AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Tidlig i forholdet ble jeg uventet gravid, og han satte seg helt på bakbeina og mente at om jeg ikke tok abort, ville forholdet bli ødelagt. Han har et barn fra tidligere. Jeg fikk panikk, var i starten av forholdet, og tok abort. Nå, to år senere, er jeg gravid igjen, men gruer meg til å fortelle han. Er allerede 7 uker på vei. Det som er annerledes nå, er at jeg vet jeg elsker denne mannen og ønsker intenst å beholde. Vet han kommer til å bli sint og overrasket når jeg forteller det, så derfor venter jeg. Og venter. Er flere ganger jeg har tenkt at øyeblikket var riktig til å fortelle, men så har jeg feiget ut. Har tenkt at nei, vil oppleve en romantisk helg til med han først, en skitur til, en til Valentines day før han kanskje går fra meg. Men så tenker jeg at han blir kanskje sintere jo senere jeg forteller han det? Om jeg venter til etter uke 12, når abort uansett er uaktuelt, og så sier at jeg nylig oppdaget graviditeten, det vil han vel uansett ikke tro på. Noen som har "fasiten" til hva jeg burde gjøre her? Vet selvsagt at det rette er å fortelle han så raskt som mulig, ved første mulighet, men jeg gruer meg så intenst at jeg har problemer med å sove om natten. Og så leser jeg her inne om de som er gravide hvor mannen insisterer på abort, og at de får svar som at ja, ta abort, et barn skal være ønsket av begge foreldrene etc. Sikkert noen som skriver det her også, men jeg vil ikke ta abort, takler det ikke. Jeg vil elske barnet, men jeg vil ikke miste kjæresten heller. Anonymkode: de058...922 1
Rosatoast Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Hvis han blir sint er han utrolig urimelig mener jeg, har dere aldri snakket om å få barn sammen? Det er jo ganske essensielt i er voksent forhold, å prate om på et relativt tidlig tidspunkt.. Hvis han truer deg til abort syntes jeg absolutt ikke du skal høre på han. Dette er et barn som er intenst ønsket av mor, og det kan hende du ikke får flere muligheter enn nå heller. Det er mye å ta hensyn til, og det at mannen klikker i vinkel og truer til abort mener jeg er en urimelig reaksjon uansett hva. 14
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Rosatoast skrev (2 minutter siden): Hvis han blir sint er han utrolig urimelig mener jeg, har dere aldri snakket om å få barn sammen? Det er jo ganske essensielt i er voksent forhold, å prate om på et relativt tidlig tidspunkt.. Hvis han truer deg til abort syntes jeg absolutt ikke du skal høre på han. Dette er et barn som er intenst ønsket av mor, og det kan hende du ikke får flere muligheter enn nå heller. Det er mye å ta hensyn til, og det at mannen klikker i vinkel og truer til abort mener jeg er en urimelig reaksjon uansett hva. Vi har snakket om det, og han har sagt at han ikke ønsker barn, at han aldri har ønsket barn. Anonymkode: de058...922 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Hørt om prevensjon han mannen din? Det er nemlig en enkel løsning om han ikke ønsker flere barn. Anonymkode: aac4d...468 31 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Da burde han virkelig ha sterilisert seg for lenge siden. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har snakket om det, og han har sagt at han ikke ønsker barn, at han aldri har ønsket barn. Anonymkode: de058...922 Du må innstille deg på at du kanskje må velge mellom mann eller barn. Kan du leve med en person som presset deg til abort? Kan du leve et liv som alenemor? Anonymkode: 32814...b81 27
Xfreya Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Dette kommer helt an på hvor gammel du er tenker jeg. Er du eldre enn 35, så ville jeg beholdt barnet og potensielt mistet kjæresten.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 Å bli gravid på prevansjon to ganger på to år, er veldig mye, vil gjerne vite hva du har gått på slik at jeg kan holde meg unna dette? Anonymkode: f9d6c...ca6 15
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Å bli gravid på prevansjon to ganger på to år, er veldig mye, vil gjerne vite hva du har gått på slik at jeg kan holde meg unna dette? Anonymkode: f9d6c...ca6 Prevensjonen var å hoppe av i svingen. Anonymkode: de058...922
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Vi har snakket om det, og han har sagt at han ikke ønsker barn, at han aldri har ønsket barn. Anonymkode: de058...922 Og hvorfor har han da ubeskyttet sex? Kondomer eller sterilisering fungerer. Anonymkode: 713a7...9ed 14
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 Vel du skriver at han ønsker ikke barn ,ikke nå og ikke i morgen. Så her vel får du ikke i pose og sekk. Velg en du .... Anonymkode: 809dd...d0d 4
Lillpia Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 Jeg forstår at du ønsker å vente med å fortelle for å få kun den ene helgen osv som du skriver! Men samtidig tror jeg ikke du vil ha så mye glede av disse (kanskje?) siste romantiske stundene som du håper. Du vet jo hvordan ting er og vil ikke klare å glede deg skikkelig over disse stundene. Jeg råder deg til å rive av plasteret: Fortell ham det så snart som mulig og så må du bare ta det som kommer. Det kan være lurt å tenke litt gjennom hvordan du sier det. Du kan kanskje begynne med å si at du nå skal si noe som du tror han kommer til å bli sint for. Da har han fått en liten heads up, og sjokket/sinnet blir kanskje ikke så stort. Kanskje. Ikke hør på de som sier du skal ta abort! Det er din kropp og ditt liv og du bestemmer selv! Barnefar kan selvfølgelig komme med ønsker, men det er ditt valg! 13
Rosatoast Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har snakket om det, og han har sagt at han ikke ønsker barn, at han aldri har ønsket barn. Anonymkode: de058...922 Hvorfor blir du sammen med en mann, med barn fra før og som nekter nye barn. Når du helt klart har barn i dine fremtidsplaner? Han høres veldig uansvarlig ut som ikke beskytter seg, hvis han ikke vil bli far igjen. Dere har begge et stort ansvar ovenfor prevansjon, dette har han gitt blanke f i og det samme gjelder deg. Nå får dere begge stå i konsekvensrn av å ikke beskytte deg. Skulle ærlig talt tro, at jeg skriver til en 16-åring uten vett. Du vet jo selv at du trolig må velge mellom barn eller mann, du sier at abort er uaktuelt. Så hva er da problemet? Du har jo allerede tatt et valg om å beholde, så da får du stå for det og si det til han. Endret 3. februar 2022 av Rosatoast 15
Tuba Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 TS du må gi beskjed til mannen umiddelbart. Jeg ville sagt noe i denne duren: "Jeg vet at du ikke vil ha flere barn, men vi har vært uforsiktige og nå er jeg gravid. Jeg greier ikke å gå gjennom en abort til, jeg vet at det vil ødlegge meg fullstendig. Så jeg kommer derfor til å beholde. Jeg elsker deg og ønsker veldig sterkt at vi skal fortsette å være sammen, Men jeg skjønner at du nå må tenke deg om hva du vil gjøre." 26 1 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 Så du gikk inn i forholdet vel vitende om at han ikke ønsker seg barn, og like fullt har du blitt gravid ikke bare en men to ganger - hvem er det som svikter mtp prevansjon? Deg eller han? Anonymkode: 41414...d46 1
Ost Skrevet 3. februar 2022 #15 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du gikk inn i forholdet vel vitende om at han ikke ønsker seg barn, og like fullt har du blitt gravid ikke bare en men to ganger - hvem er det som svikter mtp prevansjon? Deg eller han? Anonymkode: 41414...d46 Begge, vil jeg si. Skjønner ikke hvorfor han ikke bare har fått klippa snora, da.. 1
Ulven Skrevet 3. februar 2022 #16 Skrevet 3. februar 2022 Han vil ikke ha flere barn og så hopper han av i svingen. Han indikerer rimelig greit det motsatte eller så er han totalt fjern for virkeligheten. Om du skal fortelle før 12 uke eller ikke kan jeg ikke si noe om da jeg ikke kjenner mannen, men er han troende til å lage et helvete, hadde jeg personlig ventet all den tid du faktisk skal beholde barnet. 9 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #17 Skrevet 3. februar 2022 Kjære Ts, gratulerer med graviditeten. Ser du vil beholde og det skal du stå for❤️ Vær forberedt på noen tøffe uker, men si det gjerne så raskt som mulig så han ikke mistenker deg for å holde det skjult til abort ikke lenger er mulig. Mannen burde klippet strengen om han ikke var interessert i barn og har han hoppet av i svingen har han seg selv å takke. Hvor gammel er du? Dette er sitt første barn? Anonymkode: 1e013...ca7 3 2 2
Lillpia Skrevet 3. februar 2022 #18 Skrevet 3. februar 2022 Og for å fortsette litt: Alle som nevner at du burde ikke blitt sammen med han, han burde sterilisert seg eller brukt prevansjon, eller du burde ikke blitt gravid. Herlighet, gjort er gjort! Har ingen verdens ting for seg å gruble over fortida eller angre! Snakk om bortkastet energi! Det eneste du kan gjøre nå er å se fremover, kanskje som enslig mor, men det er ikke verdens undergang. Fryktelig trist selvfølgelig, men dette klarer du! 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #19 Skrevet 3. februar 2022 Dropp mannen, og behold barnet. Anonymkode: 36a89...41f 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #20 Skrevet 3. februar 2022 Aborter mannen. Anonymkode: 99ab1...fa8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå