Gå til innhold

Støre bekrefter at 1-meteren ikke er så nøye

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Støre driter selv i 1-meteren og sier rett ut at det "ikke er så farlig". Det er oppsiktsvekkende, og ikke minst ekstremt provoserende overfor spesielt de næringene som fortsatt blir rammet av 1-metersregelen. 1-metersregelen skulle jo vært fjernet for lenge siden, og er mest sannsynlig ulovlig, da det ikke er forholdmessig mtp. de konsekvensene det medfører.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/66eg63/stoere-fulgte-ikke-meteren-paa-bar-gaar-ikke-med-en-meter-stillas-rundt-oss

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han om det. Jeg overholder meteren hvertfall et år til . 

Skrevet

Jeg gjør som Støre. Har hatt corona, så føler det er i hvert fall unødvendig. Og siden det er en anbefaling og ikke påbud, så må man vurdere selv.

• Liker 8
Skrevet

Regel eller ikke, jeg liker virkelig ikke å være nærmere folk enn én meter uansett jeg da... 

• Liker 9
Skrevet
Urias skrev (7 minutter siden):

Støre driter selv i 1-meteren og sier rett ut at det "ikke er så farlig". Det er oppsiktsvekkende, og ikke minst ekstremt provoserende overfor spesielt de næringene som fortsatt blir rammet av 1-metersregelen. 1-metersregelen skulle jo vært fjernet for lenge siden, og er mest sannsynlig ulovlig, da det ikke er forholdmessig mtp. de konsekvensene det medfører.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/66eg63/stoere-fulgte-ikke-meteren-paa-bar-gaar-ikke-med-en-meter-stillas-rundt-oss

Lurte litt på om det bare var jeg som reagerte veldig på det?!  Han står jo også oppreist i lokalene uten munnbind (og sitter ikke ved bordet).  Og så reagerer jeg på at de allerede nå lover at 1-meteren skal bort antagelig før 17. februar - hvorfor ikke bare fjerne den nå da når de allerede har bestemt det!

• Liker 14
Skrevet (endret)
Ny Bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg gjør som Støre. Har hatt corona, så føler det er i hvert fall unødvendig. Og siden det er en anbefaling og ikke påbud, så må man vurdere selv.

Nei det er nå så, og jeg pleier heller ikke å stå oppå folk :)  Men det sender jo et litt merkelig signal når de som faktisk står for den regelen/anbefalingen sier til avisen at "det er ikke så farlig" - det er kanskje det som er litt saken her. At meteren fortsatt er en greie i 14 dager til bare fordi liksom.  Det er vel utelivet som kjenner på den, ikke nødvendigvis den enkelte av oss :)

Endret av 2sommerfugler
la til litt
  • Liker 7
Skrevet

Synes det er flott at vår statsminister viser at han (eller hun, når det var Erna) også er vanlige mennesker. Er man på bar, cafe, restaurant eller andre greier så er det virkelig ikke lenger nødvendig å være så opptatt av meteren. Blir man smitta så blir man smitta, de fleste vil jo bli det fremover uansett.

• Liker 6
Gjest Adobyen
Skrevet

Jeg håper at andre vil respektere mitt behov for 1-meters avstand.  Jeg oppsøker heller ikke steder der det ikke er mulig altså, det er mer angående å stille seg for nær meg for å prate, eller klemme. Det er enkelte som helst vil stille seg helt inntil folk for å prate. 

Skrevet

Jeg tenker man fint kunne gjort unntak for utelivet, de eldre og sårbare grupper oppsøker ikke slike steder nå som smittetrykket er så stort.

Kunne beholdt den på butikker og andre offentlige steder, for det er virkelig ingen andre enn lommetyver som har behov for å være nærmere andre enn 1m på butikken. 

• Liker 6
Skrevet

Tipper det enmeterskravet er noe Hdir har insistert på. De er de eneste som fremdeles «bekymrer» seg for dette viruset. De fleste andre har innsett at vi må leve med det her☺️

• Liker 4
Skrevet

I likehet med Boris Johnson og Erna Solberg, vet Støre at korona ikke er farlig. 

• Liker 7
Skrevet
LisbethBerg skrev (17 minutter siden):

Tipper det enmeterskravet er noe Hdir har insistert på. De er de eneste som fremdeles «bekymrer» seg for dette viruset. De fleste andre har innsett at vi må leve med det her☺️

Tippet feil du da, FHI som har gitt råd om å beholde 1 m, hvis du hørte på pressekonferansen igår sa Camilla Stoltenberg at de også hadde rådet til å beholde bordservering.
Regjeringen valgte å kun beholde 1m, noe som sikkert i praksis er umulig og opprettholde, de kunne derfor like gjerne gitt unntak for utelivet også. 

https://e24.no/naeringsliv/i/g6xBp1/vil-fjerne-skjenkestopp-og-teste-mindre

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Adobyen said:

Jeg håper at andre vil respektere mitt behov for 1-meters avstand.  Jeg oppsøker heller ikke steder der det ikke er mulig altså, det er mer angående å stille seg for nær meg for å prate, eller klemme. Det er enkelte som helst vil stille seg helt inntil folk for å prate. 

Åh, jeg er så enig med deg. Har en nabo her som vil helt inntil og prate. Det ender med at jeg rygger, hun følger etter, det blir nesten komisk når jeg treffer på henne utenfor her.😅

• Hjerte 1
Skrevet

Og de som er opptatt ev utelivet, gå på bar og pub, er de som roper høyest for tiden.

Skrevet
Muskath skrev (1 minutt siden):

Og de som er opptatt ev utelivet, gå på bar og pub, er de som roper høyest for tiden.

Har du enda ikke skjønt at det handler om arbeidsplasser..?!?

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, ostekaker said:

Har du enda ikke skjønt at det handler om arbeidsplasser..?!?

Jeg ser at det ropes mest i denne bransjen. Det har gått ut over arbeidsplasser alle steder, ingen som roper så høyt.  Joda, ikke vær bekymret over hva jeg skjønner eller ikke. 

Gjest Adobyen
Skrevet
Muskath skrev (40 minutter siden):

Åh, jeg er så enig med deg. Har en nabo her som vil helt inntil og prate. Det ender med at jeg rygger, hun følger etter, det blir nesten komisk når jeg treffer på henne utenfor her.😅

Jeg sier det ikke høyt, men tenker på slike folk som klistremerker 😂 vi får bare rygge..

Skrevet
53 minutter siden, Muskath said:

Jeg ser at det ropes mest i denne bransjen. Det har gått ut over arbeidsplasser alle steder, ingen som roper så høyt.  Joda, ikke vær bekymret over hva jeg skjønner eller ikke. 

Det er jo dem det har gått hardest utover. Ikke gått utover de som kan ha hjemmekontor så hardt. 

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, mandel92 said:

Det er jo dem det har gått hardest utover. Ikke gått utover de som kan ha hjemmekontor så hardt. 

Det er mange flere enn man tenker over som heller ikke har kunnet ha hjemmekontor. 

• Liker 1
Skrevet

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/store-holdt-ikke-_meteren_-pa-bar-1.15840157

Jeg lurer på hvor nær Støre var andre før korona, som han daterer før mars 2020?

– Jeg la vekt på å holde avstand på en annen måte enn jeg gjorde da jeg var på samme stedet i 2020, før korona. 

Ser ganske nært ut for meg. Mulig å få det nærere uten at det blir veldig intimt?

Støre påstår videre at han brukte munnbind når han gikk rundt i lokalet. Så han var ikke på vei fra eller til noe sted på bildet hvor han er stående?

Og i kjent Støre-regjering stil, legges selvsagt ansvaret over på de som drifter stedene. De skal legge til rette for at folk kan klare å holde 1 meter avstand. Men hva da når folk tydeligvis ikke klarer dette? Når selv Støre ikke klarer det, fordi om han påstår noe annet enn det bildene viser, hvordan skal da "vanlige folk" klare det?

• Liker 3
  • Opprett ny...