Gå til innhold

Mannen setter seg på bakbeina, vil ikke gå privat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det er dyrt, men det har gått ett år uten hell. Kun en MA. Jeg er redd tiden går fra meg. Har hatt første ivf samtale på Riksen og forstår at det kan ta laaaaang tid. Vi kunne ha startet da jeg var 33, men pga. han utsatte vi.  Jeg spurte hva han tenker om å gå privat, men da steilet han.

Jeg er litt bitter pga. det. Er 36.

Vi kjører i verdens dyresre bil og han har en dyr hobby. 

Jeg blir ekstremt irritert

Anonymkode: 01717...013

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er barn ikke så viktig for han. Bilen og hobby er viktigere. 

Anonymkode: 0cfa8...5db

• Liker 4
Skrevet

Han ønsker ikke det like mye som deg. 

Du kan heller ikke tvinge han, men du kan velge om du vil være i dette eller finne deg en annen som ønsker det like mye som deg. 

• Liker 3
Skrevet

Ja, han vil ikke ha barn.

Anonymkode: df54f...765

• Liker 2
Skrevet

Men har du spurt han direkte hvorfor han ikke vil da?

Anonymkode: fbcd8...d98

Skrevet

Så leit med MA, men da vet du i det minste at du kan bli gravid❤️

Anonymkode: df35f...328

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men har du spurt han direkte hvorfor han ikke vil da?

Anonymkode: fbcd8...d98

Fordi det er dyrt. Han syns vi skal bruke det offentlige og er med på ivf. Han vil ikke adoptere heller. 

Anonymkode: 01717...013

Skrevet

Han vil ikke ha barn, men du må liksom bare presse på fordet? Har du tenkt på barnets beste her i det hele tatt?

Anonymkode: 3abe0...4fc

Skrevet

Han er med andre ord ikke så interessert i å få barn. Han ville utsette når du var 33 år, det for meg sier at han faktisk ikke har lyst. Og hadde man virkelig hatt lyst, hadde man prøvd alt. Både privat og adopsjon, så sant man har pengene og det har dere. 

Syntes synd på deg som ble samboer med en fyr som bare utsette biologien, man er faktisk ikke interessert hvis man holder på sånn.

Anonymkode: 02116...dbf

• Liker 1
Skrevet

Her var det aldri noe å lure på, mannen var med med en gang. Jeg var 36 år, hadde dårlige egg og verdier, så vi hadde det travelt. Vi fikk faktisk raskt time på Haukeland, men da hadde vi akkurat startet på Hausken og valgte å bli der da vi tenkte det var bedre. Aner ikke om det var det da. 

Vi hadde ikke kjempegod råd, men det var aldri et tema. Så jeg er enig med de andre, at mannen din ikke er veldig interessert i det..

Anonymkode: 429d1...645

Skrevet

Du er 36. Du begynner å få det veldig travelt. Han føler ikke på det tidspresset. Her kan du ende opp uten barn fordi han har all verdens tid. 

Anonymkode: 25f9b...e07

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Her var det aldri noe å lure på, mannen var med med en gang. Jeg var 36 år, hadde dårlige egg og verdier, så vi hadde det travelt. Vi fikk faktisk raskt time på Haukeland, men da hadde vi akkurat startet på Hausken og valgte å bli der da vi tenkte det var bedre. Aner ikke om det var det da. 

Vi hadde ikke kjempegod råd, men det var aldri et tema. Så jeg er enig med de andre, at mannen din ikke er veldig interessert i det..

Ble du gravid fort via det private?

Anonymkode: b65b0...d04

Skrevet

Høres ut som han gjerne vil ha barn, men det er mindre viktig for ham enn det er for deg. Han har jo rett i at privat er svært dyrt, og om dere ikke lykkes på egen hånd med det offentlige, er det jo en reell sjanse for at det bare er bortkastede penger.

Her må du nesten bestemme deg for om du skal akseptere hans avgjørelse, finansiere det helt selv, eller forlate ham.

Anonymkode: d5451...ad2

Skrevet

Høres ikke ut som han forstår «alvoret», om man kan si det sånn? Har møtt menn før som faktisk ikke forstår omfanget av ivf m.m. 

Om han faktisk forstår hvorfor det haster osv, men heller prioriterer bil og dyre hobbyer så ville jeg faktisk bare gått! Det er så dårlig gjort.

Anonymkode: 0ee1d...f0d

Skrevet

Skjønner mannen din godt jeg, om han sikker har så høyt ønske om å få barn så skjønner jeg at han ikke ønsker å bruke en haug med penger på det.

Jeg har vært i samme situasjonen selv, vi prøvde privat flere ganger,men uten resultat.  Brukte flere hundre tuse, tilslutt satte jeg en grense om det ikke ble  den gangen var det slutt på forsøkene.  Det blir en besettelse for kvinner tilslutt, de tror hele verden går til helvete om de ikke får barn.

Anonymkode: 97a05...94a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ble du gravid fort via det private?

Anonymkode: b65b0...d04

Nei, for vår del gikk det ikke. Vi har sett litt på eggdonasjon, men tror vi lar det fare..

Men, når vi gikk privat, så kunne vi starte opp med en gang, altså iflg min syklus. Hadde vi gått på sykehuset, kunne vi risikert å måtte vente lengre.

Jeg vet godt hvordan du har det, og jeg hadde ikke slått meg til ro med å vente. Jeg var som sagt 36 når vi startet, men jeg hadde sikkert et dårligere utgangspunkt enn deg. Jeg hadde kun en eggstokk etter noen exu. Samt at de eggene som var igjen ikke var gode. Så jeg vil anbefale deg å ikke vente for lenge.

Skrevet

Jeg er enig med mannen din, selvom jeg selv veldig gjerne vil ha barn, og nå skal til med ivf. Offentlig vel og merke.

Vi er begge enig om at det får bli med det offentlige, og bare innse at det er en grunn til alt om det ikke skulle gå.

Hvorfor bruke mange hundre tusen kroner på noe som ikke er garantert? 

Anonymkode: 8cc54...9af

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er enig med mannen din, selvom jeg selv veldig gjerne vil ha barn, og nå skal til med ivf. Offentlig vel og merke.

Vi er begge enig om at det får bli med det offentlige, og bare innse at det er en grunn til alt om det ikke skulle gå.

Hvorfor bruke mange hundre tusen kroner på noe som ikke er garantert? 

Det handler nok mer om at mannen er villig til å bruke flere millioner på en bil (verdens dyreste bil koster nok over 1 mill) og bruke masse penger på en hobby… men noe som er viktig for ts er det ikke vits bruke masse penger på fordi de kan få det gratis av staten selv om det vil ta lengre tid. 

Han sløser jo teoretisk sett penger selv for det hadde nok vært mulig finne en rimeligere bil som hadde fungert utmerket til de fleste ting. Og trenger han egentlig svindyre hobbyting? 

Anonymkode: d9f8a...9d5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det handler nok mer om at mannen er villig til å bruke flere millioner på en bil (verdens dyreste bil koster nok over 1 mill) og bruke masse penger på en hobby… men noe som er viktig for ts er det ikke vits bruke masse penger på fordi de kan få det gratis av staten selv om det vil ta lengre tid. 

Han sløser jo teoretisk sett penger selv for det hadde nok vært mulig finne en rimeligere bil som hadde fungert utmerket til de fleste ting. Og trenger han egentlig svindyre hobbyting? 

Anonymkode: d9f8a...9d5

Nei, han trenger ikke det.

Forskjellen her er at han får det han betaler for.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...