AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Overtagelsen var tidlig i måneden og jeg hadde betalt felleskostnadene den måneden da sameiet skrev at den må betales av selger og gjøres opp med kjøper. Dette er en del av overtagelsen med megler, men han gjorde det ikke. Er det vanlig? Hva gjør jeg nå? Er jo snakk om noen tusen...Og jeg har hatt masse utgifter i forhold til slag av boligen så ja de kommer godt med. Anonymkode: daa2f...951
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Ville bare sendt vippskrav til ny eier med felleskostnadene fra dagen han overtok. Tror det er vanlig at kjøper/selger fikser opp seg i mellom. Anonymkode: e2faa...b7e 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Helt vanlig at det ordnes uten innblanding fra megler, for eksempel via vipps. Anonymkode: 4415d...30c 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville bare sendt vippskrav til ny eier med felleskostnadene fra dagen han overtok. Tror det er vanlig at kjøper/selger fikser opp seg i mellom. Anonymkode: e2faa...b7e AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt vanlig at det ordnes uten innblanding fra megler, for eksempel via vipps. Anonymkode: 4415d...30c Er det ikke en del av overtagelses skjemaet/protokollen? Anonymkode: daa2f...951
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Vi fikset bare det selv på vipps, hvorfor skal megler blande seg inn i det? Anonymkode: 3021f...41b 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Kommer an på meglerfirmaet. Megleren vi brukte når vi solgte, i borettslag, tok oppgjør på felleskostnader og vann som en del av oppgjøret. Siden vi betalte for inneværende måned, og forfall var etter overtakelse så trakk megler dette fra oppgjøret og ordnet med selger. Når vi kjøpte var det et annet firma, de gjorde ikke det, så da måtte vi ta oppgjør oss i mellom. Anonymkode: 5228a...4a4
miss summers Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det ikke en del av overtagelses skjemaet/protokollen? Anonymkode: daa2f...951 Ikke alltid. Aldri opplevd det selv, og tatt det direkte med selger eller kjøper.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 miss summers skrev (15 minutter siden): Ikke alltid. Aldri opplevd det selv, og tatt det direkte med selger eller kjøper. Så du kontakter kjøper og ber om felleskostnadene? Anonymkode: daa2f...951
miss summers Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så du kontakter kjøper og ber om felleskostnadene? Anonymkode: daa2f...951 Ja, det har jeg gjort. Men mener vi avtalte det på kontraktsmøte. Nå er det lenge siden jeg har solgt, men har solgt og kjøpt 4 leiligheter, aldri hatt det som en del av megleroppgjøret. Og ved en anledning fakturerte jeg en selger, fordi det manglet nøkler. Det gikk også fint.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 Jeg har alltid ordna det på overtagelse, men hvis det ikke ble ordna der så hadde jeg bare kontakta kjøper og informert og bedt om betaling via vipps. Anonymkode: 4415d...30c 1
Ny Bruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 Vi har ordnet det ved overtakelse og ved hjelp av megler. Hadde ingen direkte kontakt med selgeren, kun formelt med megler til stedet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det ikke en del av overtagelses skjemaet/protokollen? Anonymkode: daa2f...951 Du bekrefter vel i overtagelsesprotokollen at kjøper og selger gjør opp seg i mellom. Megler er vel sjelden til stede ved overtagelse (jeg har i hvert fall aldri opplevd det), så det må dere ordne internt. Anonymkode: 9ff68...b88 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 Vi vippset selgerne ved overtagelsen, viste seg senere at de ikke hadde betalt og vi fikk regningen - da kontaktet vi bare megleren som kontaktet selgeren som vippset tilbake. Ikke hatt noe med selgerne å gjøre. Digitalt kontraktsmøte og møtte de 20min ved overtagelsen.. Anonymkode: 104db...87b 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #14 Skrevet 4. februar 2022 Jeg har kjøpt og solgt gjennom 4 ulike firmaer og hver gang har megler sagt at felleskostnader gjøres opp direkte mellom kjøper og selger på overtagelsen. De første par gangene var det gjennom kontanter og de siste par gangene over vipps. Anonymkode: 3ac7c...e68
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #15 Skrevet 4. februar 2022 Her lovet megler at han skulle ordne opp (han som sto for overtakelsen). Ikke sett noe til de pengene. Anonymkode: a8363...91b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå