum og hadde kokvarmt vann i den andre, hvor oppvasken fikk skylt av seg såpe etter vask. Jeg trenger ikke to vasker og misunner de med en stor:(

Anonymkode: 42900...e5d

• Liker 5
Skrevet

Har en stor vask og er fornøyd med det. Savner ikke 2 kummer som vi hadde i gamlehuset. 

Anonymkode: fbcb6...bd8

• Liker 2
Skrevet

Har 2 kummer hjemme og 1 på hytta. Definitivt 2 kummer! Når noe står i bløt f.eks, kan man la vannet renne i den andre kummen. Når man vasker opp for hånd, kan man skylde i andre kummen. På hytta må vi først vaske opp, og så en ny runde med skylling. Det synes jeg er tungvint…. 

Anonymkode: c5b51...766

• Liker 5
Skrevet

Har valgt stor kum i siste huset, har aldri savnet to kummer. :vetikke:

Anonymkode: 4806b...5dd

Skrevet

2 uten tvil. 

• Liker 1
Skrevet

Vi gikk fra to til én nå når vi flyttet i september. Jeg savner min todelte vask...

Anonymkode: fb3b6...f3d

• Liker 2
Skrevet

Aldri sett poenget med 2, siden jeg aldri kommer til å bo noe sted uten oppvaskmaskin. Har en stor. 

De få tingene jeg vasker opp gjør jeg under rennende vann uansett. Og ol noe ligger i vann i vasken trenger jeg jo ikke fylle hele vasken, så kan jeg likevel bruke vasken. 

• Liker 2
Skrevet

Hmmmm. Hadde før en liten og en stor kum. Brukte aldri den lille. Nå har jeg to like store kummer og bruker begge to, så kommer vel kanskje an på størrelsen på kummene du får.

Skrevet

Jeg har en kum i dag og skulle gjerne hatt to: en stor og en mellomstor. 

Jeg synes at jeg ganske ofte har behov for å sette ildfaste former o.l. i vann en stund pga at ost/tomatsaus og annen mat setter seg fast langs kantene. Det skjer igrunnen minst like ofte som behovet for å vaske steikeplater og ovnsrister, og det løsner ikke i min oppvaskmaskin, i alle fall. 

Det er upraktisk når den eneste kummen man har er opptatt til slike ting. 

• Liker 4
Skrevet

Har en stor nå. Savner todelt og skal tilbake til det når vi pusser opp kjøkkenet. Hva som er best for deg kommer an på hvordan du vasker opp og lager mat.

Anonymkode: cbeb9...c26

• Liker 2
Skrevet

Har en stor, og er veldig fornøyd med det. Stekebrett kan ligge ned når den vaskes, har også en stor skjærefjøl som absolutt ikke hadde fått plass i en to-delt. 
Jeg skal aldri tilbake til to-delt.

Anonymkode: 15dc7...143

• Liker 1
Skrevet

Liker å ha 2

Anonymkode: a21f6...bc7

Skrevet

Jeg bruker den lille hver dag. Vasker jeg f eks stekepanne, settes pannen i den lille kummen for tørk. Skal jeg legge salatbladet i kaldt vann, bruker jeg den lille. Skal jeg vaske risten/silen til oppvaskemaskinen fyller jeg den lille med salmiakk og oppvaskevann.

Så i mitt hushold er den lille helt nødvendig. Jeg tror det hele handler om hva man gjør seg vant til.

Anonymkode: d1035...d71

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...