AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Jeg bor 3 timer unna mine brødre og en søster. Jeg har barn, og kjenner ofte på at de synes det er mye mas og styr, fordi de helst vil slappe av. Jeg har sluttet å prøve å få oss til å treffes nettopp pga det. Kommer vi en langhelg så sover de helst lenge og jeg må hele tiden prøve å få barna til å være stille fordi de sover, maser barna mye så merker jeg at de blir irritert og sier "jada!" Kjenner det sliter meg helt ut, og jeg spør ikke lenger om vi skal komme. Noen andre med sånn familie? Anonymkode: 0c711...2eb 1
Carrot Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Dere er på ulike steder i livet. Har du pratet med søsknene dine om hva du føler på? Har du mulighet til å møte dem bare du, som søsken? Her hos oss er det rom for å være tante/onkel på egne premisser, altså at de tar med barna, leker med dem osv både sammen med og uten foreldrene - det krever kommunikasjon å finne ut hva som er ønskelig på begge sider. Jeg foreslår at du tar mot til deg og snakker med dem 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Her må du prøve å være ærlig med deg selv, er det søsknene dine som er litt barnslige og ikke klarer å doeholde seg til barna dine, eller er det barna dine som er uoppdragne og som ikke klarer å ta hensyn til andre? Hvis dine søsken har harde studier og/eller jobb så kan jeg forstå at det å miste dyrebar avslapning i helgene er skikkelig kjipt. Når du bor to timer unna så er dagsturer også helt innafor. Å bo hos familie er ikke vanlig i alle familier. Anonymkode: 524fa...ce3 10
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her må du prøve å være ærlig med deg selv, er det søsknene dine som er litt barnslige og ikke klarer å doeholde seg til barna dine, eller er det barna dine som er uoppdragne og som ikke klarer å ta hensyn til andre? Hvis dine søsken har harde studier og/eller jobb så kan jeg forstå at det å miste dyrebar avslapning i helgene er skikkelig kjipt. Når du bor to timer unna så er dagsturer også helt innafor. Å bo hos familie er ikke vanlig i alle familier. Anonymkode: 524fa...ce3 *forholde Anonymkode: 524fa...ce3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Carrot skrev (7 timer siden): Dere er på ulike steder i livet. Har du pratet med søsknene dine om hva du føler på? Har du mulighet til å møte dem bare du, som søsken? Her hos oss er det rom for å være tante/onkel på egne premisser, altså at de tar med barna, leker med dem osv både sammen med og uten foreldrene - det krever kommunikasjon å finne ut hva som er ønskelig på begge sider. Jeg foreslår at du tar mot til deg og snakker med dem Nei, jeg har ikke det. Bare redd for at de skal tenke at de ikke gjør nok, men jeg ber ikke om noe hjelp heller. Jeg ønsker bare at de skal ville at vi kommer på besøk av og til, ikke bare at jeg spør. Anonymkode: 0c711...2eb
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, jeg har ikke det. Bare redd for at de skal tenke at de ikke gjør nok, men jeg ber ikke om noe hjelp heller. Jeg ønsker bare at de skal ville at vi kommer på besøk av og til, ikke bare at jeg spør. Anonymkode: 0c711...2eb Hadde min søster kommet reisende med ungene sine for å bo hos meg, hadde det blitt krise. Hater barn og hater å ha folk på overnatting. Inviterer du seriøst deg selv med barn, uten å ha avklart at dette er greit? Anonymkode: 7b2b2...af7 16 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg bor 3 timer unna mine brødre og en søster. Jeg har barn, og kjenner ofte på at de synes det er mye mas og styr, fordi de helst vil slappe av. Jeg har sluttet å prøve å få oss til å treffes nettopp pga det. Kommer vi en langhelg så sover de helst lenge og jeg må hele tiden prøve å få barna til å være stille fordi de sover, maser barna mye så merker jeg at de blir irritert og sier "jada!" Kjenner det sliter meg helt ut, og jeg spør ikke lenger om vi skal komme. Noen andre med sånn familie? Anonymkode: 0c711...2eb Kan de komme til deg da, ts? Eller kan dere møtes hos foreldre? Anonymkode: 8f832...fbd 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 Skjønner at de gjør som de gjør. Jeg hadde aldri invitert meg selv og barna hjem til min søster i hennes frihelg. Den skal hun få nyte alene. Ønsker hun tid med oss kommer hun på besøk. Du burde inviterer dem til deg. Vil de ikke så la de seile sin egen sjø. Ingen som vil ha huset fult av unger i flere dager. Anonymkode: 4cecb...f91 8 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 Å dra en langhelg til søsken som ikke har barn selv høres voldsomt ut. De som ikke har barn er opptatt av andre ting enn småbarn, og en langhelg er lenge sammen med andres barn. Anonymkode: 11a54...0f6 8 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kan de komme til deg da, ts? Eller kan dere møtes hos foreldre? Anonymkode: 8f832...fbd Ja, de kan komme når de vil. Alltid åpent her. Men de har vært her kanskje 2 ganger på 3 år. AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hadde min søster kommet reisende med ungene sine for å bo hos meg, hadde det blitt krise. Hater barn og hater å ha folk på overnatting. Inviterer du seriøst deg selv med barn, uten å ha avklart at dette er greit? Anonymkode: 7b2b2...af7 Ok, jeg har aldri sagt at jeg trenger å bo der? Jeg ønsker bare å tilbringe tid med søskene mine? Det er jo ikke som at barna mine forsvinner liksom. Vi har også brukt hotell. Hva mener du med avklart? Selvfølgelig drar jeg ikke dit uten å spørre eller snakke med de, i alle dager? Du får det til å høres ut som om jeg presser meg på de, jeg har besøkt de kanskje 3 ganger i året for å tilbringe tid med DE. Morten1 skrev (1 minutt siden): Hvor ofte møtes dere da? Ikke ofte. Anonymkode: 0c711...2eb 10
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Å dra en langhelg til søsken som ikke har barn selv høres voldsomt ut. De som ikke har barn er opptatt av andre ting enn småbarn, og en langhelg er lenge sammen med andres barn. Anonymkode: 11a54...0f6 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Skjønner at de gjør som de gjør. Jeg hadde aldri invitert meg selv og barna hjem til min søster i hennes frihelg. Den skal hun få nyte alene. Ønsker hun tid med oss kommer hun på besøk. Du burde inviterer dem til deg. Vil de ikke så la de seile sin egen sjø. Ingen som vil ha huset fult av unger i flere dager. Anonymkode: 4cecb...f91 De er velkommen til meg når som helst. Men de synes det er langt og orker ikke osv... Anonymkode: 0c711...2eb
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, de kan komme når de vil. Alltid åpent her. Men de har vært her kanskje 2 ganger på 3 år. Ok, jeg har aldri sagt at jeg trenger å bo der? Jeg ønsker bare å tilbringe tid med søskene mine? Det er jo ikke som at barna mine forsvinner liksom. Vi har også brukt hotell. Hva mener du med avklart? Selvfølgelig drar jeg ikke dit uten å spørre eller snakke med de, i alle dager? Du får det til å høres ut som om jeg presser meg på de, jeg har besøkt de kanskje 3 ganger i året for å tilbringe tid med DE. Ikke ofte. Anonymkode: 0c711...2eb Hvorfor må du på død og liv tilbringe tid med de? Selv om man er søsken, er det ingen plikt til å treffes. De nyter nok livet uten barn og er totalt uinteressant i dine barn, det må du godta. Anonymkode: 7b2b2...af7 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor må du på død og liv tilbringe tid med de? Selv om man er søsken, er det ingen plikt til å treffes. De nyter nok livet uten barn og er totalt uinteressant i dine barn, det må du godta. Anonymkode: 7b2b2...af7 Ok, gud hjelpes 😅 Hyggelig du er! Hvorfor jeg på død og liv ønsker å se familien min noen ganger i året? Nei nå spør du godt! Anonymkode: 0c711...2eb 17
tirben Skrevet 3. februar 2022 #15 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok, gud hjelpes 😅 Hyggelig du er! Hvorfor jeg på død og liv ønsker å se familien min noen ganger i året? Nei nå spør du godt! Anonymkode: 0c711...2eb Hvis de ikke har lyst til å treffe deg? La heller de besøke dere i stedet. Da kan barna være seg selv i sitt eget hjem. Hvis dine søsken ikke gidder å reise til deg, så e er det kanskje ikke like stas for dem å treffe dere? 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #16 Skrevet 3. februar 2022 Herregud, for noen svar ts får! Blir helt matt av KG noen ganger. Ser du har forsøkt å invitere søsknene dine til deg, ts. Men hva med å av og til foreslå at kun dere voksne møtes? Og kanskje dagsturer med barna i stedet for overnatting er bedre av og til? Anonymkode: e2485...f16 15
Morten1 Skrevet 3. februar 2022 #17 Skrevet 3. februar 2022 Jeg tenker etter å ha lest diverse svar fra deg TS at dine søsken kanskje ikke er like interessert i å møtes. Om det er pga barna eller om de rett og slett ikke føler generelt for deg vet jeg ikke. Men mine foreldre har den ene alle sine søsken i samme kommune (5min kjøring) og de møtes ikke ofte de heller, kanskje 1 gang i året. Den andre har søsken nord på, de snakker med hverandre over telefon ca hver 4mnd og møtes maks 1 gang i året om ikke annen hvert år. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #18 Skrevet 3. februar 2022 Tenker som så at.....Hvorfor kan ikke du reise alene iblant? Hvorfor må du dra med deg alle ungene hver gang?? Anonymkode: 96b47...6ab 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #19 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker som så at.....Hvorfor kan ikke du reise alene iblant? Hvorfor må du dra med deg alle ungene hver gang?? Anonymkode: 96b47...6ab Det er snakk om en jente på 4 år. Skrev barna i flertall bare for å gjøre det litt ugjenkjennelig. Men det kan jeg jo gjøre. Ts Anonymkode: 0c711...2eb 1
Rosatoast Skrevet 3. februar 2022 #20 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg bor 3 timer unna mine brødre og en søster. Jeg har barn, og kjenner ofte på at de synes det er mye mas og styr, fordi de helst vil slappe av. Jeg har sluttet å prøve å få oss til å treffes nettopp pga det. Kommer vi en langhelg så sover de helst lenge og jeg må hele tiden prøve å få barna til å være stille fordi de sover, maser barna mye så merker jeg at de blir irritert og sier "jada!" Kjenner det sliter meg helt ut, og jeg spør ikke lenger om vi skal komme. Noen andre med sånn familie? Anonymkode: 0c711...2eb Hvorfor drar du dit da? Herregud... Ganske sjeldent man "inviterer seg selv" på overnatting, det pleier man vel å gjøre hvis man har en svært god relasjon med noen. Hadde aldri dratt med meg lite barn på overnatting, hos familie jeg ikke har en så god relasjon til. Og når de aldri spør om å treffes heller, hva er vitsen? Hva streber du etter? (hva prøver du å oppnå) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå