Gå til innhold

Megler gjorde ikke opp felleskostnadene med ny eier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overtagelsen var tidlig i måneden og jeg hadde betalt felleskostnadene den måneden da sameiet skrev at den må betales av selger og gjøres opp med kjøper. Dette er en del av overtagelsen med megler, men han gjorde det ikke. Er det vanlig?

Hva gjør jeg nå? Er jo snakk om noen tusen...Og jeg har hatt masse utgifter i forhold til slag av boligen så ja de kommer godt med. 

Anonymkode: daa2f...951

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare sendt vippskrav til ny eier med felleskostnadene fra dagen han overtok. 
Tror det er vanlig at kjøper/selger fikser opp seg i mellom.

Anonymkode: e2faa...b7e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt vanlig at det ordnes uten innblanding fra megler, for eksempel via vipps. 

Anonymkode: 4415d...30c

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville bare sendt vippskrav til ny eier med felleskostnadene fra dagen han overtok. 
Tror det er vanlig at kjøper/selger fikser opp seg i mellom.

Anonymkode: e2faa...b7e

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt vanlig at det ordnes uten innblanding fra megler, for eksempel via vipps. 

Er det ikke en del av overtagelses skjemaet/protokollen?

Skrevet

Vi fikset bare det selv på vipps, hvorfor skal megler blande seg inn i det?

Anonymkode: 3021f...41b

• Liker 4
Skrevet

Kommer an på meglerfirmaet. 

Megleren vi brukte når vi solgte, i borettslag, tok oppgjør på felleskostnader og vann som en del av oppgjøret. Siden vi betalte for inneværende måned, og forfall var etter overtakelse så trakk megler dette fra oppgjøret og ordnet med selger.

Når vi kjøpte var det et annet firma, de gjorde ikke det, så da måtte vi ta oppgjør oss i mellom.

Anonymkode: 5228a...4a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke alltid. Aldri opplevd det selv, og tatt det direkte med selger eller kjøper. 

Skrevet
miss summers skrev (15 minutter siden):

Ikke alltid. Aldri opplevd det selv, og tatt det direkte med selger eller kjøper. 

Så du kontakter kjøper og ber om felleskostnadene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så du kontakter kjøper og ber om felleskostnadene?

Ja, det har jeg gjort. Men mener vi avtalte det på kontraktsmøte. Nå er det lenge siden jeg har solgt, men har solgt og kjøpt 4 leiligheter, aldri hatt det som en del av megleroppgjøret. Og ved en anledning fakturerte jeg en selger, fordi det manglet nøkler. Det gikk også fint. 

Skrevet

Jeg har alltid ordna det på overtagelse, men hvis det ikke ble ordna der så hadde jeg bare kontakta kjøper og informert og bedt om betaling via vipps. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har ordnet det ved overtakelse og ved hjelp av megler. Hadde ingen direkte kontakt med selgeren, kun formelt med megler til stedet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du bekrefter vel i overtagelsesprotokollen at kjøper og selger gjør opp seg i mellom. Megler er vel sjelden til stede ved overtagelse (jeg har i hvert fall aldri opplevd det), så det må dere ordne internt.

Anonymkode: 9ff68...b88

• Liker 1
Skrevet

Vi vippset selgerne ved overtagelsen, viste seg senere at de ikke hadde betalt og vi fikk regningen - da kontaktet vi bare megleren som kontaktet selgeren som vippset tilbake. Ikke hatt noe med selgerne å gjøre. Digitalt kontraktsmøte og møtte de 20min ved overtagelsen..

Anonymkode: 104db...87b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt og solgt gjennom 4 ulike firmaer og hver gang har megler sagt at felleskostnader gjøres opp direkte mellom kjøper og selger på overtagelsen. De første par gangene var det gjennom kontanter og de siste par gangene over vipps. 

Anonymkode: 3ac7c...e68

Skrevet

Her lovet megler at han skulle ordne opp (han som sto for overtakelsen). Ikke sett noe til de pengene.

Anonymkode: a8363...91b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...